G-Oh-O Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 Jeg har ikke trent stort siden gymtimene på videregående og er i relativt dårlig form. Jobben min består av å gå hele dagen, så jeg er i bevegelse, men utover det er jeg ganske stillesittende. Min BMI forteller at jeg er noe overvektig, så jeg ønsker å trene hjemme både for å gå ned i vekt og komme generelt i bedre form. Treningssenter er utelukket, så jeg tenkte å gå til innkjøp av et treningsapparat å ha hjemme, trenger da tips til hvilket. Forslag? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 Vektnedgang fikser du på kjøkkenet. Finn deg en idrett (fotball, basketball, håndball, skigåing, alpint, sykling) eller begynn å løpe av og til, og så får du kontroll på matinntaket. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 Jogg/løp. Vektnedgang fikser du på kjøkkenet. Finn deg en idrett (fotball, basketball, håndball, skigåing, alpint, sykling) eller begynn å løpe av og til, og så får du kontroll på matinntaket. /thread 1 Lenke til kommentar
G-Oh-O Skrevet 6. april 2014 Forfatter Del Skrevet 6. april 2014 Har forbedret kostholdet betraktelig og tar en joggetur i ny og ne, men det er somoftest været som stopper meg, syns det er mye styr når det pøser ned, og så har vi unger i huset, så det er ofte en fordel å være hjemme. Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Ligg i kcal underskudd og tren. Da forsvinner vekta av seg selv. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Jeg vil påstå at hvis du skal ha et apparat, så ville det vært en ro maskin. Utrolig bra trening for hele kroppen, kan lett ha noen korte og intensive økter med høy effektivitet. Lenke til kommentar
G-Oh-O Skrevet 6. april 2014 Forfatter Del Skrevet 6. april 2014 Skjønner at å bruke beina er "ciklide"´s favoritt Ja ro-maskin er jo en vurdering, det er tross alt hele kroppen jeg vil trene. Er elipsemaskin en god tanke også? Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Kommer an på hva du trives med, rett og slett. Personlig ville jeg hatt romaskin fordi jeg syns ellipsemaskin er dødens kjedelig . Tallene på romaskinen kan underholde meg myyyye lengre enn en ellipsemaskin. Den ta jo litt mer plass mtp. lengden da, men du kan jo oppbevare den stående oppetter en vegg om du har plass. Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Jogging og løping trener hele kroppen. Løper du forbrenner du mest. Du ser fortere resultater. Romaskin er også greit men jeg får alltid så jævelig vondt i ræva at jeg gidder max 2000 meter.. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Vektstang, ett rack, vekter, benk. Da har du stort sett det du trenger for å få unnagjort det meste. Powerrack burde gjøre jobben. Utenom det så er det veldig effektivt å løpe dersom du bare ønsker å gå ned i vekt, som ciklide nevner. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Hvis man er i veldig dårlig form, så kan jogging/løping være veldig umotiverende + i verste fall skadelig. Vil heller ikke påstå at man forbrenner så ekstremt mye heller, roing forbrenner mer da flere muskler aktiveres. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Jeg liker veldig godt å sykle. Sykling er også, i likhet med roing, bedre for knær og slikt hvis du ikke er vandt til å trene. Hvis du kjøper en okey landeveissykkel, så kan du kjøpe en rulle du kan ha hjemme også på vinteren og uværsdager. Sånne ruller får du fra et par tusen til 10.000 med PC-programmer så du kan sykle på virtuell vei med konkurrenter og på egne løyper og mye sånn. Jeg trener også litt styrke hjemme, og da har jeg kjøpt strikk, og kan trene hele kroppen med det! Er en fantastisk måte å trene på, og jeg kan virkelig anbefale det! Billig er det, tar liten plass! http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/tnt-cable-system Ellers stiller jeg meg bak romaskin. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Kvifor er treningssenter utelukka? Det er kanskje lettare for å droppe treninga om apparatet er i hus enn om du må ut for å trene. Dårlig ver er ikkje så motiverande, men det er mest før du går ut. Kle deg godt, så går det fint når du er ute av døra. Er du ikkje glad i å jogge, så kan gjerne sykling vere eit greit alternativ. Du kan og kjøre intensivøkter med kroppsvekt. Knebøy, armhevingar, pullups, burpees osv. Eg vil aller mest anbefale styrketrening, men då er det mest realistisk å gå på senter. Uansett kva du driv med, så er det kosthaldet som avgjer om du får resultat eller ei. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Nå har jo uansett trådstarter sagt at jogging blir vanskelig og det er bedre å ha et apparat hjemme, så... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå