Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Kabelkanal i stedet for lister?

Anbefalte innlegg

Har sånn smått startet å se på lister til leiligheten, trenger bare litt innput.

Hva tror dere om å bruke kabelkanal i stedet for lister?

Er ikke så mange kabler jeg trenger å dra rundt, men tenker det er ett praktisk alternativ til vanlige lister som jeg kan dra f.eks høytalerkabler, nettverkskabler og parabolkabler gjennom i stedet for å ha det langs veggen. Tenker da ha dette over alt langs gulvet i leiligheten, sånn at det blir likt. Uavhengig av om det skal gå ledninger eller ikke der...

Tenkte på noe sånt: http://www.clasohlson.com/no/Kabelkanal,-D-line-hjørne/36-4015

Enkel og grei sak egentlig, men usikker om den passer seg som list i en ellers helt oppusset leilighet

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke har belistet leiligheten enda er det finere om du slisser ut spor i veggen til kablene og setter på vanlige lister. Er dog mer jobb, men resultatet blir bedre. Skal gjøre dette selv i leiligheten jeg tar over om en mnd, skal trekke nettverk, alarm og coax.

Kan også nevnes at det selges plastlister med ferdig plass til kabler bak, som ser ut som vanlige lister. Selges på bla. Bauhaus, men personlig synes jeg ikke de ser så fine ut.

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Tenkte bare dra de ut mellom veggen og lista jeg, ikke inn i en boks :p

Men, er jo egentlig ganske logisk å ha det i en boks. Men uansett, ettersom jeg har mye av veggen tilgjengelig for å bli kreativ kan jeg også droppe alt og heller kjøpe en http://www.sagi.no/catalog/product_info.php?products_id=903 og legge noen av kablene inni veggen, men kan ikke legge alt innim som f.eks høytalerkabler...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...