atwater Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Jeg er ute etter et epost program til Mac der jeg kan legge til exchange mailboks med en delt mailboks.Pr i dag så bruker jeg Outlook 2011, men jeg er så lei av den siden den oppfører seg litt rart og signaturene mine blir helt rare i forhold til hvordan de er i Outlook 2010 og 2013.Har prøvd AirMail, men den støtter ikke delt mailboks, det samme gjør ikke den innebygde Mailen i MAC. Prøvde også Thunderbird, men fant fort ut at den ikke støttet delt mailboks. Så hvis noen har noen andre tips, så hadde de blitt mottat med stor takk. Helst gjerne noe som er gratis, men gjør ikke noe om det koster noen kroner! Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Er du helt sikker på at Mail.app ikke støtter unified inbox? Rart om iPhone/iPad-appen støtter det, men ikke klienten i OSX? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 (endret) Skjønner ikke helt hva du mener, mener du synkronisering eller at flere mails kommer i samme inbox? Endret 7. april 2014 av Sampson Lenke til kommentar
atwater Skrevet 7. april 2014 Forfatter Del Skrevet 7. april 2014 Er du helt sikker på at Mail.app ikke støtter unified inbox? Rart om iPhone/iPad-appen støtter det, men ikke klienten i OSX? Har prøvd å legge til den mailboksen i Mail.app, men jeg trenger passord for å legge den til, dette er noe jeg ikke har da som regel shared mailbokser i bedrifter er satt opp uten passord, men som disabled. IT avdelingen har heller ikke lov til å sette et passord på disse mailboksene. Skjønner ikke helt hva du mener, mener du synkronisering eller at flere mails kommer i samme inbox? Det jeg mener er at det er en shared mailboks som jeg bruker å svare fra. i Outlook 2011, så er den satt opp slik at jeg delegerer denne mailboksen. Slik at jeg kan svare fra den mailen. Slik ser det ut pr dags dato: Oppsett i Outlook: http://screencast.com/t/krE14Zv2 Delegates i innstillinger: http://screencast.com/t/MumciPlG Lenke til kommentar
johanf Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Exchange-støtten i Mail.app er veldig basic. Det at du ikke får til dette, kan tyde på at det ikke støttes, og at du derfor må bruke ekle Outlook for å få det til. ...vi har litt av det samme hos oss, men der er det delte mapper i Outlook som man da selvsagt ikke får tak i fra Apples Mail-app. Lenke til kommentar
atwater Skrevet 7. april 2014 Forfatter Del Skrevet 7. april 2014 Exchange-støtten i Mail.app er veldig basic. Det at du ikke får til dette, kan tyde på at det ikke støttes, og at du derfor må bruke ekle Outlook for å få det til. ...vi har litt av det samme hos oss, men der er det delte mapper i Outlook som man da selvsagt ikke får tak i fra Apples Mail-app. Uff, ja får vel leve med ekle Outlook litt lenger. Håper på en ny og frisk start med Office 2014 som forhåpentligvis ikke er så langt unna! Lenke til kommentar
johanf Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Ja, venter på Office 2014 (eller 365?) selv, men mest pga Lync. Lenke til kommentar
atwater Skrevet 7. april 2014 Forfatter Del Skrevet 7. april 2014 Ja, blir vel enten Office 2014 eller 365 Lync har da blitt lansert til Mac det! Lenke til kommentar
johanf Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Joda, men den versjonen som er ute nå er så sabla dårlig. På Windows ligger den flere generasjoner foran. Microsoft slapp en ny remote desktop app her for ikke så lenge siden, og den er flere hav bedre enn den gamle de hadde. Håper og regner med de gjør lignende progresjon med Lync. Lenke til kommentar
atwater Skrevet 7. april 2014 Forfatter Del Skrevet 7. april 2014 Jo, det at den er dårlig det skal jeg si meg enig i. Men de har i hvertfall lansert en versjon Men det at det ikke er noen andre mail applikasjoner der ute som støtter integrasjon av både exchange og shared mailbox er jo helt utrolig. Når de først har exchange støtte, så burde det ikke være så vanskelig å legge inn funksjonen for shared mailbox. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Klarer ikke skjønne at thunderbird ikke skulle ha denne funksjonen? Men den hadde du jo allerede prøvd =/ Lenke til kommentar
atwater Skrevet 7. april 2014 Forfatter Del Skrevet 7. april 2014 Nå skal jeg ikke si med 100% sikkerhet at Thunderbird ikke støtter det, men jeg har i hvertfall ikke funnet noen innstilling for det.. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Er det en shared mailbox fra 365 eller fra et exchangemiljø? Lenke til kommentar
atwater Skrevet 7. april 2014 Forfatter Del Skrevet 7. april 2014 Mener det er 365 miljø Lenke til kommentar
greenman Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Må du legge den til manuelt i outlook? shared mailbokser i 365 skal dukke opp automatisk, men når jeg tenker meg om er det kanskje bare outlook 2010/2013 som støtter akkurat det. Skal uansett gå ann å legge den til som IMAP-konto i mozilla. Lenke til kommentar
atwater Skrevet 7. april 2014 Forfatter Del Skrevet 7. april 2014 Når jeg bruker Office 2010 eller 2013 på en Windows maskin, så dukker den opp automatisk. Mens i Outlook 2011 på mac må jeg legge den til manuelt. Men for å legge den til som imap, så må jeg vel ha passordet på kontoen? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 (endret) Det er jo ikke passord på delte bokser i 365. Mener jeg leste en artikkel her om dagen der en la til en delt boks i thunderbird. Finner det selvfølgelig ikke igjen... Langt ifra optimalt, men du vet at du kan bruke den i webmail sant? Endret 7. april 2014 av Bibow Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Det er jo ikke passord på delte bokser i 365. Mener jeg leste en artikkel her om dagen der en la til en delt boks i thunderbird. Finner det selvfølgelig ikke igjen... Langt ifra optimalt, men du vet at du kan bruke den i webmail sant? Men hvis du kan bruke webmail, da skal det jo kunne legges til i thunderbird? Lenke til kommentar
atwater Skrevet 7. april 2014 Forfatter Del Skrevet 7. april 2014 (endret) Det er jo ikke passord på delte bokser i 365. Mener jeg leste en artikkel her om dagen der en la til en delt boks i thunderbird. Finner det selvfølgelig ikke igjen... Langt ifra optimalt, men du vet at du kan bruke den i webmail sant? For at jeg kan bruke den i webmail, må jeg da legge epost adressen til den delte boksen bak i adressefeltet. Når jeg da skal logge inn, bruker jeg mitt personlige brukernavn/passord. Har prøvd løsningen over, men da får jeg bare min personlige mail listet to ganger i ThunderBird. EDIT: Webmail er også uaktuelt å bruke, er jo nesten værre enn Outlook 2011. Endret 7. april 2014 av Nyrili Lenke til kommentar
greenman Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Siste versjon av Outlook Web App er ganske kurant egentlig. Selvfølgelig mer funksjonalitet i outlook, men fungerer til nød. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå