Gå til innhold

[Løst] Sony Xperia Z1 Compact

Anbefalte innlegg

Er det noen flere som har problemer med denne?

Kjøpte min 26.3.14, dagen etter døde den mens den hadde 48% strøm igjen. Men jeg prøvde å lade den i 4 timer, uten resultat. Sendte den inn til reparasjon, men fikk beskjed om at det ikke var noe feil, batteriet var bare utladet. Og at det noen ganger tok om 15 minutter før telefonen viste tegn på lading(som om jeg ikke var klar over det). Fikk den tilbake 4.4.14, men den døde igjen den 5.4.14, da mens jeg skrev en melding og hadde 50% igjen. Etter dette har den ligget kontinuerlig til lading, det røde lyset begynte ikke å lyse før på formiddagen i dag, men hvis jeg prøver å skru den på blinker det. Som om den ikke har strøm.

Jeg lurer på om jeg kommer noen vei, siden det står at feilen ikke finnes, og at den ikke kan rebehandles. De klarte ikke å finne feilen jeg opplever. Men en telefon skal da ikke oppføre seg slik.

Veldig fornøyd med den de få timene jeg har fått brukt den.

Noen flere som har opplevd dette?

Altså, jeg kan ingenting om telefoner eller tekniske ting. Men selv jeg skjønner at noe er feil. Kan ikke si jeg har gjort noe galt med den heller.

Mulig de på verkstedet bruker en sånn dockinglader?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen som har hørt om dette? :wallbash: fått tips om å oppdatere med PC Companion, men det funker ikke fordi den ikke har strøm. Tror dere at mCare reparerer den, sender den tilbake med beskjed om at ingenting er feil, eller tilbud om å oppheve kjøpet/ny telefon?

Lenke til kommentar

Du må tvinge telefonen til å ta en restart, og da trenger den ikke 50% batteri.

Hvordan gjør jeg det?

Fikk en mail fra sonymobile.com med step by step, men kommer jo ikke lenger enn til å stappe inn usb og ingenting skjer.

Ja, jeg er muligens dum :p

Endret av Pusungen
Lenke til kommentar

Greia er at når den går i en slik låst status, så vil den ikke ta imot lading selv om du står med laderen i. Men den fortsetter å trekke strøm. Så når telefonen ankom verksted, så hadde den ladet seg ut og dermed så kunne den lades normalt igjen. Dette ser jeg flere ganger i uken. Skjer med alle merker (ja også apple). Ikke bare på telefoner, men også nettbrett.

Lenke til kommentar

Greia er at når den går i en slik låst status, så vil den ikke ta imot lading selv om du står med laderen i. Men den fortsetter å trekke strøm. Så når telefonen ankom verksted, så hadde den ladet seg ut og dermed så kunne den lades normalt igjen. Dette ser jeg flere ganger i uken. Skjer med alle merker (ja også apple). Ikke bare på telefoner, men også nettbrett.

Hva kan man gjøre med dette?

Lenke til kommentar

Det du kan gjøre er å restarte telefonen. Enten ved hjelp av en soft reset, eller ved hjelp av den fine knappen med simholderen. Det du kan gjøre for å forhindre at dette skjer igjen er å faktisk skru av og på telefonen din med jamne mellomrom. Selv skrur jeg av og på hver eneste dag for å forhindre blant annet akkurat dette. Det har skjedd med min telefon 3 ganger på 1 1/2 år nå. Første gang når telefonen var bare 3 uker gammel. Du kan sammenligne det med en PC. Hvis den aldri blir skrudd av og på så er det bare et tidsspørsmål før du må trykke reset-knappen.

Lenke til kommentar

Det du kan gjøre er å restarte telefonen. Enten ved hjelp av en soft reset, eller ved hjelp av den fine knappen med simholderen. Det du kan gjøre for å forhindre at dette skjer igjen er å faktisk skru av og på telefonen din med jamne mellomrom. Selv skrur jeg av og på hver eneste dag for å forhindre blant annet akkurat dette. Det har skjedd med min telefon 3 ganger på 1 1/2 år nå. Første gang når telefonen var bare 3 uker gammel. Du kan sammenligne det med en PC. Hvis den aldri blir skrudd av og på så er det bare et tidsspørsmål før du må trykke reset-knappen.

Har jo gjort dette flere ganger. Men den lader jo ikke. Og den døde jo MED 50% batteri, døgnet etter jeg fikk den fra verkstedet igjen. Jeg brukte knappen ved simholderen første gang i går kveld. I dag tidlig hadde den fortsatt ikke strøm til å bli slått på. Noe må jo være feil hvis den raser fra 50% til HELT tom på en sms?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...