heltforvirra Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 Jeg drar snart med noen venninnner til København, og vi har planer om å kjøpe med noen flasker vin hjem til Norge. Er det noen som vet om det er lovlig å ta med drikke hjem fra utlandet? Og vi er bare 17 år, så hva skjer om baggen vår blir sjekket på gardemoen? Takk for svar! Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 Jeg drar snart med noen venninnner til København, og vi har planer om å kjøpe med noen flasker vin hjem til Norge. Er det noen som vet om det er lovlig å ta med drikke hjem fra utlandet? Og vi er bare 17 år, så hva skjer om baggen vår blir sjekket på gardemoen? Takk for svar! Forenklet forelegg vil jeg anta. 3 Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 For å innføre øl, vin og tobakk må du være over 18 år. Skal du ta med deg brennevin og lignende over 22 prosent, må du være over 20 år. http://www.toll.no/templates_TAD/Topic.aspx?id=233864 Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 Det hadde jeg ikke tatt sjangsen på om ingen av dere er over 18, det er lite sjangse for at dere kommer igjennom med det, ikke veldig lett å skjule en stor flaske desverre. Men jeg håper ikke det er verdens undergang? Dere får ellers ha en god tur Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Hva med å drikke masse der? Så vin osv er vel ikke så digg handle inn? Om dere er 17 så får dere bare noen til å kjøpe for dere i Norge. Derekjenner garantert noen Dere kan jo satse, men ville heller kjørt litt safe og drukket der og handla i Norge. Tror ikke dere vil tjene mye på å kjøpe i Danmark og ta med til Norge + risikere bot osv. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 (endret) Jeg hadde tatt sjansen, utrolig liten sjanse for å bli stoppet, og boten er utrolig liten. Teoretisk sett tjener du masse i det lange løp på å ta med, selvom du ikke er 18. Du kan ta med brennevin også, spiller ingen rolle hva du tar med uansett når du er under 18. De stopper vel 1/50 ca, tar de deg inrømmer du bare allt og betaler ca 300 for 1 liter, 600 for 1,5 900 for 2 eller noe i den duren. Ikke ta med mer enn to liter Endret 6. april 2014 av Bruker-182691 Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Jeg hadde tatt sjansen, utrolig liten sjanse for å bli stoppet, og boten er utrolig liten. Teoretisk sett tjener du masse i det lange løp på å ta med, selvom du ikke er 18. Du kan ta med brennevin også, spiller ingen rolle hva du tar med uansett når du er under 18. De stopper vel 1/50 ca, tar de deg inrømmer du bare allt og betaler ca 300 for 1 liter, 600 for 1,5 900 for 2 eller noe i den duren. Ikke ta med mer enn to liter Når en oppgir slike tall bør en sjekke at de er oppdaterte. Dette er de nyeste jeg finner og de begynner på 400,- http://lovdata.no/dokument/LTI/forskrift/2013-08-27-1034 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Jeg hadde tatt sjansen, utrolig liten sjanse for å bli stoppet, og boten er utrolig liten. Teoretisk sett tjener du masse i det lange løp på å ta med, selvom du ikke er 18. Du kan ta med brennevin også, spiller ingen rolle hva du tar med uansett når du er under 18. De stopper vel 1/50 ca, tar de deg inrømmer du bare allt og betaler ca 300 for 1 liter, 600 for 1,5 900 for 2 eller noe i den duren. Ikke ta med mer enn to liter Når en oppgir slike tall bør en sjekke at de er oppdaterte. Dette er de nyeste jeg finner og de begynner på 400,- http://lovdata.no/dokument/LTI/forskrift/2013-08-27-1034 Ja, ser det nå, beklager de ble jo oppdatert i oktober i fjor! Uansett, poenget er det samme, lave straffer høy fortjeneste Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Ville det gått glatt i gjennom på Kastrup da? Jeg vet ikke helt hvordan Danmarks lover for utførsel er, tenker de på aldersgrense i andre land? Lenke til kommentar
heltforvirra Skrevet 6. april 2014 Forfatter Del Skrevet 6. april 2014 Takk for svar!! Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Mulig sent svar, men hvis man ikke er gammel nok en kvoten 0. Det vil si at forenklet forelegg starter på første flaske man har med seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå