aklla Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 Var nå ikke deg jeg spurte Men, er fortsatt enklere og lettere å regne med 22/7 enn Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 1. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2015 hvorfor ikke pi , det er bare et tegn. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 Fordi det ikke er helt det samme som pi. (22 / 7) - pi = 0,00126448927... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 hvorfor ikke pi , det er bare et tegn. 2 forskjellige tall ja. Riktignok er de 3 første tallene(3,14) det samme, men der stopper likheten... Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 1. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2015 hvorfor ikke pi , det er bare et tegn. 2 forskjellige tall ja. Riktignok er de 3 første tallene(3,14) det samme, men der stopper likheten... i noen sammenhenger er det brukt som erstatning for pi Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 Ro, ro. http://www.adressa.no/nyheter/nordtrondelag/article10503338.ece 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 i noen sammenhenger er det brukt som erstatning for pi Og det gjør at det er riktig? Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 (endret) menmenmenmen elgen! HVORFOR vil noen FINNE PÅ å bruke en brøk i stedet for et desimaltall? Vil det si at det FAKTISK kan være lettere å regne med en brøk, enn desimaltall? How convinient, du dro jo frem et argument mot deg selv! *knegg* Endret 1. januar 2015 av KoKo_ 2 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 1. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2015 i noen sammenhenger er det brukt som erstatning for pi Og det gjør at det er riktig? tja, hvis man ikke trenger flere desimaler så funger det jo mange bruker faktisk bare 2 desimaler. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 1. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2015 menmenmenmen elgen! HVORFOR vil noen FINNE PÅ å bruke en brøk i stedet for et desimaltall? Vil det si at det FAKTISK kan være lettere å regne med en brøk, enn desimaltall? How convinient, du dro jo frem et argument mot deg selv! *knegg* du må huske på at det er få kalkulatorer man kan bruke brøk når man regner ut slike ting jeg kjenner ikke så mye til hvordan det er med det grafiske kalkulatorene For de andre så er pi bare en konstant med et viss antall desimaler Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 menmenmenmen elgen! HVORFOR vil noen FINNE PÅ å bruke en brøk i stedet for et desimaltall? Vil det si at det FAKTISK kan være lettere å regne med en brøk, enn desimaltall? How convinient, du dro jo frem et argument mot deg selv! *knegg* du må huske på at det er få kalkulatorer man kan bruke brøk når man regner ut slike ting jeg kjenner ikke så mye til hvordan det er med det grafiske kalkulatorene For de andre så er pi bare en konstant med et viss antall desimaler Aha, så nå er det kalkulatoren som gjør at det blir vanskelig? Men å regne for hånd, da mener du brøk er bra? Hvorfor tror du at denne brøken brukes i blant, i stedet for desimaltall? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 Gleder meg til elgen hører om imaginære tall... blir vel noen hundre sider med diskusjon da. 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 tja, hvis man ikke trenger flere desimaler så funger det jo mange bruker faktisk bare 2 desimaler. Oftest(type snekkere osv) så holder alt i nærheten av 3,14. 3,1 duger oftest også, evt. ta det på øyemål. Men, er "ca holder oftest" noe man egentlig bør ta med i en sånn diskusjon som vi har her? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 1. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2015 menmenmenmen elgen! HVORFOR vil noen FINNE PÅ å bruke en brøk i stedet for et desimaltall? Vil det si at det FAKTISK kan være lettere å regne med en brøk, enn desimaltall? How convinient, du dro jo frem et argument mot deg selv! *knegg* du må huske på at det er få kalkulatorer man kan bruke brøk når man regner ut slike ting jeg kjenner ikke så mye til hvordan det er med det grafiske kalkulatorene For de andre så er pi bare en konstant med et viss antall desimaler Aha, så nå er det kalkulatoren som gjør at det blir vanskelig? Men å regne for hånd, da mener du brøk er bra? Hvorfor tror du at denne brøken brukes i blant, i stedet for desimaltall? fik du ikke med deg den diskusjonen lit lengre oppe i tråden det har selvfølgelig med nøyaktigheten å gjøre den nøyaktigheten får man egentlig ikke med seg videre når man regner på elektronskie hjelpemidler hvis jeg ikke tar for mye feil så brukes det visstnok ikke mere en rundt 30 desimaler Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 Du svarer ikke på spørsmålene. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 1. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2015 Gleder meg til elgen hører om imaginære tall... blir vel noen hundre sider med diskusjon da. Hvis det er komplekse tall du tenker på ( måtte slå det opp på wikipedia) så har jeg aldr forstått helt hvordan det funger en kalkulator jeg har kan man velge noe som heter CPLX uten at jeg har fått til å bruke det Det virker rett og slett som det enste man kan gjøre er taste inn tal uten at man kan behandle dem Neste som jeg lurer på om det er feil på kalkulatoren Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 Neste som jeg lurer på om det er feil på kalkulatorenBra du slang på et "nesten" der. Har du vurdert å lese bruksanvisningen? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 2. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2015 Neste som jeg lurer på om det er feil på kalkulatorenBra du slang på et "nesten" der. Har du vurdert å lese bruksanvisningen? den var for dårlig til forklare dette, nå har jeg ikke bruksanvisningen lengre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå