Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

2GB vs 3-4GB med 1920x1080 skjerm ?

myhren

Anbefalte innlegg

Eg skal kjøpe meg et skjermkort til bygging av pc, og tenkte å kjøpe et 2gb skjermkort. Men leste en plass, til dagens spill trengte en minst 3 gb skjermkort. Leste også på en test der Zotac Geforce GTX 680 2GB vs Zotac Geforce GTX 680 4GB ga bedre resultat på 1920x1080 oppløsning. (vet at dette er gammel test med ikke akkuratt dagens skjermkort, men teorien er vell den samme?)

link.
http://www.pugetsystems.com/labs/articles/Video-Card-Performance-2GB-vs-4GB-Memory-154/

Nå sitter eg her litt forvirrett (kan ikke mykje om pc/pc komponenter) og lure på om de er nødvendig for meg med et skjermkort med mer en 2gb ?

Som dere sikkert skjønner har ikke planer om å bruke de på større oppløsning enn 1920x1080.

PS: Vil ha grafikken high/ultra high (høyest mulig) på dagens spill og fremtidige spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minne har ikke så mye å si, såklart litt.

Her veldig mye å si viss du skal kjøre på flere skjermer med tyngre spill.

Hvilke skjermkort er det du tenker på ?

Skal du kjøra alt på Max i feks BF4, må du nok punge ut for minst 2 stk GTX 780Ti eller AMD R9 290X...

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Ok.takk for svar til dere begge ;) noen flere meninger !?

Har så og si bestemt meg for. Billig klassen: Amd radeon r9 280x eller Nvidia geforce gtx 770. Noen formeininger rundt dette? Vist eg har litt penger til overs blir de enten Amd radeon r9 290 eller Nvidia geforce gtx 780. Hva kort hadde dere valgt? (Svar helst i kategori: billigklasse vs litt dyrere) Tenkte kanskje å kjøre crossfire eller sli vist eg skal oppgradere i senere tid.

Endret av myhren
Lenke til kommentar

Jeg kjører 3x screen surround og spill som Sleeping Dogs, Metro LL og Far Cry 3 ligger på 2-2.5GB.

Spiller ikke BF så vet ikke hvor mye det vil ha.

Med 1 skjerm burde 2GB holde enn så lenge.

Minne har ikke så mye å si, såklart litt.

Her veldig mye å si viss du skal kjøre på flere skjermer med tyngre spill.

Hvilke skjermkort er det du tenker på ?

Skal du kjøra alt på Max i feks BF4, må du nok punge ut for minst 2 stk GTX 780Ti eller AMD R9 290X...

Mitt Gamle gainward gtx 780 (var overklokket til standard frekvens til Classy) Kjørte bf4 Mulitplayer er knall :=) På høyeste innstillinger sefølgelig :D

Lenke til kommentar

280x er nok lurere enn 770 pga VRAM-mengde, pris, og rimelig lik ytelse.

290 yter bedre enn 780 ut av eska og koster mindre, om du overklokker vil ytelsen være omtrent lik.

Nvidia-kortene skal i morgen få en "superdriver" som gir langt bedre draw-call-ytelse i dx11-spill, dette vil hjelpe betydelig i MMORPGs og andre spill der CPU er flaskehals.

Å kjøpe skjermkort med den hensikt å "makse" spill er det bare idioter som gjør, grafikken blir ikke merkbart bedre av å kjøre på Ultra sammenlignet med Medium i de fleste spill i dag, og du får aldri en helt perfekt spillopplevelse når du beveger deg over på SLI/CFX.

Endret av N o r e n g
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jaja :p men kommer nå helt an på hvor mannge FPS du mener er spillbart ;)

jeg tenker på at alt på max 120Fps ;) hvertfall over 100FPS :p

Bare vær klar over at du må ha en 120hz/144hz-skjerm for at det skal være mulig å se noe mer enn 60 frames per second. Mulig du allerede vet det, men tenkte jeg skulle nevne det. Lite vits å svi av massevis av penger på råe komponenter, og så ikke få utbytte av teknologien i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Bare vær klar over at du må ha en 120hz/144hz-skjerm for at det skal være mulig å se noe mer enn 60 frames per second. Mulig du allerede vet det, men tenkte jeg skulle nevne det. Lite vits å svi av massevis av penger på råe komponenter, og så ikke få utbytte av teknologien i det hele tatt.

Den påstanden er feil, fullt mulig å dra nytte av 100 fps på en 60Hz-monitor, men det vil bli en god del tearing.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Den påstanden er feil, fullt mulig å dra nytte av 100 fps på en 60Hz-monitor, men det vil bli en god del tearing.

Hmm, ok. Jeg blander tydeligvis et eller annet.

Kindly regard my previous post then :)

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...