Gå til innhold

Stryk på NTNU

Anbefalte innlegg

Situasjonen min er nå sånn at det jeg kommer til å ende med stryk på eksamen til sommer. Pga grunner så ble det 3/4 stryk til jul å det hjelper ikke akkurat på motivasjonen å vite at jeg har 7 eksamener i fag som jeg allerede henger etter i.

Men, det var det. På dette tidspunktet så er det ikke lenger mulig å ro noe annet enn stryk i land. Så jeg spør da om:

Hva kan jeg gjøre nå?

Jeg har lyst til å fortsette å studere I Trondheim. Jeg tror ikke jeg var helt klar over hvor mye det trengtes å jobbe med studiene, men jeg ønsker å ta det enda mer seriøst neste år om mulig.

Men er det mulig?

Hvis jeg nå søker på nytt på NTNU, hvilke karakterer søker jeg med?

For i fjor gjorde jeg det heller bra og søkte meg til NTNU disse to semesterene med 56(tror jeg) studiepoeng.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt avhengig av hvilket studie du går, men henger du etter mer enn 22.5 poeng på et siv.ing. studie så får du ikke gå videre til neste årskurs. Et annet problem er lånekassen. Er du 60 poeng forsinket får du ikke studielån. Hvis du vil fortsette å studere til neste år og er 100% sikker på at du kommer til å stryke i fire fag i mai/juni, så må du jobbe hardt før konten. Møt for all del opp på eksamen slik at du får tilgang til konten i august.

Lenke til kommentar
men jeg ønsker å ta det enda mer seriøst neste år om mulig.

Det er vel 4 måneder til konten?. Og det er vel nesten like lenge som et skole-semester. Så hva med å bestemme deg for å ta det enda mer seriøst fra og med i dag til og med om 4 måneder. Så finner du ut om dette er noe som er for deg eller ikke. Isteden for å bruke neste år til å finne ut om det er noe for deg eller ikke.

Forøvrig så er det ofte lurt å jobbe godt med gamle eksamensoppgaver, da det av en eller annen mystisk grunn pleier å dukke opp en og annen prikk lik oppgave fra tidligere år

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

men jeg ønsker å ta det enda mer seriøst neste år om mulig.

Det er vel 4 måneder til konten?. Og det er vel nesten like lenge som et skole-semester. Så hva med å bestemme deg for å ta det enda mer seriøst fra og med i dag til og med om 4 måneder. Så finner du ut om dette er noe som er for deg eller ikke. Isteden for å bruke neste år til å finne ut om det er noe for deg eller ikke.

Forøvrig så er det ofte lurt å jobbe godt med gamle eksamensoppgaver, da det av en eller annen mystisk grunn pleier å dukke opp en og annen prikk lik oppgave fra tidligere år

Og får du mulighet til å ta et valgfag velger du noe svada med hjemmeeksamen for å få mer tid i eksamensperioden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...