aklla Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 (endret) Har sånn smått startet å se på lister til leiligheten, trenger bare litt innput. Hva tror dere om å bruke kabelkanal i stedet for lister? Er ikke så mange kabler jeg trenger å dra rundt, men tenker det er ett praktisk alternativ til vanlige lister som jeg kan dra f.eks høytalerkabler, nettverkskabler og parabolkabler gjennom i stedet for å ha det langs veggen. Tenker da ha dette over alt langs gulvet i leiligheten, sånn at det blir likt. Uavhengig av om det skal gå ledninger eller ikke der... Tenkte på noe sånt: http://www.clasohlson.com/no/Kabelkanal,-D-line-hjørne/36-4015 Enkel og grei sak egentlig, men usikker om den passer seg som list i en ellers helt oppusset leilighet Endret 6. april 2014 av aklla Lenke til kommentar
TMB Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 (endret) Hvis du ikke har belistet leiligheten enda er det finere om du slisser ut spor i veggen til kablene og setter på vanlige lister. Er dog mer jobb, men resultatet blir bedre. Skal gjøre dette selv i leiligheten jeg tar over om en mnd, skal trekke nettverk, alarm og coax. Kan også nevnes at det selges plastlister med ferdig plass til kabler bak, som ser ut som vanlige lister. Selges på bla. Bauhaus, men personlig synes jeg ikke de ser så fine ut. Endret 6. april 2014 av TMB Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. april 2014 Forfatter Del Skrevet 6. april 2014 Har ikke lister nei, og har ikke lyst til å legge kabler bak listene, enkelt og greit fordi det blir stygt der jeg skal ha de ut. Mye jobb er det også. Og tror det blir litt liten plass, har mye samlet ett sted... Lenke til kommentar
TMB Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Stygt der du skal ha de ut, hva mener du? Du kan sette multibokser i veggene og montere innfelte nettverks/TV-uttak. Da borer du bare inn i veggen og trekker kablene inn i boksen. Synes ikke noe sted da. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. april 2014 Forfatter Del Skrevet 6. april 2014 Tenkte bare dra de ut mellom veggen og lista jeg, ikke inn i en boks Men, er jo egentlig ganske logisk å ha det i en boks. Men uansett, ettersom jeg har mye av veggen tilgjengelig for å bli kreativ kan jeg også droppe alt og heller kjøpe en http://www.sagi.no/catalog/product_info.php?products_id=903 og legge noen av kablene inni veggen, men kan ikke legge alt innim som f.eks høytalerkabler... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå