Eldy Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Heisann!Skal gå til innkjøp av en ny prosessor ettersom den gamle har blitt litt for dårlig til mitt bruk. (streaming/gaming)Jeg lurte på om denne prosessoren vil virke sammen med mitt motherboard.Jeg vil kjøpe denne prosessoren.Jeg har dette moderkortet.Forøvrig har jeg denne strømforsyningen dersom det betyr noe.Vurderer også å kjøpe en billig SSD for en ekstra liten boost. Er det verdt det?Tusen takk for all hjelp!PS: Om noen kan anbefale noen andre prosessorer som eventuelt vil være bedre hadde det vært supert. Lenke til kommentar
Dominator X Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 (endret) Nei. Det hovedkortet støtter ikke 1150socket som prosessoren du har valgt, har. Ang strøm, så komme det ann på hvilket grafikkort du har. Ja, SSD er verdt hver krone. Men du bør ha OS installert på SSD'en da. Når du skal plukke ut hovedkort og Prosessor, så sjekk etter om dem har samme socket. Her er en liste av prosessorer som passer til ditt utvalgte hovedkorttype - 1155. Trykk her Endret 6. april 2014 av Dominator X Lenke til kommentar
Eldy Skrevet 6. april 2014 Forfatter Del Skrevet 6. april 2014 Nei. Det hovedkortet støtter ikke 1150socket som prosessoren du har valgt, har. Ang strøm, så komme det ann på hvilket grafikkort du har. Ja, SSD er verdt hver krone. Men du bør ha OS installert på SSD'en da. Når du skal plukke ut hovedkort og Prosessor, så sjekk etter om dem har samme socket. Her er en liste av prosessorer som passer til ditt utvalgte hovedkorttype - 1155. Trykk her Takker så mye for svar! Regner da med at det lønner seg å velge en 1155-prosessor enn å gå til innkjøp av nytt hovedkort samt den prosessoren jeg hadde sett meg ut? Det er vel ingen forskjell i ytelse mellom 1150 og 1155 socket? Lenke til kommentar
Dominator X Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 zithor2k, den 06 Apr 2014 - 18:47, sa: Dominator X, den 06 Apr 2014 - 18:38, sa: Nei. Det hovedkortet støtter ikke 1150socket som prosessoren du har valgt, har. Ang strøm, så komme det ann på hvilket grafikkort du har. Ja, SSD er verdt hver krone. Men du bør ha OS installert på SSD'en da. Når du skal plukke ut hovedkort og Prosessor, så sjekk etter om dem har samme socket. Her er en liste av prosessorer som passer til ditt utvalgte hovedkorttype - 1155. Trykk her Takker så mye for svar! Regner da med at det lønner seg å velge en 1155-prosessor enn å gå til innkjøp av nytt hovedkort samt den prosessoren jeg hadde sett meg ut? Det er vel ingen forskjell i ytelse mellom 1150 og 1155 socket? De fleste gamere sverger jo til den prosessoren du har valgt ut, (har den selv også). Det må jeg nesten la noen andre få svare på, da jeg ikke kan uttale meg om noe jeg ikke er helt sikker på. Har hørt veldig mye bra om denne prosessoren, den passer også med ditt nåværende hovedkort. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Regner da med at det lønner seg å velge en 1155-prosessor enn å gå til innkjøp av nytt hovedkort samt den prosessoren jeg hadde sett meg ut? Det er vel ingen forskjell i ytelse mellom 1150 og 1155 socket? Selvfølgelig er det en forskjell i ytelse på 4670k og 3570k, det er tross alt en ny og forbedret prosessorarkitektur. Forskjellen er ikke i nærheten av stor nok til å forsvare innkjøp av nytt hovedkort, men det er definitivt snakk om ca 10% For å sørge for at du ikke kaster bort masse penger til ingen nytte har jeg noen spørsmål til deg: Hvilken prosessor har du i dag? Når du nevner streaming, er det da snakk om streaming til eller fra nettet? Hvilke spill er det spesifikt du sliter med i dag? Hvilket skjermkort er det du har i dag? Lenke til kommentar
Eldy Skrevet 6. april 2014 Forfatter Del Skrevet 6. april 2014 Regner da med at det lønner seg å velge en 1155-prosessor enn å gå til innkjøp av nytt hovedkort samt den prosessoren jeg hadde sett meg ut? Det er vel ingen forskjell i ytelse mellom 1150 og 1155 socket? Selvfølgelig er det en forskjell i ytelse på 4670k og 3570k, det er tross alt en ny og forbedret prosessorarkitektur. Forskjellen er ikke i nærheten av stor nok til å forsvare innkjøp av nytt hovedkort, men det er definitivt snakk om ca 10% For å sørge for at du ikke kaster bort masse penger til ingen nytte har jeg noen spørsmål til deg: Hvilken prosessor har du i dag? Når du nevner streaming, er det da snakk om streaming til eller fra nettet? Hvilke spill er det spesifikt du sliter med i dag? Hvilket skjermkort er det du har i dag? Takker for svar! Jeg har atm følgende setup: Intel i3 2120 Asus Geforce GTX 660 Jeg streamer til nettet via twitch. Eksempler på spill er BF4, Day Z, Guild Wars 2. Når jeg ikke streamer kjører jeg spillene greit, må skru ned grafikken til low-mid for å unngå for lav fps i alle spillene. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Regner da med at det lønner seg å velge en 1155-prosessor enn å gå til innkjøp av nytt hovedkort samt den prosessoren jeg hadde sett meg ut? Det er vel ingen forskjell i ytelse mellom 1150 og 1155 socket? Selvfølgelig er det en forskjell i ytelse på 4670k og 3570k, det er tross alt en ny og forbedret prosessorarkitektur. Forskjellen er ikke i nærheten av stor nok til å forsvare innkjøp av nytt hovedkort, men det er definitivt snakk om ca 10% For å sørge for at du ikke kaster bort masse penger til ingen nytte har jeg noen spørsmål til deg: Hvilken prosessor har du i dag? Når du nevner streaming, er det da snakk om streaming til eller fra nettet? Hvilke spill er det spesifikt du sliter med i dag? Hvilket skjermkort er det du har i dag? Takker for svar! Jeg har atm følgende setup: Intel i3 2120 Asus Geforce GTX 660 Jeg streamer til nettet via twitch. Eksempler på spill er BF4, Day Z, Guild Wars 2. Når jeg ikke streamer kjører jeg spillene greit, må skru ned grafikken til low-mid for å unngå for lav fps i alle spillene. Er nok ikke en dum idé å bytte til en i5 da nei, men da vil jeg heller anbefale i5-3340 fordi den leverer praktisk talt samme ytelse som 3570k. Overklokking går ikke an på hovedkortet ditt uansett, så det er ingen vits i å betale 400kr ekstra for overklokkingsmulighetene til 3570k når du må bytte hovedkort for å dra nytte av det. Ellers vil jeg anbefale deg på det sterkeste å installere Geforce Experience (følger med nyeste driver for skjermkortet ditt) og benytte deg av den den medfølgende streaming-funksjonaliteten i programmet. Geforce Experience sin streaming-del benytter seg nemlig av en integrert h.264-enkoder i skjermkortet som i praksis betyr at du får nesten ikke noe ytelsestap ved å streame på denne måten. Lenke til kommentar
Eldy Skrevet 6. april 2014 Forfatter Del Skrevet 6. april 2014 Tusen takk for all hjelp!Tror jeg går for en i5-3570k. Sitter her og grubler om jeg skal slå til på en i7 3770k for ekstra ytelse, men tror det vil være mer verdt å kjøpe i5 og i tillegg en 120gb ssd. Noen siste tanker rundt dette? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Tusen takk for all hjelp! Tror jeg går for en i5-3570k. Sitter her og grubler om jeg skal slå til på en i7 3770k for ekstra ytelse, men tror det vil være mer verdt å kjøpe i5 og i tillegg en 120gb ssd. Noen siste tanker rundt dette? Forskjellen i spillytelse på en 3570k og en 3340 er 10% (fra 50 til 55 fps i særdeles stressende situasjoner for CPU,) mens en i7-3770k leverer akkurat samme spillytelse som en 3570k fordi praktisk talt ingen spill drar nytte av mer enn fire kjerner og hyperthreading-støtten til 3770k vil dermed være ubrukt. Eneste grunn jeg kan se til å velge 3770k er om du av en eller annen sinnsvak grunn ønsker å bruke software-basert streaming istedet for Shadowplay Twitch. 120GB SSD vil hjelpe betraktelig på lastetider i det minste, anbefales sterkt! Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 (endret) Har en i5 3470 til salgs med garanti fra komplett Send PM om du er intressert Den er like god som 3570K, Men kan ikke overklokkes over 3.8ghz Endret 6. april 2014 av Snusmumr1kk1 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Har en i5 3470 til salgs med garanti fra komplett Send PM om du er intressert Den er like god som 3570K, Men kan ikke overklokkes over 3.8ghz Hovedkortet hans kan ikke overklokke pga chipset. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Har en i5 3470 til salgs med garanti fra komplett Send PM om du er intressert Den er like god som 3570K, Men kan ikke overklokkes over 3.8ghz Hovedkortet hans kan ikke overklokke pga chipset. Det vet jeg Men den kan klokkes Det var det jeg ville frem til, Kan vel ikke spørre om kjøp og salg her? Det er vel `lov` i Pm/Chat? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå