Gå til innhold

den andre tråden om Pi /Tau


Anbefalte innlegg

 

det var ikke det jeg skrev

jeg skrev at jeg har aldri vær borte i at man har brukt grader med mange desimaler

Man kler ikke stille dem nøyaktig inn

 

nå vet jeg også at hvis avstanden er stor så kan en millimeter ( feil) utgjøre flere km i forskjell

 

Post #277

Hvor skrev du om hva DU visste? Synes det står at "dessuten så bruker man ikke så nøyaktige desimalverdi"

 

Løgner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

det var ikke det jeg skrev

jeg skrev at jeg har aldri vær borte i at man har brukt grader med mange desimaler

Man kler ikke stille dem nøyaktig inn

 

nå vet jeg også at hvis avstanden er stor så kan en millimeter ( feil) utgjøre flere km i forskjell

 

Post #277

Hvor skrev du om hva DU visste? Synes det står at "dessuten så bruker man ikke så nøyaktige desimalverdi"

 

Løgner.

 

det er rett , men bruker ikke grader tall med mange desimal verdier for da blir det vanskelig å stille det inn nøyaktig nok

7 desimaler er mye

Lenke til kommentar

Ja, når alle dine utgangspunkt er gradskive, og stille inn snekkerverktøy, så blir din verden veldig snever. Men du kan uansett kunnskapsnivå slutte å lyve.

hva er det slag svar ?

hadde du virkelig ikke noe annet å ta deg til en klage på kunnskapen min ?

at du gidder drive med slik tøv

 

det er snakk om en sirkel med masse punkter på som man skal stille inn instrumentet etter

hvis man skal gjøre det med 10 millions millimeters nøyaktighet så må den sirkelen nødvendigvis bli stor

samtidig det da vil ta mange minutter forflytte den med en grad

Lenke til kommentar

Om du ikke hadde spredd tøv, hadde jeg ikke trengt å dementere ditt tøv.

 

Men konklusjonen kan være at du personlig aldri vil ha bruk for radianer, men de som driver med andre ting enn snekkeri og gradeskiver har mye mer bruk for radianer.

Høres ikke det bra ut?

du forstod ihvertfall ikke at det var ikke snakk om en fysisk gradskive i stad , men snakk om inndeling for stille inn instrumentet etter

hva man har bruk for er nå en ting

det betyr ikke at alle enten har bruk for radianer (som enkelt tydelig mente ) eller grader

 

jeg ser bare ikke hvordan radianer som fremstår som grovere inndelinger en grader skal gi noen fordel fremfor grader inndelingen

 

 

du mo også ta til deg at det er ingen vits med masse tull selv om du er uenig i ett eller annet

det fører ingen med seg

Lenke til kommentar

 

Når du kommer med direkte tøv som at radianer er grovere enn grader, så blir hele diskusjonen litt latterlig...

de fremstår jo som en grovere inndeling

det var ca 12 inndelinger på de bildene man finner på nettet

inndelingen med grader er konstant 360 punkter . dessutenn er de i heltall

 

Nok en gang viser du at hele diskusjonen kun bunner i at du ikke kan noe som helst om radianer.

 

Man kan dele radianer i like mange deler som disse gradene dine. Og man kan dele gradene opp i uendelig mange flere punkter enn 360. Du er jo ikke på ungdomsskole nivå en gang nå?

Lenke til kommentar

Hvis hele poenget med å måle vinkler er å få hele og pene tall, ja, da diskvalifiserer man selvsagt grader. Dog er vel gradianer foretrukket i de tilfellene, siden det går 400 av dem på en omdreining - det må ergo være den foretrukne varianten?

Elgen kan igjen ha et (snevert, men likevel legit) poeng. Problemet er bare at det er en særdeles overfladisk metode for å skille det bra fra det dårlige. I det øyeblikket man kan noe mer enn det HELT grunnleggende er radianer numero uno, og det med langt mer tungtveiende argumenter enn at "tallene blir jo så pene i grader". Selv arealet av en sirkel baserer seg på vinkelmålet radianer, ikke grader.

Så, hva kan man en eller annen gang konkludere med? At for en enkeltperson kan en subjektiv konklusjon være at grader er best, da vedkommende sliter med å regne ut sin egen netto månedslønn og alt som har med brøker og desimaltall å gjøre blir sirup, mens den rent objektive konklusjonen er at radianer er best på grunn av mulighetene man har utover det rent måletekniske?

Lenke til kommentar

da må man jo først definere oppdelingen .

jeg forstår at det funger for noen hvis man skriver det som brøker , men så snar det skrives som desimaltall så bryter det sammen hvis man ikke vet fordelingen

 

slik ser det så må radianene ses i forhold til oppdelingen

har man grader inndelingen så slipper man å tenke på det

 

det som er dum er at dere skryter uhemmet av hvor mange fordeler radianer her uten å egentlig klare å formidle det skikkelig

det nærmeste dere klarer å er å likestille det med grader

Lenke til kommentar

Hvis hele poenget med å måle vinkler er å få hele og pene tall, ja, da diskvalifiserer man selvsagt grader. Dog er vel gradianer foretrukket i de tilfellene, siden det går 400 av dem på en omdreining - det må ergo være den foretrukne varianten?

 

Elgen kan igjen ha et (snevert, men likevel legit) poeng. Problemet er bare at det er en særdeles overfladisk metode for å skille det bra fra det dårlige. I det øyeblikket man kan noe mer enn det HELT grunnleggende er radianer numero uno, og det med langt mer tungtveiende argumenter enn at "tallene blir jo så pene i grader". Selv arealet av en sirkel baserer seg på vinkelmålet radianer, ikke grader.

 

Så, hva kan man en eller annen gang konkludere med? At for en enkeltperson kan en subjektiv konklusjon være at grader er best, da vedkommende sliter med å regne ut sin egen netto månedslønn og alt som har med brøker og desimaltall å gjøre blir sirup, mens den rent objektive konklusjonen er at radianer er best på grunn av mulighetene man har utover det rent måletekniske?

 

hvordan i verden kan det bli penere tall når man kan få desimaler ut i det ukjent også med radianer

Lenke til kommentar

Problemet er at vi har nevnt mange fine fordeler, men du har ikke mattekunskapene til å forstå det.

Det er enkelt å se når du kun fokuserer på gradeskiven og oppdeling.

Derivasjon og integrasjon er to elementære fordeler, men man begynner ikke å forklare deg dette i en forumpost, dette er et fag på skolen.

Lenke til kommentar

hvis det er fag på skolen så må det være på den delen av skolen man kun tar når man skal satse på spesielle yrker

 

jeg har gått elektro og datateknisk ( for en del år siden ) men ikke gymnas eller høyskole

Da var jeg ikke i nærheten av det en gang

 

Da gjenstår det for del å på en saklig ( og hels forståelig ) måte fortelle meg på hvilken måter har man bruk for radianer i hverdagen

det der til nå har skrevet er at man bruker det til dele oppgaver, noe man skal bruke til videre beregninger

 

hvilke yrker er det som har praktisk nytte av radianer direkte

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...