TheNarsissist Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 Hei, har nynorsk tentamen (VG3) på mandag, og skal tydeligvis få noe som heter paralellsrkiving på kortsvarsoppgaven. Jeg var selvfølgelig borte hele forige uke, så har ikke fått meg med noe om det, faktisk aldri hørt om det engang. Noen som kan opplyse meg? Lenke til kommentar
Fjellgutt20 Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 Det er når alle linjene med tekst du skriver er paralelle med hverandre, altså bare skriv helt rett og det vil gå veldig fint. Grunnen er fordi det er mange som skriver tekst som går oppover og nedover uten å tenke over det. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 5. april 2014 Forfatter Del Skrevet 5. april 2014 Bare skrive noe hvor jeg bruker linjer fra teksten jeg får på oppgaven? Eksempler? Lenke til kommentar
Ayb Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 http://fyr.ndla.no/node/3307 Ut fra den linken der ser det ut som at det går ut på å skrive om/endre på en tekst du får utdelt slik at den formidler det samme budskapet, men med dine egne ord. Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 Det er når alle linjene med tekst du skriver er paralelle med hverandre, altså bare skriv helt rett og det vil gå veldig fint. Grunnen er fordi det er mange som skriver tekst som går oppover og nedover uten å tenke over det. Eh, det der dro du ut av ræva di. Det er jo ikke i nærheten av hva parallellskriving er. 5 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 5. april 2014 Forfatter Del Skrevet 5. april 2014 Kan du fortelle meg det da? Litt sånn forvirret nå. Skolen bestemte seg helt plutselig for og ta med det selvom vi ikke har vært igjennom det engang.. 1 Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 (endret) Kan du fortelle meg det da? Litt sånn forvirret nå. Skolen bestemte seg helt plutselig for og ta med det selvom vi ikke har vært igjennom det engang.. Det går ut på å skrive setninger med samme grammatiske konstruksjon. Et grunnleggende eksempel: "Hun liker matlaging, jogging, og å lese" Kan skrives om til: "Hun liker matlaging, jogging, og lesing." "Hun liker å lage mat, jogge, og lese." Den første setninga skrev det siste verbet på en annen form enn de to første. Dette rettes opp med parallellskriving. Endret 5. april 2014 av Aleks855 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 5. april 2014 Forfatter Del Skrevet 5. april 2014 Står: Bruke tekstvedlegg som eksempel og skrive en kort tekst med tilsvarende virkemidler ellerappellformer Får jeg en tekst jeg skal forandre på da eller? Ved å bytte ut substantiv, verg og ord f.eks. ? Lenke til kommentar
Fjellgutt20 Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Eh, det der dro du ut av ræva di. Det er jo ikke i nærheten av hva parallellskriving er. Jeg fikk 6er sist gang jeg drev med parallellskriving, så ikke prøv deg. Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Eh, det der dro du ut av ræva di. Det er jo ikke i nærheten av hva parallellskriving er. Jeg fikk 6er sist gang jeg drev med parallellskriving, så ikke prøv deg. Tror ikke man får karakterer i å skrive i parallelle linjer. Lenke til kommentar
Fjellgutt20 Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Vedder på at du er en av disse folka som ikke klarer å skrive rett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå