Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Jeg er ferdig som kjemi&prosess operatør (lærling) nå til sommeren, og jeg trenger jobb! Jeg tar læretiden på statoil sitt oljeraffineri på Mongstad.

 

Jeg er svært interessert i jobb offshore.

 

 

Vet dere om noen firmaer som har offshore virksomhet? Gjerne list dem opp! :D

 

 

 

Liste så langt:

 

- Statoil

- Conoco Phillips

- IKM

- BP

- Petrolink

- Eni

- GDF Suez (Gaz de france)

- OSM

- HESS Norge

- Odfjell Drilling

- TS Group

- Lundin (De ser derimot somregel etter folk med litt erfaring utover fagbrev)

- Norske Shell (Ormen Lange og Draugen)

- Exxonmobil

- Wintershall

Endret av megdani
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å fortsette i Statoil og vente på at den rette stillingen dukker opp? Tror det vill være en dårlig ide å gå ut av Statoil så lenge du ikke sikrer deg en plass i noen av de andre "store" selskapene..

 

Det er dessverre ikke slik at man blir automatisk ansatt etter læretiden. Jeg vet ikke om du har lest avisen den siste tiden, men Mongstad skal nedbemannes med 200 mann, noe som gjør det vanskeligere for meg å få jobb. Statoil som selskap har heller ikke noen aktuelle interne stillinger ute enda. Men det er klart at vist det dukker opp noe i statoil, så tar jeg det :)

 

Men, kan ikke gamble på det. Derfor vil jeg søke alt som søkes kan.

Endret av megdani
Lenke til kommentar

 

Hva med å fortsette i Statoil og vente på at den rette stillingen dukker opp? Tror det vill være en dårlig ide å gå ut av Statoil så lenge du ikke sikrer deg en plass i noen av de andre "store" selskapene..

 

Det er dessverre ikke slik at man blir automatisk ansatt etter læretiden. Jeg vet ikke om du har lest avisen den siste tiden, men Mongstad skal nedbemannes med 200 mann, noe som gjør det vanskeligere for meg å få jobb. Statoil som selskap har heller ikke noen aktuelle interne stillinger ute enda. Men det er klart at vist det dukker opp noe i statoil, så tar jeg det :)

 

Men, kan ikke gamble på det. Derfor vil jeg søke alt som søkes kan.

 

 

Jo det er klart det ikke er slik, men jeg ville ha søkt på alle aktuelle stillinger på den interne søknads basen(Som jeg mener statoil ansatte har?) for å holde meg innad i Statoil.

Lenke til kommentar

 

 

Hva med å fortsette i Statoil og vente på at den rette stillingen dukker opp? Tror det vill være en dårlig ide å gå ut av Statoil så lenge du ikke sikrer deg en plass i noen av de andre "store" selskapene..

 

Det er dessverre ikke slik at man blir automatisk ansatt etter læretiden. Jeg vet ikke om du har lest avisen den siste tiden, men Mongstad skal nedbemannes med 200 mann, noe som gjør det vanskeligere for meg å få jobb. Statoil som selskap har heller ikke noen aktuelle interne stillinger ute enda. Men det er klart at vist det dukker opp noe i statoil, så tar jeg det :)

 

Men, kan ikke gamble på det. Derfor vil jeg søke alt som søkes kan.

 

 

Jo det er klart det ikke er slik, men jeg ville ha søkt på alle aktuelle stillinger på den interne søknads basen(Som jeg mener statoil ansatte har?) for å holde meg innad i Statoil.

 

Ja, og der er det 3 stillinger nå. Totalt, av alt. Og det er sjef og leder stillinger, noe som ikke er aktuelt for meg. Og jeg kan ikke gamble på at det kommer noen der etterhvert. Så jeg søker alt annet først. Og vist det dukker opp noe, så tar jeg naturligvis den.

Endret av megdani
  • Liker 1
Lenke til kommentar

- TS Group (Samme opplegget som Petrolink og til dels IKM Testing, leier ut folk til operatørselskapene)

 

- Lundin (De ser derimot somregel etter folk med litt erfaring utover fagbrev)

 

- Norske Shell (Ormen Lange og Draugen)

 

- Exxonmobil

Aldri hørt om disse før, har bare hørt om norske shell. Tusen takk for innspill!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...