sinnaelgen Skrevet 22. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2014 kan dere heller ikke slutte å tulle så mye . kan man ikke alt ( enten fordi man har glemt det , har brukt andre betegnelser eller aldri lært det ) så er det utilgivelig å dra en spøk ut av det Det gjør ikke saken bedre at man bare blir anda mer vrang lært av det . hva er da poenget ? Da er dere enda verre an det dere påstår jeg er. Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 22. desember 2014 Del Skrevet 22. desember 2014 (endret) Beklager spøken, det var unødvendig. Uansett. Når man deriverer sinus(x) med hensyn på x blir det cosinus(x) ved bruk av radianer, men (Pi/180)*cosinus(x) ved bruk av grader. Å skrive d/dx for denne operasjonen (altså å derivere med hensyn på x) er Leibniz-notasjon, som jeg ikke tror du skjønte mtp svaret ditt. Selv om du ikke forstår hva derivasjon er, er du nødt til å se at det er enklere. Endret 22. desember 2014 av -sebastian- Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 22. desember 2014 Del Skrevet 22. desember 2014 https://www.khanacademy.org/ Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 22. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2014 (endret) om jeg burde se at det skulle være enklere ved å bruke radianer så kom det ikke god frem det er et matematisk uttrykk , som selvsagt kan skrives på flere måter sinus (x) blir altså cos(x) ved radianer og man må sette inn konverteringen mellom grader og radianer man hva når du bruker radianer ? jeg går ut fra at du ikke vil bruke desimal verdien da blir det jo likevel formel akting uttrykk ( hvis jeg for lov å bruke den betegnelsen ) hvis man skal uttrykke radianer ved hjelp av pi . I så tilfelle ser jeg ingen praktisk forskjell x/pi i stedet for Pi/180)*cos i det stedet så kan man bruke desimaltallet men det synes du er virkelig upraktisk så da gjenstår spørmålet om man synes at det har noe for seg ved å korte ned uttrykket med noen få tegn ? ( jeg ser ikke at det er så mange tegn som forsvinner ) jeg synes ikke det , for da er det endre ting som gjør det vanskeligere igjen men hver sin fornøyelse sier jeg hvor mye det påvirker det valget, om man husker radianer tallene ( ihvertfall uttrykket ) for hver vinkel har nok mye å si her Endret 22. desember 2014 av den andre elgen Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 22. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2014 https://www.khanacademy.org/ https://www.google.no/search?q=nonsens+troll&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=UYmYVNm3IcT-ywOmgYHYCg&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1270&bih=885#facrc=_&imgdii=_&imgrc=aJzsdsL-v2P4dM%253A%3BgEt65tp3RldnjM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.askmehelpdesk.com%252Fattachments%252Fmens-health%252F29752d1268457407-can-your-own-legs-crush-your-testicles-troll_a%252520lert.gif%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.datehookup.com%252FThread-1036866-121.htm%3B500%3B400 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 22. desember 2014 Del Skrevet 22. desember 2014 (endret) http://elgacademy.tk Endret 22. desember 2014 av Tåkelur 1 Lenke til kommentar
Flatlus Skrevet 22. desember 2014 Del Skrevet 22. desember 2014 Jeg har troen på deg elgen Venter på hver post fra deg i spenning. Litt som når man åpner en ny luke i julekalenderen ^^ Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 22. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2014 Jeg har troen på deg elgen Venter på hver post fra deg i spenning. Litt som når man åpner en ny luke i julekalenderen ^^ jeg er da ikke noen religion slik mange later til tro jeg er bare alt for ofte misforstått Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 22. desember 2014 Del Skrevet 22. desember 2014 Selvsagt. Alt du sier er riktig. Bare alle som misforstår..... Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 22. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2014 Selvsagt. Alt du sier er riktig. Bare alle som misforstår..... jeg er ikke enig der heller. om jeg sier rett alle galt har ikke så mye å si når man ikke forstå hva jeg vil frem til Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 22. desember 2014 Del Skrevet 22. desember 2014 Eg er helt enig med deg. Det blir jo en suppe uansett! Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 22. desember 2014 Del Skrevet 22. desember 2014 Jeg må innrømme at av alle på forumet, så er det Elgen jeg er mest nysgjerrig på. Hvem ER han egentlig? Jeg har dannet meg en slags profil i hodet mitt hvor han heter Leif eller Geir eller noe i den gaten. Bor nord for Trøndelag og har bikket 50-tallet. Så vidt jeg vet så har han snakket noe om at han gikk elektro en gang i tiden. En karriere jeg ikke tror han fulgte videre. Så hva jobber du med, Elgen? Jeg ser for meg noe praktisk. Noe man er god til basert på erfaring og ikke teoretiske kunnskaper/utdannelse. Tenk så gøy det hadde vært om alle her i tråden (som jeg på en måte annser som elgens nærmeste krets her på forumet) hadde møttes i virkeligheten for å diskutere vitenskap. Så gøy det kunne blitt 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 22. desember 2014 Del Skrevet 22. desember 2014 Jeg har dannet meg en slags profil i hodet mitt hvor han heter Leif eller Geir eller noe i den gaten.Nå har du ubevisst assosiert Gevir -> Geir, og trykkleif -> Leif. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 22. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2014 (endret) Jeg må innrømme at av alle på forumet, så er det Elgen jeg er mest nysgjerrig på. Hvem ER han egentlig? Jeg har dannet meg en slags profil i hodet mitt hvor han heter Leif eller Geir eller noe i den gaten. Bor nord for Trøndelag og har bikket 50-tallet. Så vidt jeg vet så har han snakket noe om at han gikk elektro en gang i tiden. En karriere jeg ikke tror han fulgte videre. Så hva jobber du med, Elgen? Jeg ser for meg noe praktisk. Noe man er god til basert på erfaring og ikke teoretiske kunnskaper/utdannelse. Tenk så gøy det hadde vært om alle her i tråden (som jeg på en måte annser som elgens nærmeste krets her på forumet) hadde møttes i virkeligheten for å diskutere vitenskap. Så gøy det kunne blitt det var kun en ting du gjette riktig på og det var at jeg bor nord på. hvorfor tror du at jeg heter geir ? Endret 22. desember 2014 av den andre elgen Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 22. desember 2014 Del Skrevet 22. desember 2014 om jeg burde se at det skulle være enklere ved å bruke radianer så kom det ikke god frem det er et matematisk uttrykk , som selvsagt kan skrives på flere måter sinus (x) blir altså cos(x) ved radianer og man må sette inn konverteringen mellom grader og radianer man hva når du bruker radianer ? jeg går ut fra at du ikke vil bruke desimal verdien Hvordan kan du ikke se at det blir enklere? "Sette inn konverteringen mellom grader og radianer", hva skal det bety? Man trenger ikke konvertere noe som hest, putt radianer direkte inn. Når man regner for hånd putter en ikke inn desimaltall, men eksakte verdier, hvor de vanligste er Pi/6, Pi/4, Pi/2, Pi, osv... Med det sagt kan du selvsagt putte inn akkurat det du ønsker. Men disse verdiene har fine uttrykk for sinus og cosinus som egner seg godt i akademiske situasjoner. I mer praktiske tilfeller hvor en skal ha spesielle vinkler vil kalkulasjoner uansett bli gjort av en datamaskin, som ikke bryr seg særlig om pene uttrykk eller ei. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 23. desember 2014 Del Skrevet 23. desember 2014 Jeg må innrømme at av alle på forumet, så er det Elgen jeg er mest nysgjerrig på. Hvem ER han egentlig? Jeg har dannet meg en slags profil i hodet mitt hvor han heter Leif eller Geir eller noe i den gaten. Bor nord for Trøndelag og har bikket 50-tallet. Så vidt jeg vet så har han snakket noe om at han gikk elektro en gang i tiden. En karriere jeg ikke tror han fulgte videre. Så hva jobber du med, Elgen? Jeg ser for meg noe praktisk. Noe man er god til basert på erfaring og ikke teoretiske kunnskaper/utdannelse. Tenk så gøy det hadde vært om alle her i tråden (som jeg på en måte annser som elgens nærmeste krets her på forumet) hadde møttes i virkeligheten for å diskutere vitenskap. Så gøy det kunne blitt det var kun en ting du gjette riktig på og det var at jeg bor nord på.hvorfor tror du at jeg heter geir ? Du har da gått grunnkurs elektro også. Men du leste vel innlegget hans like nøyaktig som du pleier? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 23. desember 2014 Del Skrevet 23. desember 2014 Du har da gått grunnkurs elektro også.Det må ha vært veldig grunt, og. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 23. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2014 jeg kaller pi/180 for konverteringen mellom grader og radianer , verre er det ikke om man bruker x/pi (alternativt x*pi) eller x*pi/180 så så ser jeg ikke den store forskjellen Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 23. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2014 Du har da gått grunnkurs elektro også.Det må ha vært veldig grunt, og. Det hjelper jo ikke så mye med kurs hvis man ikke praktiserer det etter på Da glemmer man det meste akkurat den lille , men viktige biten virker det som både du og flere av de andre her, glemmer helt Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 23. desember 2014 Del Skrevet 23. desember 2014 Hva er det egentlig vi er uenige om. Du, elgen, skriver jo her i tråden at radianer er mye bedre å bruke enn grader. Det er jo det de andre påstår også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå