Centrux Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Noen som har gode tips når det kommer til rengjøring av bærbare datamaskiner?Da tenker jeg på om det er noen spesielle sprayer / kluter jeg kan bruke for å få et bra resultat / eventuelt annet utstyr som kan være greit å ha?Jeg lurer også på om noen har tips når det kommer til rengjøring mellom / ved tastene? Dette er jo en laptop, så jeg kan ikke plukke ut tastene når jeg skal vaske litt, så hva er den beste måten å gjøre det på? Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Finnes egne kluter til skjerm værtfall, fåes kjøpt på plasser som komplett.no o.l. De få gangene jeg har ordentlig rengjort laptoper skrur jeg dem helt fra hverandre og blåser ren skjiten med trykkluft. Fjerner alt av støv. Knappene kan som oftest tas av, men er litt tricky å få dem på plass igjen. Stables har også div rengjøringsmiddel (sticks til å rengjøre tastatur, trykkluft på boks, skjermrens). Lykke til. Lenke til kommentar
Centrux Skrevet 6. april 2014 Forfatter Del Skrevet 6. april 2014 Hmm, blåsing med trykkluft høres ikke dumt ut, men jeg tørr ikke å ta av knappene på tastaturet altså.Å ta av knappene er jo ganske greit, hehe, men å få de på igjen ender som oftest med at jeg ødelegger noe.Takk for tips da Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Husk å ikke blåse med full kraft rett i vifta med trykkluft, da kan du ødelegge lageret. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Gjøres på samme måten som man vasker gulv men gjerne med en litt mindre klut.Du tar en mikrofiber klut, av og til får man med en tynn klut med bærbar eller ny skjerm som kan brukes. Denne tar du under brennhet, som i kokende, vann og rister av og presser vannet ut til du klarer ikke få en eneste dråpe vann til ut.Rull kluten sammen og bak kluten forsiktig over området du vil rengjøre.Er det mer enn bare støv nedi tastaturet, kan du ta av tastene på ene siden, løfte objektet og rotere det til en 90 graders vinkel og riste forsiktig. Ellers fungerer pudder/maskara brusher fint for rengjøring mellom taster og er veldig kjapt. Foretrekker pudder brusher da de er litt størrelse på og fleksible. Maskara koster er godt egnet for å fjerne ting som sitter fast, f.eks pga av brus søl. Om det er en skjerm, bruk en barbeløvel snudd med skarpe siden mot deg (unntaket for regelen er her btw ©), hold/legg kluten over, og simpelten bruk den rette flaten som høvelen gir til å gå over skjerm flaten jevnt og fint.Så med andre ord om du er gammel nok til å barbere deg og har eller har hatt dame er det stor sannsynlighet for at du har utstyret i orden for å rengjøre tastatur og skjermer.. Lenke til kommentar
GabrielV Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Har jeg maskiner som har mye hår og dritt mellom tastene kjører jeg på med støvsuger med 'kost' munnstykke, for å få tastatur og maskin ren ellers bruker jeg desinfiserende våtservietter fra Antibac som er passe våte. Brukte noen andre våtservietter før men de var så våte at jeg var redd vesken skulle gjøre skade. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 13. april 2014 Del Skrevet 13. april 2014 Kjøp deg en flaske med vodka og rengjør med den. Dette rengjør alt utenom skjermen. Der bruker du egne servietter slik som du kan få kjøpt på f eks komplett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå