piecreator Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Hei, spiller endel forskjellige spill, og prøver jeg og streame så ender jeg opp med farlig lav fps osv osv osv..! Det jeg lurer på er om det er skjermkortet mitt som er for gammelt og dårlig.. Specs: Intel [email protected] 16GB Ram AMD Radeon 6950HD Og hva vil evt være et godt erstatningskort? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Skjermkortet er definitivt en svakhet ja. Hvilket budsjett har du, og hvilken strømforsyning? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Hvis du først skal oppgradere ville jeg sterkt anbefalt en SSD også Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Hvis du har problemer med streaming er det CPU som sliter, da er det nok heller tilfelle at du har for høye kvalitetsinnstillinger på streaming-programvaren. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Ser ikke hvorfor en 2600K skal være en flaskehals på streaming. Lenke til kommentar
oivindwold Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Hei, spiller endel forskjellige spill, og prøver jeg og streame så ender jeg opp med farlig lav fps osv osv osv..! Det jeg lurer på er om det er skjermkortet mitt som er for gammelt og dårlig.. Specs: Intel [email protected] 16GB Ram AMD Radeon 6950HD Og hva vil evt være et godt erstatningskort? Hvilken fps får du når du streamer ? Holder det seg jevnt ? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 CPUen din er superlett å overklokke. De fleste får denne opp til 4.8-5.0GHz. Gjør dette først, så skal du se at det er bedre Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Ser ikke hvorfor en 2600K skal være en flaskehals på streaming. 1080p med ekstrem kvalitet i 30 fps kan lett knekke en 2600k om det gjøres i ren software. Trådstarter kan jo prøve OBS med quicksync, uten at jeg har prøvd det selv vil jeg tippe det koster betydelig mindre ytelse enn ren software-enkoding av h.264 Lenke til kommentar
piecreator Skrevet 6. april 2014 Forfatter Del Skrevet 6. april 2014 (endret) Skjermkortet er definitivt en svakhet ja. Hvilket budsjett har du, og hvilken strømforsyning? Har ikke noe spesielt budsjett men rundt 2.000kr tenker jeg meg.. TX 750W et eller annet ville greier haha.. Endret 6. april 2014 av piecreator Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå