zavageofmidgard Skrevet 5. april 2014 Rapporter Del Skrevet 5. april 2014 Forsøker å overføre bilde fra Data ( skjermkort: https://www.komplett.no/xfx-radeon-hd-7870-2gb-gddr5/745860 ) til TV via S-Video. Skjermkortet mitt har ikke S-Video inngang og derfor benytter jeg dette adapteret med DVI overgang ( http://www.f10.no/vga-til-svideo-3-rca-kompositt-avkabel-adapter-p-226.html ) Jeg har forsøkt alt av innstillinger på skjermkortet mitt, men klarer ikke å få bilde overført til TV. Er det noen som kan være behjelpelig med forslag til løsning? Er klar over at det enkleste kanskje er å benytte HDMI-kabel, men ønsker helst å unngå innkjøp av ny HDMI-kabel på 10 meter. På forhånd tusen takk for hjelpa. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 5. april 2014 Rapporter Del Skrevet 5. april 2014 Du har også latt deg lure til å kjøpe en sånn VGA overgang? De funker ikke. De kan bare brukes med enkelte projectorer, og ikke TVer. 10 meters HDMI-kabel er latterlig billig på Ebay. Gir mye bedre bilde + lyd også. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 5. april 2014 Rapporter Del Skrevet 5. april 2014 Skjermkortet mitt har ikke S-Video inngangInnganger har ingenting å si. Problemt ditt er utganger. derfor benytter jeg dette adapteret med DVI overgang (http://www.f10.no/vga-til-svideo-3-rca-kompositt-avkabel-adapter-p-226.html)Dette kan ikke fungere. Det er forskjellige signalstandarer, og det kan ikke endres bare med passive overganger. Regner med at vi snakker om en moderne flatskjerm-TV. Isåfall hadde bildekvaliteten vært så dårlig at du hadde angret hvis du hadde fått dette til å fungere etter masse arbeid og innkjøp av aktive omformere. Løsningen er HDMI. Men det aller beste hadde kanskje vært DVI hvis TV støtter dette (men det er skjeldent). Lenke til kommentar
zavageofmidgard Skrevet 5. april 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. april 2014 Ok, takker for svar. Da er det vel bare å gå til innkjøp av HDMI :-) Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 5. april 2014 Rapporter Del Skrevet 5. april 2014 (endret) Som sagt, de er svinebillige på Ebay. Ikke la deg lure til å betale hundrevis over disk. Du får en akseptabel kabel for noen tiere og free shipping fra Kina. Endret 5. april 2014 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 5. april 2014 Rapporter Del Skrevet 5. april 2014 HDMI er veien å gå Du får også lyd gjennom den Og som de andre sier, Ebay er billig. DU kan også fere på clas ohlson/biltema/jula å kjøpe deg en kabel Kvaliteten på selve kabelen kan variere litt, men har lite å si viss den aldri skal ut og inn av hdmi uttaket 1000 ganger Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 5. april 2014 Rapporter Del Skrevet 5. april 2014 (endret) Jeg kjøpte en lang HDMI-kabel og en displayport-HDMI adapter på ebay av to forskjellige selgere. Alt fungerer, men nøyaktigheten i produksjonen er tydeligvis ikke helt på topp. Det medfører at jeg må bruke endel krefter for å dra dem fra hverandre. Ikke et problem, egentlig. Bare litt irriterende. Men varene hadde kostet 10-30 ganger mer i butikk. Endret 5. april 2014 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå