pej.no Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Har søkt og lest her inne på både "superzoom" og "bridge" kameraer. Vært på dppreview osv... Jeg har tidligere hatt Canon G9 som druknet i kjelleren (oversvømmelse). Har pr.d.d Panasonic LX5 som jeg er godt fornøyd med. I tillegg har jeg et videokamera Panasonic HDC-SD90. Mitt bruk for et nytt kamera (bridge) er jakt turer og både bilde og film av jakt. Kvaliteten er tenkt for youtube… Ikke for produksjon av DVD osv. Bare for å si noe om hva jeg tenker på. Kameraene jeg ser for meg er: Sony HX300 Sony HX400 Panasonic FZ200 Panasonic FZ72 Nikon P600 Leica V lux3 Canon SX50 Fujifilm S1 Dette er prisnivå jeg er villig til. Rett å slett for at jeg kan gå på trynet i ei steinrøys å knuse kamera. Og et kamera til 4.000,- +/- er kjipt, men man går ikke konkurs. Om kamera har 40 eller 50x zoom spiller ingen rolle Om kamera har 12 eller 20Mp spiller ingen rolle da det er mer enn nok Men, det MÅ HA en mulighet for fjernkontrol. Det er noe jeg har erfart med videokamera mitt, når det er zoomet inn på 30-40x og man skal zoome ut igjen. Så vil det bli rystelser uansett hvor forsiktig man er. Ønsker vel egentlig en fjernkontroll og ikke en APP til tlf. Da jeg ikke har med tlf ut i marka. Hvertfall i dårlig vær. Vil bli brukt i dårlig lys til tider. Så det "beste" hadde kanskje vært Pana FZ200 som har F2.8 hele veien. Samtidig så har Pana FZ72 20mm vidvinkel i andre enden… Meninger og tips ønskes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå