Chevy driver Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Det skulle være tilstrekkelig informativ headline :wink: Har handla ferske biter, ser at her er der muligheter for oppjustering, men jeg ha`kke peiling Ikke ute etter å blodtrimme, men hva gjør jeg for å optimalisere putern uten å presse for hardt? (- prøvde 2bare2 å sette FSB til 200MHZ, de`ble`kke godtatt.. ) - jada, bra vifte.. 8) Lenke til kommentar
capy Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 du må stille ned multiplikatoren før du øker FSB. Lenke til kommentar
Chevy driver Skrevet 11. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2003 jaha ja, hva er multiplikator, hvor finner jeg den og hvor mye ned? (-jeg ER grønn :oops: ) Lenke til kommentar
Cain_85 Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 sett den ned til 11? du finner multiplikatoren ved der du setter FSB i biosen.. Lenke til kommentar
Bluesix Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Det er bare og peise på til det ryker av cpu'en Lenke til kommentar
capy Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 jaha ja, hva er multiplikator, hvor finner jeg den og hvor mye ned? (-jeg ER grønn :oops: ) jeg har ikke samme hovedkort som deg, men hos meg kan jeg stille på multiplikator på samme stedet som jeg kan stille på fsb. sett multiplikator til 8 for eksempel og fsb til 200. så kjører du prime95 i 30+ minutter for å se at systemet er stabilt. så øker du multiplikatoren til 8.5 og gjentar prosessen igjen. når maskinen ikke vil boote opp windows, må du øke volten på cpu. pass på at cpu ikke blir for varm. den bør ikke ligge på over 50 grader når maskinen er idle. gjør ikke noe å titte i handboken til hovedkortet for å finne ut hvor du kan stille på forskjellige ting i bios. Lenke til kommentar
Chevy driver Skrevet 11. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2003 Takk for den du, nå får vi bare se om jeg tør å tukle med det!? :-? - til det ryker a`n sa du Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå