Johanne K Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 Hei:) Har opprettet denne tråden i håp om å finne noen fler som skal ta eksamen i spansk II som privatist. Tenkte det kunne være interesant å høre hvordan dere andre forberder/ har forberedt dere, og hva dere tenker om eksamen! Personlig er jeg mest nervøs for den muntlige, da jeg er veldig stille og sjenert av meg. Og det skrfitlige føler jeg at jeg har kontroll på. Lenke til kommentar
simjatov Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Hei, jeg skal også ta eksamen i spansk 2. Fikk med meg bare for et par timer siden at muntlig eksamen er neste lørdag, og jeg er ekstremt dårlig forbredt. Hvordan er det du tenker å forbrede deg mot eksamen? Hva er det du vil fokusere på? Lenke til kommentar
Lackadaisical Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Sheit, håper jeg ikke kommer opp til muntlig eksamen i dette. Anbefaler dere å bare prøve å formulere deres tanker i hverdagen på spansk, kan vel hjelpe. Når du er sulten f.eks si at du er det på spansk, "Tengo hambre, que voy a comer? Quiero comer ...". Lenke til kommentar
Husam Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Etter min mening er det lite som er så effektivt som å høre på enkel, rolig musikk fra det landet man skal lære språket til. Gjerne mens man trener eller holder på med noe annet. Julieta Venegas er et av mange gode tips i forbindelse med å lære spansk. https://www.youtube.com/watch?v=y8rBC6GCUjg Lenke til kommentar
Lackadaisical Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Det er lite effektivt, men det er noe man ikke trenger å konsentrere seg om som samtidig bare er behagelig, men et godt tips! Har selv lett etter lignende musikk, men forgjeves, takk for tipset. Lenke til kommentar
simjatov Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Takk for tipsene, vet noen her noe om hvordan muntlig eksamen i spansk 2 foregår? På privatistweb står det ikke oppført noe om forbredelsestid i eksamen osv, så regner med at jeg ikke skal holde noe foredrag. Prøver også å finne fyllefraser som "vent, la meg tenke" = "Espera, dejame pensar un poco" osv, men jeg er bare halvveis i bok 1 og jeg skal jo kunne begge to bøkene vamos 1 og 2.. hva har hjulpet dere å snakke spontant? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå