Gå til innhold

den andre tråden om Pi /Tau


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men grader er sa også noe herk?

 

Må jo pugge 360 tall? Det er sykt mange tall. Eg har aldri lært så mange tall!

Og hva hvis vinkelen er større enn 360 grader? Det begynner å bli mange tall å pugge dette.

 

Og så kommer dødsstøtet: det er uendelig med vinkler innimellom alle disse 360 gradene. Og de er hvertfall ikke noen enkle tall!!

 

Grader er noe DRIT!

 

Og hvorfor skal vi lære ganging. Når vi først er i gang så vil eg påstå at det er mye enklere å regne 5+5+5 enn 5*3. For da slipper man å pugge gangetabellen.

 

Folk flest foretrekker addisjon og ikke plutifikasjon!! For det er enklere. Så hva skal vi med ganging???

nå får du gi deg .

 

Grader forteller direkte retningen på en vinkel det gjør ikke radianer . det er den første feil din her

en vinkel kan heller aldri bli større en 360 grader

( hver gang vinkelen er oppgitt som noe som er større kan man bare trekke fra 360 )

 

Det høres rett og slet ut som du ikke har det miste peiling på hvordan vinkelberegning med grader fungerer

 

at det å berge med grader kan gi noen ulemper ser nå så , men det er overkommelig

det som er verre er at noe overhode ikke ser at også radianer har sine begrensinger er bekymringsfullt

 

Det samme gjelder for flere av dere.

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Aldri sett snowboard, der de tar 720 og 1080?

Viser igjen at du begrenser til snekring og justering av saga.

Du tar heller ikke poenget med at 360 grader i en sirkel ikke er logisk, men det er det som blir bortlært, og da lærer folk dette.

 

Jotun fikk rett i innlegg #521

Lenke til kommentar

Aldri sett snowboard, der de tar 720 og 1080?

Viser igjen at du begrenser til snekring og justering av saga.

Du tar heller ikke poenget med at 360 grader i en sirkel ikke er logisk, men det er det som blir bortlært, og da lærer folk dette.

 

Jotun fikk rett i innlegg #521

720 graderer 2 ganger rundt .

1080 er 3 ganger rund

 

Dette har ingen ting med å bergene en bestemt vinkel å gjøre

 

radianer er og vil være et tall som representerer en vinkel ja , men det er i forhold til en dynamisk skala

grader har ikke noen slik skala som forteller lite hvis man ikke kjenner skalaen

der er skalaen fast og kan heller ikke misforståes

 

å huske retningen for 3/pi eller 5/pi er ikke noe man gjør sånn uten videre

noen vikler vil nok heller ikke passe helt på skalaen som heltal heller

f.ek som når man skal ha en vinkel som er mellom 3/pi og 4/pi .

hvordan skal man da skrive vinkelen for f.eks 3.7/pi ?( jeg har ikke slått det opp )

Lenke til kommentar

Eg husker ikke retningen på 23 grader.

 

Da kan eg si at grader ikke viser retning. Men siden eg vet hvilken retning pi er så kan eg si at radianer viser retning.

 

Da tar du feil. Og eg har rett.

23 gradere er svakt oppover til høyre

omtrent slik :

***********

********

Endret av den andre elgen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Eg husker ikke retningen på 23 grader.

 

Da kan eg si at grader ikke viser retning. Men siden eg vet hvilken retning pi er så kan eg si at radianer viser retning.

 

Da tar du feil. Og eg har rett.

23 gradere er svakt oppover til høyre
Hvordan vet du dette? Du kan jo ikke pugge noe slikt?
Lenke til kommentar

 

 

Eg husker ikke retningen på 23 grader.

 

Da kan eg si at grader ikke viser retning. Men siden eg vet hvilken retning pi er så kan eg si at radianer viser retning.

 

Da tar du feil. Og eg har rett.

23 gradere er svakt oppover til høyre
Hvordan vet du dette? Du kan jo ikke pugge noe slikt?

 

det er fordelen med grader , men trenger ikke å pugge det

Lenke til kommentar

Pisspreik! Man må pugge akkurat like mye som med radianer.

 

Men helt korrekt....man trenger ikke pugge.

 

Hvorfor tror du at man må pugge radianer? Det er akkurat likt å finne retningen som med grader.

 

Men klart, da må man kunne bare ørlite grann mer matte enn pluss og minus.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

radianer , eller rettere sag tallet foran pin når det står n/pi må pugges på retningen

et tall angitt med tegnet for grader bak leser man med en gang

tallene mellom 1 og 7 ( eller var det end høyere ) er jeg ikke i stand til å assosiere som noen retning som mange andre når det står som n/pi

1 / 360 som du sikkert der det som høres nok vanskelig ut men man assosierer 90 grader som rett opp ( å bruke radianer ehr hadde nok vært innenfor )

 

så deler man sirkelen på nytt , 45 grader går greit , men det blir være når man drar inn radianer bl.a. fordi man vet ikke hvor mange oppdelinger man skal forholde seg til

( et punkt der har oversett i den såkalte opplæringen deres )

 

deler man så sirkelen på nytt ( en 3dje gang ut fra en 4 del av en sirkel ) så har man har man omtrent 23 grader

45/ 2 er jo 22,5

Lenke til kommentar

Som sagt tusen ganger før: Hva du er istand til er fullstendig irrelevant.

 

ALLE andre her i tråden ser med letthet hvilken retning det er snakk om i radianer.

 

Sånn forøvrig oser det siste innlegget nok en gang av ungdomsskole nivå. Det er fantastisk å se deg prøve å forklare noe så ufattelig banalt som hvilken retning 23 grader er! :D

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Elgen vet fremdeles ikke hva radianer er :)

"radianer , eller rettere sag tallet foran pin når det står n/pi må pugges på retningen"

 

"tallene mellom 1 og 7 ( eller var det end høyere ) er jeg ikke i stand til å assosiere som noen retning som mange andre når det står som n/pi"

 

"så deler man sirkelen på nytt , 45 grader går greit , men det blir være når man drar inn radianer bl.a. fordi man vet ikke hvor mange oppdelinger man skal forholde seg til

( et punkt der har oversett i den såkalte opplæringen deres )"

Kjære vene, vedkommende har jo ikke engang et konsept om hva radianer er, hvordan det uttrykkes eller hvordan man - jo - helt fint kan fortsette å dele inn en sirkel i like store deler, også med radianer!

Endret av cuadro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...