Gå til innhold

den andre tråden om Pi /Tau


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

@den andre elgen: Er du et troll? Eller forventer du virkelig å få svar på ting du allerede har fått svar på flere ganger?

tror du at alle er like gode matte troll som deg selv ?

 

Hvorfor kverulerer du på noe du allerede har fortalt at du ikke skjønner? Det eneste du er opptatt av er å kunne skrive vinkler med heltall, uten brøk og PI. Ellers ignorerer du alt av svar du får.

Du har fått flere eksempler. Plukk opp boka.

Lenke til kommentar

To gode eksempler:

 

1. Når du deriverer trigonometriske funksjoner er grader håpløst. Da blir f eks d/dx sinx = Pi/180 cosx ved bruk av grader, i stedet for cosx ved radianer.

 

2. Eulers formel suger med grader. Oppfordrer deg til å finne ut hvorfor.

om du synes det så ser jeg ikke den store forskjellen

jeg ser dette som en formel på lik linje med andre formler man bruker

 

det jeg ikke helt forsto var hvorfor du skriver D / Dx sin X = pi/180 Cos X

og så mer du at man kunne skrive Cos X i stedet

da har du fjernet D / Dx sin X uten at jeg helt forstå hvorfor

 

var det ikke pi/180 Cos X du vill bli kvitt da og behold D / Dx sin X om i en annen form ?

Lenke til kommentar

 

Elg: Har du i det hele tatt drevet med derivering og integrering?

ikke hvis det hadde den samme betegnelsen da jeg gikk på skolen

det var lite med funksjoner

men jeg drev lit med å snu formler og prøvde lit med 3djgrads linninger

 

dagens matematisk er ikke slik den var for rundt 30 år siden

 

 

Ok.

Hvis du ikke engang kan derivering, som er det første man lærer i vgs matte. Så kan jeg skjønne at du ikke skjønner hvor mye du mangler av kunnskap.

Du har ikke kommet forbi +-*/, Da kan du egentlig gi opp å forstå alt det du lurer på innen matematikken frem til du setter deg på skolebenken.

Lenke til kommentar

Blir litt som å få en bok med bokstaver, og så kverulerer du på at det må være MYE mer praktisk å bruke bilder. Alle disse bokstavene kompliserer alt.

 

Det jeg forteller deg, er at man må kunne lese, for å forstå innholdet. Du mangler svært grunnleggende matematiske leseferdigheter. Derivasjon og integrasjon er svært grunnleggende på høyere nivå, både i fysikken og matematikken.

Det hadde du skjønt, hvis du hadde giddet å gå dypere enn forum og TV.

 

Du mangler rett og slett grunnleggende kunnskaper, som man faktisk må øve på, for å forstå.

Lenke til kommentar

 

 

Elg: Har du i det hele tatt drevet med derivering og integrering?

ikke hvis det hadde den samme betegnelsen da jeg gikk på skolen

det var lite med funksjoner

men jeg drev lit med å snu formler og prøvde lit med 3djgrads linninger

 

dagens matematisk er ikke slik den var for rundt 30 år siden

 

 

Ok.

Hvis du ikke engang kan derivering, som er det første man lærer i vgs matte. Så kan jeg skjønne at du ikke skjønner hvor mye du mangler av kunnskap.

Du har ikke kommet forbi +-*/, Da kan du egentlig gi opp å forstå alt det du lurer på innen matematikken frem til du setter deg på skolebenken.

 

nå bruker du 2 betegnelser på det jeg ikke kan huske at man brukte

 

det er pussig hvordan dere påstår at man driver med steinalder matematikk enda

og ikke klarer å skille mellom matematikk fra 90 talet og det man gjør i 2014

Lenke til kommentar

 

 

 

Elg: Har du i det hele tatt drevet med derivering og integrering?

ikke hvis det hadde den samme betegnelsen da jeg gikk på skolen

det var lite med funksjoner

men jeg drev lit med å snu formler og prøvde lit med 3djgrads linninger

 

dagens matematisk er ikke slik den var for rundt 30 år siden

 

 

Ok.

Hvis du ikke engang kan derivering, som er det første man lærer i vgs matte. Så kan jeg skjønne at du ikke skjønner hvor mye du mangler av kunnskap.

Du har ikke kommet forbi +-*/, Da kan du egentlig gi opp å forstå alt det du lurer på innen matematikken frem til du setter deg på skolebenken.

 

nå bruker du 2 betegnelser på det jeg ikke kan huske at man brukte

 

det er pussig hvordan dere påstår at man driver med steinalder matematikk enda

og ikke klarer å skille mellom matematikk fra 90 talet og det man gjør i 2014

 

Hæ?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Elg: Har du i det hele tatt drevet med derivering og integrering?

ikke hvis det hadde den samme betegnelsen da jeg gikk på skolen

det var lite med funksjoner

men jeg drev lit med å snu formler og prøvde lit med 3djgrads linninger

 

dagens matematisk er ikke slik den var for rundt 30 år siden

 

 

Ok.

Hvis du ikke engang kan derivering, som er det første man lærer i vgs matte. Så kan jeg skjønne at du ikke skjønner hvor mye du mangler av kunnskap.

Du har ikke kommet forbi +-*/, Da kan du egentlig gi opp å forstå alt det du lurer på innen matematikken frem til du setter deg på skolebenken.

 

nå bruker du 2 betegnelser på det jeg ikke kan huske at man brukte

 

det er pussig hvordan dere påstår at man driver med steinalder matematikk enda

og ikke klarer å skille mellom matematikk fra 90 talet og det man gjør i 2014

 

Hæ?

 

nettop , du bruker et helt annet språk ( betennelse ) en det jeg hadde hør om

 

jeg spurte hvor 6 tallet kommer fra : (sin(x))/n = six = 6

og hvordan vet jeg at verdien av n skal være 1 for at n skal forsvinne

 

Det er noe dere ikke forteller meg som har betydning her

Lenke til kommentar

Å gange og dele med det samme et det samme som å gjøre ingenting. Derfor kan vi stryke bokstaver som er i teller og nevner når det ikke er flere ledd. Men i dette tilfellet er sin(x) opplagt sinus(x), og du kan selvsagt ikke stryke n'ene. Det er altså en vits, som illustrerer skikkelig tåpelig matematisk tankegang, hvor videre det antas at s*i*x kun er seks eller 6. Når du ikke skjønte derivasjonen av sin(x) som jeg kom med, fikk det meg bare til å tenke på den der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...