mrMarL Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Har installert Linuxmint 16 på macbooken og har prblemer med slå den, skjermen blir svart og macen står fortsatt på som når den er på. Får heller ikke til skrive @ tegne med tastaturet heller. Har søkt litt om kring men finner ingen ting. Takk. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 @-tegnet er vel shift+2 med engelsk tastatur, altgr+2 med norsk. Regner med at mac har altgr? sjekk litt i kernel-loggen om du finner ut av hva som skjer. Hvilken modell er det snakk om? Lenke til kommentar
hernil Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 @-tegnet er en egen tast på Mac-tastaturer. Sjekk om du har riktig tastaturlayout. Mener at det er en egen norsk-mac eller noe i den dur Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 ja, @ ligger vel der apostrof/stjerne ligger på PC-tastatur. Men jeg gikk ut i fra at det ikke er tilfelle siden han ikke får skrevet @-tegnet. Om ikke annet var det en quick-fix til han får løst opp i de øvrige problemene han opplever. Lenke til kommentar
mrMarL Skrevet 7. april 2014 Forfatter Del Skrevet 7. april 2014 Takk for svar Hvilke version det er vet jeg ikke, men den er ifra 2010/11 macbook. @ ligger der apostrof og stjerna ligger på PC-tastatur (' og *). Det med tastaturlayout skal jeg se nermer på. Er ny på linux. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 10. april 2014 Del Skrevet 10. april 2014 Det med tastaturlayout skal jeg se nermer på. Er ny på linux. Tastaturlayout settes opp under installasjon, og du kan nok også bytte mappingen under tastaturinnstillinger i kontrollpanelet tenker jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå