Gå til innhold

Hvilket apparat for vektreduksjon?

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke trent stort siden gymtimene på videregående og er i relativt dårlig form.

Jobben min består av å gå hele dagen, så jeg er i bevegelse, men utover det er jeg ganske stillesittende.

Min BMI forteller at jeg er noe overvektig, så jeg ønsker å trene hjemme både for å gå ned i vekt og komme generelt i bedre form.

Treningssenter er utelukket, så jeg tenkte å gå til innkjøp av et treningsapparat å ha hjemme, trenger da tips til hvilket.

Forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har forbedret kostholdet betraktelig og tar en joggetur i ny og ne, men det er somoftest været som stopper meg, syns det er mye styr når det pøser ned, og så har vi unger i huset, så det er ofte en fordel å være hjemme.

Lenke til kommentar

Kommer an på hva du trives med, rett og slett. Personlig ville jeg hatt romaskin fordi jeg syns ellipsemaskin er dødens kjedelig :) . Tallene på romaskinen kan underholde meg myyyye lengre enn en ellipsemaskin. Den ta jo litt mer plass mtp. lengden da, men du kan jo oppbevare den stående oppetter en vegg om du har plass.

Lenke til kommentar

Jeg liker veldig godt å sykle. Sykling er også, i likhet med roing, bedre for knær og slikt hvis du ikke er vandt til å trene.

Hvis du kjøper en okey landeveissykkel, så kan du kjøpe en rulle du kan ha hjemme også på vinteren og uværsdager. Sånne ruller får du fra et par tusen til 10.000 med PC-programmer så du kan sykle på virtuell vei med konkurrenter og på egne løyper og mye sånn.

Jeg trener også litt styrke hjemme, og da har jeg kjøpt strikk, og kan trene hele kroppen med det! Er en fantastisk måte å trene på, og jeg kan virkelig anbefale det! Billig er det, tar liten plass!

http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/tnt-cable-system

Ellers stiller jeg meg bak romaskin.

Lenke til kommentar

Kvifor er treningssenter utelukka? Det er kanskje lettare for å droppe treninga om apparatet er i hus enn om du må ut for å trene. Dårlig ver er ikkje så motiverande, men det er mest før du går ut. Kle deg godt, så går det fint når du er ute av døra. Er du ikkje glad i å jogge, så kan gjerne sykling vere eit greit alternativ.

Du kan og kjøre intensivøkter med kroppsvekt. Knebøy, armhevingar, pullups, burpees osv. Eg vil aller mest anbefale styrketrening, men då er det mest realistisk å gå på senter.

Uansett kva du driv med, så er det kosthaldet som avgjer om du får resultat eller ei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...