Petterahl Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Vet det finnes tusenvis av denne posten fra før av, men finner aldri noe helt konkret. Har akkurat fått min nye pc, som består av følgende: -barton 2500+ -nf7s 2.0 -twinmos 512 mb ram, m/winbound -tt valcono 11 -Fortron/Source, 350W, ATX12V Mange sier at dette er ypperlig utstyr til klokking, og jeg trenger litt hjelp til innstillinger. Har prøvd meg litt fram, men har fått noen blåskjermer og litt automatisk booting:( Minneinnstillinger: Har denne for øyeblikket på 2-2-2-5, men vet ikke om dette er optimalt. Er dette for hissige innstillinger? Har sett noen har anbefalt 2-2-2-11, men for meg høres dette litt rart ut. Hva bør jeg velge? CPU: Forløpig har jeg bare prøvd å stille på fsb, men kommer ikke særlig mye lenger enn 185... og det er jo ikke akkurat særlig bra. Multiplieren står da på 11. Er det noe mer jeg kan stille på for å endre på for å bedre ytelsen? I tillegg til dette er det et par andre ting som kan stilles på: -AGP frequency (66mhz) -CPU FSB/DRAM ratio (auto) -CPU interface (disabled) Disse aner jeg ikke hva jeg skal gjøre med. Plis hjelp meg. Volt: Vet veldig lite om hva jeg bør stille på her. Har prøvd å stille opp CPU til 1.85, men vet ikke hvor langt jeg bør gå her. Kan for lite volt være en årsak til blåskjemene, eller skyldes dette noe annet? De andre jeg kan stille på er: -DDR SD ram (2.6) -Chipset (1.6) -AGP (1.5) Dette var altså standardinnstillingene, bør de endres på? Her var det kanskje en del dumme spm, men jeg hadde vært kjempetakknemmelig om noen kunne hjelpe meg. Hvis det er noe mer jeg burde gjøre, er jeg åpen for forslag. Takk på forhånd! Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Vel.. AGP hastigheten bør låses på 66mhz.. du kan også prøve å øle multiplieren for å få bedre ytelse.. Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2003 hadde vært kult med moen flere svar! Lenke til kommentar
stordraugen Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 minneinstillingene 2,2,2,5 er de mest aggresive... std multiplier er på 13 ikke sant? Agp burde låses ja og det burde pci også gjøres.. hvor varmt er det når du har 185 fsb? du kan øke vcore men helst ikke over 2volt.. da begynner det å spøke for cpuen din..... Lenke til kommentar
formann Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Jeg har skrevet en liten guide om klokking av NF7 .. mulig du finner noe nyttig her: http://forum.overklokking.no/viewtopic.php...82f81a1662b72b0 Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2003 "]minneinstillingene 2,2,2,5 er de mest aggresive... std multiplier er på 13 ikke sant? Agp burde låses ja og det burde pci også gjøres.. hvor varmt er det når du har 185 fsb? du kan øke vcore men helst ikke over 2volt.. da begynner det å spøke for cpuen din..... har kokket Fsb til 195 på 11 multiplier, 55 grder på max load har ikke prøvd noe mer ennå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå