TOM8888 Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 hei, håper noen kan gi meg svar.. fredag fikk jeg en telefon fra min exs etter nå 6 månder, der jeg ble fortalt at jeg skulle bli far og måtte komme å skrive under på at jeg ikke skulle ha noe med den ungen å gjøre. det er noen problemer her. for 5 år tilbake røyket jeg hasj men har vært rusfri i mange år nå. et annet problem er at det skjedde mye i mitt liv da jeg møtte denne damen.. jeg ventet barn med ei annen jeg hadde en slags første gangs frykt i meg og veeeeldig stresset. så fikk jeg noen tabletter av en venn disse gjorde at jeg ikke virket ruset, men jeg løy som en foss og bygde luftslott av eventyr.. dette er noe jeg ikke hadde gjort i en normal tilstand. jeg sa bla at jeg hadde kreft, jeg ønsket å ta livet mitt osv osv. ble tauet inn av politi. da skjønte jeg med en gang at dette var ikke lurt å drive med uff.. angrer... jeg har jo en datter nå på et 9 månder gammel. jeg har henne 2-3 ganger i uken. vi slimer og ler leker går ut med vogna osv osv. jeg kjøper alt det beste til henne, med en gang hun gråter vet jeg hva det er feks bleia, sulten. jeg ser ikke på meg selv som en dårlig far og nå som det kommer et barn til skal dette gå rettensvei. taper jeg? får jeg så ungen min? jeg er bruker ingen ting av stoff eller noe jeg kommer aldri mer til å gjøre det, for jeg er ikke avhengi. pillene var bare en ren dumhet. jeg er i jobb, studerer. og har livet på stell... hjelp Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Si du vil ha delt omsorg forann å gi fra deg ansvaret. Dersom hun er villig til å ta kampen får du bare ta den opp. Lykke til. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 Vet ikke helt om jeg fikk tidslinjen riktig, var litt rotete, er det riktig at dette er rekkefølgen? 5 år siden - du røyket hasj 9 månder siden - du fikk barn med mor 1 9 månder siden - du ble sammen med mor 2 9 månder siden - du brukte ett narkotisk stoff i pilleform 9 månder siden - du ble satt i fengsel 6 månder siden - du og mor 2 slo opp nå - du får barn med mor 2 Hvis dette er riktig vil jeg først og fremst fortelle deg om en ny oppfinnelse, bare vært på markedet litt over ett årtusen, vi kaller det kondom. Det å lage et barn er ikke noe spesielt, det er ikke noe dere burde takkes for, og det er vertfall ikke noe mirakel. Du sier du har livet på stell men med denne tidslinjen er det ikke noen gode bevis på det, du viser til veldig dårlig dømmekraft fra din side det siste året. Men som far har du noen begrensede rettigheter, og det merkeligste synes jeg er at du ikke utnytter en av de du har og ber om en dna-prøve for å finne ut om barnet egentlig er ditt, tidslinjen tilsier at det ikke trenger å nødvendigvis være tilfellet. Jeg må si at jeg har langt mer sympati for din ex(mor 2) i denne saken, men du kan selvfølgelig gå rettens vei for å få delt omsorg. Men basert på den informasjonen vi har fått fra innlegget ditt vil du nok ikke ha så veldig sterk sak hvis mor ikke ønsker å ha deg i barnets liv. 3 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 Vet ikke helt om jeg fikk tidslinjen riktig, var litt rotete, er det riktig at dette er rekkefølgen? 5 år siden - du røyket hasj 9 månder siden - du fikk barn med mor 1 9 månder siden - du ble sammen med mor 2 9 månder siden - du brukte ett narkotisk stoff i pilleform 9 månder siden - du ble satt i fengsel 6 månder siden - du og mor 2 slo opp nå - du får barn med mor 2 Hvis dette er riktig vil jeg først og fremst fortelle deg om en ny oppfinnelse, bare vært på markedet litt over ett årtusen, vi kaller det kondom. Det å lage et barn er ikke noe spesielt, det er ikke noe dere burde takkes for, og det er vertfall ikke noe mirakel. Du sier du har livet på stell men med denne tidslinjen er det ikke noen gode bevis på det, du viser til veldig dårlig dømmekraft fra din side det siste året. Men som far har du noen begrensede rettigheter, og det merkeligste synes jeg er at du ikke utnytter en av de du har og ber om en dna-prøve for å finne ut om barnet egentlig er ditt, tidslinjen tilsier at det ikke trenger å nødvendigvis være tilfellet. Jeg må si at jeg har langt mer sympati for din ex(mor 2) i denne saken, men du kan selvfølgelig gå rettens vei for å få delt omsorg. Men basert på den informasjonen vi har fått fra innlegget ditt vil du nok ikke ha så veldig sterk sak hvis mor ikke ønsker å ha deg i barnets liv. Skal fortelle deg noe dødskult om kondom. Det fungerer ikke etter fødselen. 3 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 Skal fortelle deg noe dødskult om kondom. Det fungerer ikke etter fødselen. Ganske så riktig, så neste gang bruker man den når man har sex La meg fortelle deg hva noen kvinner gjør hvis de ønsker seg barn og ikke har en fast partner, de finner en random deadbeat som ønsker seg barn men har et rotete nok liv til at de vet de kan få full omsorg. Som mann er da ditt beste forsvar og ikke leve ett liv som gjør at du kan miste omsorg for dine barn, men i mangel av det bruker man alltid kondom så man unngår å komme opp i disse foreldreproblemene. Men begge disse tingene er noe man gjør før barnet er født, når barnet er der er det lite du kan gjøre. Kall det rettferdighet, karma eller hva enn du vil, men noen ganger får dumme valg man gjør konsekvenser senere. Og prøve å rette problemet da er nytteløst, og man burde heller se fremover for å hindre at det skjer igjen. Fordi med mindre trådstarter får en veldig god advokat har han mistet sitt andre barn, og hvis han fortsetter å få sine kjærester gravide er det stor sjangse for at han igjen vil gjennomgå det samme med sitt 3. barn. Det at han er en "god spermdonor" vil nok høres av flere kvinner. 2 Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 Bare vær klar over at du ikke kan tvinges til å fraskrive deg ansvaret for ungen. Du kommer til å være økonomisk ansvarlig for den i minimum 18 år fremover (jeg skriver minimum, fordi du kan faktisk bli økonomisk ansvarlig for ditt barn etter at det er fyllt 18 år.) uavhengig av om du "fraskriver" deg foreldreansvaret. Hadde jeg vært i dine sko. Så ville jeg (hvis jeg hadde ønsket det) krevd samvær med ungen, om så mens moren var med. Å signere på ett papir der du sier at du ikke skal ha samvær med ungen har ikke bare emosjonelle følger, men også økonomiske. (litt vanskelig for deg å tenke på akkurat nå, men det svir når du blir litt eldre og har en unge som du ikke får se fordi du signerte ett papir som sa at du ikke ville ha samvær med den, men fremdeles må betale x antall tusen i måneden til moren) Det koster å være uforsiktig, på flere plan, både økonomisk og følelsessmessig, anbefaler deg foresten å ta opp tråden fra de ovenfor. Hvis du skal fortsette å sjekke damer etc. Bruk kondom... Lenke til kommentar
TOM8888 Skrevet 8. april 2014 Forfatter Del Skrevet 8. april 2014 Bare vær klar over at du ikke kan tvinges til å fraskrive deg ansvaret for ungen. Du kommer til å være økonomisk ansvarlig for den i minimum 18 år fremover (jeg skriver minimum, fordi du kan faktisk bli økonomisk ansvarlig for ditt barn etter at det er fyllt 18 år.) uavhengig av om du "fraskriver" deg foreldreansvaret. Hadde jeg vært i dine sko. Så ville jeg (hvis jeg hadde ønsket det) krevd samvær med ungen, om så mens moren var med. Å signere på ett papir der du sier at du ikke skal ha samvær med ungen har ikke bare emosjonelle følger, men også økonomiske. (litt vanskelig for deg å tenke på akkurat nå, men det svir når du blir litt eldre og har en unge som du ikke får se fordi du signerte ett papir som sa at du ikke ville ha samvær med den, men fremdeles må betale x antall tusen i måneden til moren) Det koster å være uforsiktig, på flere plan, både økonomisk og følelsessmessig, anbefaler deg foresten å ta opp tråden fra de ovenfor. Hvis du skal fortsette å sjekke damer etc. Bruk kondom. Møtet ble ferdig i går. jeg signerte ikke. jeg er lei av at mine dumme tideligere handlinger skal henge over meg. når jeg veit med 100 prosent sikkerhet at jeg er en god far. både økononisk, omsorg kjærlighet ect. de prøvde å presse meg til å skrive under og følgene ting ble sagt: vi tenkte vi kunne ordne dette på en voksen måte. så kan du bare skrive under her. så blir alt samvær muntlig. å du vet vi holder det vi lover. jeg sa nei! da ble jeg kastet på dør og jeg gikk på en rolig og høflig måte. dette ble sagt til meg: du kan dra dit pepperen gror.. sånne dop huer som deg skal se lenge etter å få det slik de ønsker... Men de skal huske på at det er fortid. så det jeg gjør vidre nå er: ta bilde av da jeg fikk beskjed om da jeg skulle være far som var på fredag som var. (anrop) bestilt norges strengeste dop test.. som sendes inn til staten ( dette beviser at jeg ikke venter med test) Ringte pysykolog og ba om time for mental helse sjekk og en rus vurdering. Jeg har også innhentet maaaaaassse annet som beviser at jeg er en god far. Møtet ble ferdig i går. jeg signerte ikke. jeg er lei av at mine dumme tideligere handlinger skal henge over meg. når jeg veit med 100 prosent sikkerhet at jeg er en god far. både økononisk, omsorg kjærlighet ect. de prøvde å presse meg til å skrive under og følgene ting ble sagt: vi tenkte vi kunne ordne dette på en voksen måte. så kan du bare skrive under her. så blir alt samvær muntlig. å du vet vi holder det vi lover. jeg sa nei! da ble jeg kastet på dør og jeg gikk på en rolig og høflig måte. dette ble sagt til meg: du kan dra dit pepperen gror.. sånne dop huer som deg skal se lenge etter å få det slik de ønsker... Men de skal huske på at det er fortid. så det jeg gjør vidre nå er: ta bilde av da jeg fikk beskjed om da jeg skulle være far som var på fredag som var. (anrop) bestilt norges strengeste dop test.. som sendes inn til staten ( dette beviser at jeg ikke venter med test) Ringte pysykolog og ba om time for mental helse sjekk og en rus vurdering. Jeg har også innhentet maaaaaassse annet som beviser at jeg er en god far. Lenke til kommentar
TOM8888 Skrevet 8. april 2014 Forfatter Del Skrevet 8. april 2014 Bare vær klar over at du ikke kan tvinges til å fraskrive deg ansvaret for ungen. Du kommer til å være økonomisk ansvarlig for den i minimum 18 år fremover (jeg skriver minimum, fordi du kan faktisk bli økonomisk ansvarlig for ditt barn etter at det er fyllt 18 år.) uavhengig av om du "fraskriver" deg foreldreansvaret. Hadde jeg vært i dine sko. Så ville jeg (hvis jeg hadde ønsket det) krevd samvær med ungen, om så mens moren var med. Å signere på ett papir der du sier at du ikke skal ha samvær med ungen har ikke bare emosjonelle følger, men også økonomiske. (litt vanskelig for deg å tenke på akkurat nå, men det svir når du blir litt eldre og har en unge som du ikke får se fordi du signerte ett papir som sa at du ikke ville ha samvær med den, men fremdeles må betale x antall tusen i måneden til moren) Det koster å være uforsiktig, på flere plan, både økonomisk og følelsessmessig, anbefaler deg foresten å ta opp tråden fra de ovenfor. Hvis du skal fortsette å sjekke damer etc. Bruk kondom. Møtet ble ferdig i går. jeg signerte ikke. jeg er lei av at mine dumme tideligere handlinger skal henge over meg. når jeg veit med 100 prosent sikkerhet at jeg er en god far. både økononisk, omsorg kjærlighet ect. de prøvde å presse meg til å skrive under og følgene ting ble sagt: vi tenkte vi kunne ordne dette på en voksen måte. så kan du bare skrive under her. så blir alt samvær muntlig. å du vet vi holder det vi lover. jeg sa nei! da ble jeg kastet på dør og jeg gikk på en rolig og høflig måte. dette ble sagt til meg: du kan dra dit pepperen gror.. sånne dop huer som deg skal se lenge etter å få det slik de ønsker... Men de skal huske på at det er fortid. så det jeg gjør vidre nå er: ta bilde av da jeg fikk beskjed om da jeg skulle være far som var på fredag som var. (anrop) bestilt norges strengeste dop test.. som sendes inn til staten ( dette beviser at jeg ikke venter med test) Ringte pysykolog og ba om time for mental helse sjekk og en rus vurdering. Jeg har også innhentet maaaaaassse annet som beviser at jeg er en god far. Møtet ble ferdig i går. jeg signerte ikke. jeg er lei av at mine dumme tideligere handlinger skal henge over meg. når jeg veit med 100 prosent sikkerhet at jeg er en god far. både økononisk, omsorg kjærlighet ect. de prøvde å presse meg til å skrive under og følgene ting ble sagt: vi tenkte vi kunne ordne dette på en voksen måte. så kan du bare skrive under her. så blir alt samvær muntlig. å du vet vi holder det vi lover. jeg sa nei! da ble jeg kastet på dør og jeg gikk på en rolig og høflig måte. dette ble sagt til meg: du kan dra dit pepperen gror.. sånne dop huer som deg skal se lenge etter å få det slik de ønsker... Men de skal huske på at det er fortid. så det jeg gjør vidre nå er: ta bilde av da jeg fikk beskjed om da jeg skulle være far som var på fredag som var. (anrop) bestilt norges strengeste dop test.. som sendes inn til staten ( dette beviser at jeg ikke venter med test) Ringte pysykolog og ba om time for mental helse sjekk og en rus vurdering. Jeg har også innhentet maaaaaassse annet som beviser at jeg er en god far. MIN ADVOKAT SA: DETTE BLIR EN DRØMME SAK DU KAN SOVE GODT! Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 (endret) Hvem prøvde å presse deg til å skrive under? Mitt første råd er å skrive ett innlegg som er litt mer oversiktlig. Hva som skjedde når ol. Du skriver heller ikke om du ble straffet for noe eller bare ble halt inn av politiet en gang. Det kan ha mye å si. Endret 8. april 2014 av Andeith Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 10. april 2014 Del Skrevet 10. april 2014 (endret) Møtet ble ferdig i går. jeg signerte ikke. jeg er lei av at mine dumme tideligere handlinger skal henge over meg. når jeg veit med 100 prosent sikkerhet at jeg er en god far. både økononisk, omsorg kjærlighet ect. de prøvde å presse meg til å skrive under og følgene ting ble sagt: vi tenkte vi kunne ordne dette på en voksen måte. så kan du bare skrive under her. så blir alt samvær muntlig. å du vet vi holder det vi lover. jeg sa nei! da ble jeg kastet på dør og jeg gikk på en rolig og høflig måte. dette ble sagt til meg: du kan dra dit pepperen gror.. sånne dop huer som deg skal se lenge etter å få det slik de ønsker... Men de skal huske på at det er fortid. så det jeg gjør vidre nå er: ta bilde av da jeg fikk beskjed om da jeg skulle være far som var på fredag som var. (anrop) bestilt norges strengeste dop test.. som sendes inn til staten ( dette beviser at jeg ikke venter med test) Ringte pysykolog og ba om time for mental helse sjekk og en rus vurdering. Jeg har også innhentet maaaaaassse annet som beviser at jeg er en god far. Du har verdens beste eksempel, du har jo allerede et barn som du tar deg av på en utmerket måte. Dette høres ikke ut som det blir noe problem for deg. Stå på ditt, ikke signer noe du ikke vil signere og ikke gi ifra deg omsorg for barnet ditt hvis du ikke vil, da kommer du til å angre resten av livet Hun dama har ingen sak, du jobber, du studerer, du har husrom og har bevist gjennom ditt forrige barn at du evner å ta vare på et barn, burde ikke være noe problem. du skal få ett stalltips: dem kommer til å kalle deg stygge ting i møter og slikt, HOLD DEG SAKLIG! IKKE BLI SINT!, når dem sier "dophue" osv i møter med saksbehandler så skal du ikke reagere med sinne men med saklig argumentasjon, ærlighet og proffesjonalitet. Du skal ikke nekte for at du har tatt dop, du skal være ærlig og fortelle hvordan forhold du har til det i dag. Du er ikke uskikket, og det vil ikke retten dømme deg til å være heller dersom du fremstiller deg selv som i første post. Så får barnets mor stå der og rope og skrike og kalle deg stygge ting i retten og dem bare ødelegger for seg selv. Du skal heller ikke prøve å ta noen offer-rolle og bli trist og lei deg, vær stolt, vær selvsikker, vær ærlig og vær positiv. Du flyr gjennom dette. Endret 10. april 2014 av Henrik2k 1 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 (endret) Godt spilt Tom. Dog ta deg i akt for det "hvite riddere" i fremtiden vil komme med, som #10 f.eks. Endret 14. april 2014 av norskgoy Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 MIN ADVOKAT SA: DETTE BLIR EN DRØMME SAK DU KAN SOVE GODT! VELDIG BRA JEG TROR DU BLIR EN SUPER FAR LYKKE TIL! 2 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 en uke senere...har du noen oppdatering? Lenke til kommentar
ExcuseMyMandarin Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Bare vær klar over at du ikke kan tvinges til å fraskrive deg ansvaret for ungen. Du kommer til å være økonomisk ansvarlig for den i minimum 18 år fremover (jeg skriver minimum, fordi du kan faktisk bli økonomisk ansvarlig for ditt barn etter at det er fyllt 18 år.) uavhengig av om du "fraskriver" deg foreldreansvaret. Hadde jeg vært i dine sko. Så ville jeg (hvis jeg hadde ønsket det) krevd samvær med ungen, om så mens moren var med. Å signere på ett papir der du sier at du ikke skal ha samvær med ungen har ikke bare emosjonelle følger, men også økonomiske. (litt vanskelig for deg å tenke på akkurat nå, men det svir når du blir litt eldre og har en unge som du ikke får se fordi du signerte ett papir som sa at du ikke ville ha samvær med den, men fremdeles må betale x antall tusen i måneden til moren) Det koster å være uforsiktig, på flere plan, både økonomisk og følelsessmessig, anbefaler deg foresten å ta opp tråden fra de ovenfor. Hvis du skal fortsette å sjekke damer etc. Bruk kondom. Møtet ble ferdig i går. jeg signerte ikke. jeg er lei av at mine dumme tideligere handlinger skal henge over meg. når jeg veit med 100 prosent sikkerhet at jeg er en god far. både økononisk, omsorg kjærlighet ect. de prøvde å presse meg til å skrive under og følgene ting ble sagt: vi tenkte vi kunne ordne dette på en voksen måte. så kan du bare skrive under her. så blir alt samvær muntlig. å du vet vi holder det vi lover. jeg sa nei! da ble jeg kastet på dør og jeg gikk på en rolig og høflig måte. dette ble sagt til meg: du kan dra dit pepperen gror.. sånne dop huer som deg skal se lenge etter å få det slik de ønsker... Men de skal huske på at det er fortid. så det jeg gjør vidre nå er: ta bilde av da jeg fikk beskjed om da jeg skulle være far som var på fredag som var. (anrop) bestilt norges strengeste dop test.. som sendes inn til staten ( dette beviser at jeg ikke venter med test) Ringte pysykolog og ba om time for mental helse sjekk og en rus vurdering. Jeg har også innhentet maaaaaassse annet som beviser at jeg er en god far. Møtet ble ferdig i går. jeg signerte ikke. jeg er lei av at mine dumme tideligere handlinger skal henge over meg. når jeg veit med 100 prosent sikkerhet at jeg er en god far. både økononisk, omsorg kjærlighet ect. de prøvde å presse meg til å skrive under og følgene ting ble sagt: vi tenkte vi kunne ordne dette på en voksen måte. så kan du bare skrive under her. så blir alt samvær muntlig. å du vet vi holder det vi lover. jeg sa nei! da ble jeg kastet på dør og jeg gikk på en rolig og høflig måte. dette ble sagt til meg: du kan dra dit pepperen gror.. sånne dop huer som deg skal se lenge etter å få det slik de ønsker... Men de skal huske på at det er fortid. så det jeg gjør vidre nå er: ta bilde av da jeg fikk beskjed om da jeg skulle være far som var på fredag som var. (anrop) bestilt norges strengeste dop test.. som sendes inn til staten ( dette beviser at jeg ikke venter med test) Ringte pysykolog og ba om time for mental helse sjekk og en rus vurdering. Jeg har også innhentet maaaaaassse annet som beviser at jeg er en god far. Det er bra du står på ditt og vil vise at du faktisk fortjener en sjangse. Om du klarer å bevise at du faktisk kan være clean og holde deg unna dop og at du er mentalt skikket til å være en far, så rakner saken for mor. Selv om Civilix er pesimist og en ungehater (beklager sterke ord...). Så anbefaler jeg deg sterkt å kjempe for å ha omsorgsrett. En kompis av meg slet i livet, fikk seg dame, hun ble gravid, barnet født og de forlot hverandre, vet ikke om de ordnet noe seg i mellom, men han har barnet ca 40 - 50% av tiden. Om du vil ha delt omsorg, gå for det! Lykke til Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 Selv om Civilix er pesimist og en ungehater (beklager sterke ord...). Ungehater? Hvor kommer det fra? Det heter forresten realist, ikke pesimist. Jeg vil tro du ser hvorfor når vi får en oppdatering. Lenke til kommentar
MoonLight Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 Når du virkelig kan være ærlig med deg selv og ikke bruker dop lenger så er det jo bare rett at du også får ansvaret for barnet om du ønsker det. I tillegg til at du vet at du er en god far, har ansvar for et annet barn....det gir et godt grunnlag for at du har rett til også å ha barnet hos deg. De må jo gi deg en sjangse før de tvinger noen til å skrive under et slikt papir. Det er annet om en person fortsatt doper seg og er helt lost. Håper det ordner seg :-) Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 (...) noen oppdatering i denne saken? Lenke til kommentar
MadeleneB Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Du har stor mulighet for å vinne. kanskje ikke delt omsorg det første året til barnet, da det er viktigst at h*n er med mor(med tanke på amming å slikt). Men noen timer iløpet av dagen ville nok gått greit. Og etterhvert er muligheten for at du kan ha din sønn/datter 2 gange i uken, feks. Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå