Gå til innhold

den andre tråden om Pi /Tau


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det begynte med at jeg mente at grader i veldig mange sammenhenger var dett som fungerte best til praktisk bruk

men så måtte noen protestere på det og mente at man alltid burde bruke radianer fordi det var best ( uten så noe særlig god begrunnelse )

 

Da ante man oppe med radianer som brøk .

noen kaller det for en avsporing som i mine øyne ikke er helt riktig

 

så drog jeg inne en del eksempler der man ikke kunne bruke brøk , ihvertfall ikke direkte

 

herfra har det tatt helt av

Lenke til kommentar

Nei. Det begynte med at du ikke såg poenget i radianer. Fordi du mente det var bedre med grader.

 

Det er en vesentlig forskjell fra det du påstår det begynte med.

begynner du nå på nytt ?

 

jeg så ikke poenget med bruke radianer hver gang , ikke mist fordi det da ble brukt brøk

som ikke gan noen forskjell ( det ble like mye trykking når man skulle taste det inn)

 

samtidig så vil man jo bruke resultatet til noe

da må man oftest omgjøre radianene til et mer partisk format

 

 

når man summerer det hele opp så kommer dere med påstanden om at man kan bruke radianer alltid ( uten å tenke utover det matematiske )

og jeg menr at man i mange sammenhenger ikke kan bruke radiene direkte.

bl.a. så er det ikke alltid at man kan slå det inn som en brøk men som et "indre" matematisk uttrykk

Lenke til kommentar

Ugg, 24 sider, og ingenting er lært. Hva annet er nytt?

 

jeg har lært en ting og det er at enkelt tror de vet avslutt alt og godtar ikke kritiske spørmål fra dem som angivelig har mindre kunnskap en de selv

 

Når man spør hvorfor det er slik så snakkes det først rundt grøten , som ender med at det er bare slik

samtidig som påstandene står like sterkt

Lenke til kommentar

Aha, de som har utdannelse og vet hva de snakker om? Ja, det er en del av dem.

Og du ser på "oss" som en gjeng, men alle er individer. Og alle er stort sett uenige med deg. Og du er uenige med folk om ting du ikke kan. Det er jo et litt håpløst utgangspunkt, synes du ikke?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Å... Du mener de som er uenige med deg.

 

Hva med han som er uenig med absolutt alle andre her inne?

nei , alle som krangler her inne , da mener jeg de som tror de har rett uansett hva andre sier .

da blir det en del personer

Du mener jo de som tror de har rett uansett hva DU sier? For det er da ingen andre enn du som er uenige i påstander som blir lagt fram her
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aha, de som har utdannelse og vet hva de snakker om? Ja, det er en del av dem.

Og du ser på "oss" som en gjeng, men alle er individer. Og alle er stort sett uenige med deg. Og du er uenige med folk om ting du ikke kan. Det er jo et litt håpløst utgangspunkt, synes du ikke?

Det er litt høna og egget ja....

 

Han innrømmer at han ikke kan, og ikke forstår, men blånekter på at noe annet enn hans meninger kan være riktig......

 

Det er dypt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Aha, de som har utdannelse og vet hva de snakker om? Ja, det er en del av dem.

Og du ser på "oss" som en gjeng, men alle er individer. Og alle er stort sett uenige med deg. Og du er uenige med folk om ting du ikke kan. Det er jo et litt håpløst utgangspunkt, synes du ikke?

Det er litt høna og egget ja....

 

Han innrømmer at han ikke kan, og ikke forstår, men blånekter på at noe annet enn hans meninger kan være riktig......

 

Det er dypt!

 

tøv , da har du ikke forstått sammenhengen .

det var kranglingen som var poenget her

 

når dere ikke er i stand til komme med riktig kunnskap ( informasjon ) til riktige tider til tros for at dere vet en del gjør det ikke saken bedre

 

man må også klare å se hva som skrives i posten før man protesterer

jeg har også sett en del tendenssider på at ikke alle leser innleggene før de begynner å krangle

Lenke til kommentar

Ja, i dagligtale så må grader brukes. Og vil fortsettes å brukes. Tror ikke det er så mange som har mål å få håndtverkere (og andre) til å gå over til radianer, siden de sjelden gjør noe som trigger fordelen av radianer.

Man kunne uten problemer brukt radianer, men det er nok enda vanskeligere enn å vende av amerikanere med foot og inch... Og kanskje ikke så mye å tjene på det på kort sikt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...