Gå til innhold

den andre tråden om Pi /Tau

Anbefalte innlegg

Hva er det egentlig vi er uenige om. Du, elgen, skriver jo her i tråden at radianer er mye bedre å bruke enn grader.

Det er jo det de andre påstår også.

Hvordan har du klart å tolke det dithen ?

Det jeg skriver er at jeg ser ikke fordelen med bruk radianer fremfor bruken av grader

For meg har grader et lite fortrinn , ellers er de likestilt

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei du skriver det eg sier du gjør. Eg trenger ikke bevise noenting. Eg kan påstå akkurat det eg vil.

Du skreiv at radianer har store fordeler foran grader.

hva ert poenget ?

ønsker du å fremstå som et troll eller ?

Som skal påtvinge andre dine meninger ?

om du påstår at jeg gjør det så er det misforståelser et eller annet sted .

( da er det også lit rar at du ikke spesifiserte bedre hva du ville frem til )

Lenke til kommentar

@den andre elgen: Er du et troll? Eller forventer du virkelig å få svar på ting du allerede har fått svar på flere ganger?

tror du at alle er like gode matte troll som deg selv ?

Jeg beklager, jeg skjønner ikke hva du mener.

At du tuller med meg når jeg sier at jeg ikke forstår svaret

Lenke til kommentar

@den andre elgen: Er du et troll? Eller forventer du virkelig å få svar på ting du allerede har fått svar på flere ganger?

Mener du når du sier til meg at du ikke forstår det jeg skriver til deg? Det kan jeg ikke huske at har skjedd. Du bare lar være å svare, for så å ta opp temaet på nytt.

Edit: Eller mener du når jeg påpeker at dine argument består av at du ikke skjønner noen motargument, og muligens burde lære deg noe mer om temaet før du forsøker å diskutere det?

Endret av Imlekk
Lenke til kommentar

Nei du skriver det eg sier du gjør. Eg trenger ikke bevise noenting. Eg kan påstå akkurat det eg vil.

hva ert poenget ?

Ja er det ikke irriterende når noen påstår at du sier noe, uten å vise til hvor det blir sagt og uten at det stemmer?

Så slutt med det selv. For dette gjør du HELE TIDEN!

Lenke til kommentar

Mener du når du sier til meg at du ikke forstår det jeg skriver til deg? Det kan jeg ikke huske at har skjedd. Du bare lar være å svare, for så å ta opp temaet på nytt.

Edit: Eller mener du når jeg påpeker at dine argument består av at du ikke skjønner noen motargument, og muligens burde lære deg noe mer om temaet før du forsøker å diskutere det?

så vit jeg husker så dro en eter at Sebastian hadde tullet med et eksempel

da ble det for mye

og jeg måtte si i fra et sted

Lenke til kommentar

hva ert poenget ?

Ja er det ikke irriterende når noen påstår at du sier noe, uten å vise til hvor det blir sagt og uten at det stemmer?

Så slutt med det selv. For dette gjør du HELE TIDEN!

Men så er det også forskjell å gjør det med hensikt og gjøre det ubevist

det her jo også mye å si hvordan jeg oppfatter argumentene dine gjennom hele tråden

Lenke til kommentar

Kan vi komme tilbake til saken? Hva har du å si til de to eksemplene mine, som begge godt illustrerer hvor mye bedre radianer er? Jeg lover deg at å ha Pi/180 foran hver sinus/cosinus når du deriverer ikke er gøy. Prøv å løse en andreordens difflikning, på formen Ay'' + By' + Cy = Nsin(kx). Dette løses typisk ved metoden for ubestemte koeffisienter, hvor man tipper en løsning Yp = Dsin(kx) + Ecos(kx). Denne Må deriveres to ganger. Du kan jo bare begynne å se for deg hvor mye mer hårete algebraen blir om du skal ha Pi/180 i tillegg på hvert ledd. Husk at kjerneregelen også kommer med og gjør det ille nok i utgangspunktet. Du har selvsagt ingen grunnlag for å skjønne hva jeg prater om, men derfor kan du heller ikke avfeie det som uvesentlig.

Lenke til kommentar

jeg kan jo bare se på formlene , hvordan du skriver uttrykket

om du kun har forkortet hvert ledd med få tegn bare ved å skrive det som radianer fremfor grader så ser jeg ikke den store forskjellen

det samme blir det uansett hvilke matematisk uttrykt det er

hvis man derimot kan fjerne flere av leddene så blir det noe annet , men det ser jeg ikke om man kan i denne omgangen

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Det handler ikke om å spare plass tullball. Det handler om å kunne utføre beregninger.

da ser jeg enda mindre fordeler med radianer

for en vinkel oppgitt grader er jo det man vanligvis vil ha vis man skal konstruere noe

radianer blir bare et mellomstadie

Det er ubrukelig til noe fornuftig med mindre man er matematiker

skal man bruke radianer til noe utenfor matematikken så må det konverteres til noe man kan bruk det til

skal jeg sage ut en vinkel så må jeg ha en vinkel i grader for å stille inn verktøyet

Det er nok med at cos (xpi/180) ser komplisert ut , så skal man også lære seg radianer tallen også

cos x ser ikke bedre ut for en vanlig skjel

som sagt den eneste fordelen jeg se er at uttrykket kan bli lit kortere , men det var jo ikke poenget

jeg ser fordelen med grader for da vet jeg at det er snakk om vinkler .

blander jeg inne radianer så blir jeg forvirret

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...