Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Ta ut bilstereo fra Toyota Avensis '98

HOK

Anbefalte innlegg

Heisann,

Har en 1998 Toyota Avensis som jeg skal bytte bilstereo på. Kjøpte inn en rimelig en i går, og fikk beskjed fra selger om at det kun var å fjerne noen skruer, og så kunne jeg dra ut den gamle. Har fått av "frontdekselet" på den gamle enheten, men får ikke ut selve "innmaten". Oppe til høyre er det en "tapp" som må trykkes ned for å få den ut, men den rører ikke på seg når jeg drar den ned og prøver å dra ut.

Er første gang jeg gjør noe som det her, og var veldig betryggende når selger sa at det vanskeligste var å skru ut de skruene. Lest litt rundt på nettet, og det ser ut som man på flere eldre biler må fjerne deksler rundt stereoen for å få den ut. Må jeg dette jeg også?

Det sitter forsåvidt to små skruer midt på, som jeg ikke har liten nok skrutrekker for å få skrudd ut. I mitt hode tenker jeg at disse ikke har noe med selve festet å gjøre. Men tar jeg feil?

Hadde satt enormt stor pris på om noen kunne forklart meg hvordan jeg får den ut. Hadde vært gøy og fått radio som funker og mulighet til å koble til telefonen.

Mvh

Henrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde trikset til Tasten, og brukte to flattrekkere på hver sin side. Da falt hele dekselet rundt stereoen av, og stereoen fulgte med. Easy pieacy. Da var det en smal sak å koble ut og koble på igjen. Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...