Gå til innhold

AR Parrot Drone 2.0 til mediastudier?

Galexon

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg studerer media, i tillegg til at jeg har en stor interesse for alt som flyr. I denne forbindelse tenker jeg å gå til anskaffelse av en drone for å gjøre opptak. Det skal ikke være en dyr drone, men noe som går greit for studentbudsjett.

Jeg har til nå sett på DJI Phantom og AR Parrot Drone 2.0.

Parrot synes jeg virker som en fiffig sak, men jeg vet ikke om jeg er så fan av det å styre med smartphone. I tillegg synes jeg opptakene virker noe dårlige, tross i at de skilter med 720p.

DJI Phantom har jeg flydd før, så denne vet jeg at fungerer godt. Eneste er at på det prisnivået jeg har lagt meg, får jeg ikke downlink video, altså ser jeg ikke det dronen ser.

Noen som har tips eller erfaringer med AR Parrot 2.0, satt opp mot DJI Phantom?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes jo Parrot ser stilig ut når de prøver den ut i forskjellige reviews på youtube, men å styre fra smartphone synes jeg ikke høres noe særlig ut :) Jeg stoler ikke nok på apper og smartphones til å holde kontrollen på såpass dyrt leketøy :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei! Har ikke fulgt så mye med her i det siste, men takk for gode tips! Det ble en DJI Phantom 1, nyeste oppdateringen. Helt strålende for min bruk :) Nå må jeg bare finne ut hvordan jeg kan få mest mulig utav Gopro-kameraet. Har 2-eren, med andre ord den irriterende fisheye-effekten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...