Gå til innhold

Ta med alkohol til Norge

Anbefalte innlegg

Jeg drar snart med noen venninnner til København, og vi har planer om å kjøpe med noen flasker vin hjem til Norge. Er det noen som vet om det er lovlig å ta med drikke hjem fra utlandet? Og vi er bare 17 år, så hva skjer om baggen vår blir sjekket på gardemoen?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg drar snart med noen venninnner til København, og vi har planer om å kjøpe med noen flasker vin hjem til Norge. Er det noen som vet om det er lovlig å ta med drikke hjem fra utlandet? Og vi er bare 17 år, så hva skjer om baggen vår blir sjekket på gardemoen?

Takk for svar!

Forenklet forelegg vil jeg anta.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hva med å drikke masse der? Så vin osv er vel ikke så digg handle inn? Om dere er 17 så får dere bare noen til å kjøpe for dere i Norge. Derekjenner garantert noen ;)

Dere kan jo satse, men ville heller kjørt litt safe og drukket der og handla i Norge. Tror ikke dere vil tjene mye på å kjøpe i Danmark og ta med til Norge + risikere bot osv.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Jeg hadde tatt sjansen, utrolig liten sjanse for å bli stoppet, og boten er utrolig liten. Teoretisk sett tjener du masse i det lange løp på å ta med, selvom du ikke er 18. Du kan ta med brennevin også, spiller ingen rolle hva du tar med uansett når du er under 18. De stopper vel 1/50 ca, tar de deg inrømmer du bare allt og betaler ca 300 for 1 liter, 600 for 1,5 900 for 2 eller noe i den duren. Ikke ta med mer enn to liter :)

Endret av Bruker-182691
Lenke til kommentar

Jeg hadde tatt sjansen, utrolig liten sjanse for å bli stoppet, og boten er utrolig liten. Teoretisk sett tjener du masse i det lange løp på å ta med, selvom du ikke er 18. Du kan ta med brennevin også, spiller ingen rolle hva du tar med uansett når du er under 18. De stopper vel 1/50 ca, tar de deg inrømmer du bare allt og betaler ca 300 for 1 liter, 600 for 1,5 900 for 2 eller noe i den duren. Ikke ta med mer enn to liter :)

Når en oppgir slike tall bør en sjekke at de er oppdaterte.

Dette er de nyeste jeg finner og de begynner på 400,-

http://lovdata.no/dokument/LTI/forskrift/2013-08-27-1034

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Når en oppgir slike tall bør en sjekke at de er oppdaterte.

Dette er de nyeste jeg finner og de begynner på 400,-

http://lovdata.no/dokument/LTI/forskrift/2013-08-27-1034

Ja, ser det nå, beklager de ble jo oppdatert i oktober i fjor! Uansett, poenget er det samme, lave straffer høy fortjeneste :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...