KoKo_ Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 Hvis man lurer på noe som krever "100 enheter" bakgrunnskunnskap, og man kanskje kan ca 2 av disse, og tror man vet 40, og man tror resten er unyttig og unødvendig er det ikke rart det blir mye tøv og dumme spørsmål. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 2. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2015 det begynte med at jeg mente at grader i veldig mange sammenhenger var dett som fungerte best til praktisk bruk men så måtte noen protestere på det og mente at man alltid burde bruke radianer fordi det var best ( uten så noe særlig god begrunnelse ) Da ante man oppe med radianer som brøk . noen kaller det for en avsporing som i mine øyne ikke er helt riktig så drog jeg inne en del eksempler der man ikke kunne bruke brøk , ihvertfall ikke direkte herfra har det tatt helt av Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 Nei. Det begynte med at du ikke såg poenget i radianer. Fordi du mente det var bedre med grader. Det er en vesentlig forskjell fra det du påstår det begynte med. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 2. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2015 Nei. Det begynte med at du ikke såg poenget i radianer. Fordi du mente det var bedre med grader. Det er en vesentlig forskjell fra det du påstår det begynte med. begynner du nå på nytt ? jeg så ikke poenget med bruke radianer hver gang , ikke mist fordi det da ble brukt brøk som ikke gan noen forskjell ( det ble like mye trykking når man skulle taste det inn) samtidig så vil man jo bruke resultatet til noe da må man oftest omgjøre radianene til et mer partisk format når man summerer det hele opp så kommer dere med påstanden om at man kan bruke radianer alltid ( uten å tenke utover det matematiske ) og jeg menr at man i mange sammenhenger ikke kan bruke radiene direkte. bl.a. så er det ikke alltid at man kan slå det inn som en brøk men som et "indre" matematisk uttrykk Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 Ugg, 24 sider, og ingenting er lært. Hva annet er nytt? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 2. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2015 Ugg, 24 sider, og ingenting er lært. Hva annet er nytt? jeg har lært en ting og det er at enkelt tror de vet avslutt alt og godtar ikke kritiske spørmål fra dem som angivelig har mindre kunnskap en de selv Når man spør hvorfor det er slik så snakkes det først rundt grøten , som ender med at det er bare slik samtidig som påstandene står like sterkt Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 Snakker du om deg selv? 6 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 Battaman: det beste innlegget her i denne tråden! Oppklarende og humor Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 2. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2015 Snakker du om deg selv? nei om alle trangsynte Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 2. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2015 det inkluderer alle kranglefantene her Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 Å... Du mener de som er uenige med deg. Hva med han som er uenig med absolutt alle andre her inne? 2 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 2. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2015 Å... Du mener de som er uenige med deg. Hva med han som er uenig med absolutt alle andre her inne? nei , alle som krangler her inne , da mener jeg de som tror de har rett uansett hva andre sier . da blir det en del personer Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 Aha, de som har utdannelse og vet hva de snakker om? Ja, det er en del av dem. Og du ser på "oss" som en gjeng, men alle er individer. Og alle er stort sett uenige med deg. Og du er uenige med folk om ting du ikke kan. Det er jo et litt håpløst utgangspunkt, synes du ikke? 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 Å... Du mener de som er uenige med deg. Hva med han som er uenig med absolutt alle andre her inne? nei , alle som krangler her inne , da mener jeg de som tror de har rett uansett hva andre sier .da blir det en del personer Du mener jo de som tror de har rett uansett hva DU sier? For det er da ingen andre enn du som er uenige i påstander som blir lagt fram her 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 Aha, de som har utdannelse og vet hva de snakker om? Ja, det er en del av dem. Og du ser på "oss" som en gjeng, men alle er individer. Og alle er stort sett uenige med deg. Og du er uenige med folk om ting du ikke kan. Det er jo et litt håpløst utgangspunkt, synes du ikke? Det er litt høna og egget ja.... Han innrømmer at han ikke kan, og ikke forstår, men blånekter på at noe annet enn hans meninger kan være riktig...... Det er dypt! 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 2. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2015 Aha, de som har utdannelse og vet hva de snakker om? Ja, det er en del av dem. Og du ser på "oss" som en gjeng, men alle er individer. Og alle er stort sett uenige med deg. Og du er uenige med folk om ting du ikke kan. Det er jo et litt håpløst utgangspunkt, synes du ikke? Det er litt høna og egget ja.... Han innrømmer at han ikke kan, og ikke forstår, men blånekter på at noe annet enn hans meninger kan være riktig...... Det er dypt! tøv , da har du ikke forstått sammenhengen . det var kranglingen som var poenget her når dere ikke er i stand til komme med riktig kunnskap ( informasjon ) til riktige tider til tros for at dere vet en del gjør det ikke saken bedre man må også klare å se hva som skrives i posten før man protesterer jeg har også sett en del tendenssider på at ikke alle leser innleggene før de begynner å krangle Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 Jeg har gitt deg flere fordeler med radianer slik du ba om, men du avfeier alt sammen, fordi du ikke vet nok. For eksempel derivasjon. Hva sier du til det? 2 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 Bare for å få klarhet i en ting her, jeg antar de fleste er enige i at grader er mest fornuftig å bruke i de fleste situasjoner i det daglige. Stikker du innom en byggvare-forretning og vil ha 1/2 radian rør ser de høyst sansynlig bare rart på deg. Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 Ja, i dagligtale så må grader brukes. Og vil fortsettes å brukes. Tror ikke det er så mange som har mål å få håndtverkere (og andre) til å gå over til radianer, siden de sjelden gjør noe som trigger fordelen av radianer. Man kunne uten problemer brukt radianer, men det er nok enda vanskeligere enn å vende av amerikanere med foot og inch... Og kanskje ikke så mye å tjene på det på kort sikt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå