Gå til innhold

Hjelp til å finne mobil med inngang til ekstern antenne

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

gsm repeater? :shrug:

Hvis det er det jeg tror du mener er vel det ulovlig.... har bra dekning 4 meter utenfor veggen på verandaen så en mobil med ekstern antenneinngang er det eneste jeg trenger.

Vet bare ikke hvilken inngang det er snakk om... tro om en usb inngang vil kunne fungere til en ekstern antenne?

Lenke til kommentar

vil virkelig ikkje anbefale deg en repeater..

No vet eg svært lite om dette, men vi blei busta med dette på jobben og blei truet med bot opptill 50 000 om den ikkje blei fjernet da den forstyrret resten av nettet over ett ganske stort område..

just saying.

Lenke til kommentar

vil virkelig ikkje anbefale deg en repeater..

No vet eg svært lite om dette, men vi blei busta med dette på jobben og blei truet med bot opptill 50 000 om den ikkje blei fjernet da den forstyrret resten av nettet over ett ganske stort område..

just saying.

:ph34r:

Lenke til kommentar

Grunnen til at du ikke bør bruke GSM repeater er at det er ulovelig og kan påvirke dekningen i området (fare for at nødsamtaler ikke når frem). Dette er veldig lett å finne ut av, for det finnes dekningskart og man klarer fort å spore opp GSM repeater når det forekommer forstyrrelser. En mobil med antenneinngang hadde slettes ikke vært dumt, de gamle telefonene kunne man skru av antennen på og sette på en større om behovet var der. Utviklingen går kanskje feil vei. Nettet blir raskere men dekningen minsker.

Lenke til kommentar

Man kan forresten spørre seg i ettertid hvorfor det var så viktig for myndighetene med en kampanje mot gamle telefonen for å samle dem inn. Hadde aldri problemer med dekning før, så hvis jeg nå er i nød har jeg alikevel ikke dekning innendørs. Tilbake til fasttelefon folkens, hvertfall IP telefoni som man får tilbud om hos sin nettleverandør.

Lenke til kommentar

Har problemer med mottaket her i leiligheten min men fant en artikkel om at man kan koble en ekstern antenne til noen mobiler og at det selges flere slike mobiler i dag.

Her er artikkelen:

http://www.klikk.no/bolig/hytteliv/article322264.ece

Det jeg lurer på er hva denne eksterne antenneinngangen heter?

Denne artikkelen er fra september 2008 og begynner å bli gammel. De fleste telefoner som blir solg idag er uten slik kontakt. De siste telefonene som ble solgt med slik var gjerne Sony Ericsson K750i, K800i og eldre Nokiaer. Siemens hadde også slike eksterne antenneutganger i sin tid.

Så det var aktuelt før og sette opp en yagi antenne med fme kontakt og tilhørende adapter til telefonen din, men dette er altså ikke mulig med moderne telefoner.

Eneste mulighet jeg kommer over en en slik adapter, men dette vil både være upraktisk og du vil miste noe signal med dette.

Lenke til kommentar

Ok, glemmer det med repeater...

Kanskje løsningen er en tvilling-sim og en stasjonær GSM telefon.

Merkelig at ingen vet hva den eksterne antenneinngangen heter men er vel ikke så mye forkus på det...

Den eksterne antenneinngangen var forskjellig fra telefon til telefon, så den hadde ikke noe standard navn. Men fra antennen koblet du en fme kontakt og så en adapter til telefon

Lenke til kommentar

Har problemer med mottaket her i leiligheten min men fant en artikkel om at man kan koble en ekstern antenne til noen mobiler og at det selges flere slike mobiler i dag.

Her er artikkelen:

http://www.klikk.no/bolig/hytteliv/article322264.ece

Det jeg lurer på er hva denne eksterne antenneinngangen heter?

Denne artikkelen er fra september 2008 og begynner å bli gammel. De fleste telefoner som blir solg idag er uten slik kontakt. De siste telefonene som ble solgt med slik var gjerne Sony Ericsson K750i, K800i og eldre Nokiaer. Siemens hadde også slike eksterne antenneutganger i sin tid.

Så det var aktuelt før og sette opp en yagi antenne med fme kontakt og tilhørende adapter til telefonen din, men dette er altså ikke mulig med moderne telefoner.

Eneste mulighet jeg kommer over en en slik adapter, men dette vil både være upraktisk og du vil miste noe signal med dette.

Det stemmer ikke.

Samsung Galaxy S4 har slike kontakter.

Tar du av bakdekslet, ser du at det er en kontakt merket L1 og en R1.

R1 er for 3G og L1 for 4G.

Du trenger en ekstern antenne med female FME kontakt.

Se mer info her: http://telcoantennas.com.au/site/patch-lead-samsung-galaxy-s4

Kjøp et ekstra bakdeksel, bor hull og bruk denne når du må koble til den eksterne antennen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...