neijanei Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 Hei. Jeg vil gjerne lese deres svar. Jeg trenger dette for min bacheloroppgave. Vet dere noe om noen skriflige (eller andre) skildrer som gjelder dette emnet? 1000 tak pa forhand. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 Kjønnsbalansering av språket?? Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 Tenker du på ting som politimann, jordmor etc? Lenke til kommentar
neijanei Skrevet 5. april 2014 Forfatter Del Skrevet 5. april 2014 Battaman - ja. Jeg er fra Polen og her synes mange at det er dumt å lage ord som tilsvarer "jordfar" eller "branehageonkel" i norsk. De hevder at det ødelegger vårt språk eller at sånne nye ord høres morsomt ut. Dessverre vet jeg ingenting om nordmenns forhold. Jeg kan bare se at det er lettere å finne kjønnsbalanserte ord i bruk på norsk enn på polsk på nettet. Så kanskje tyder dette på at nordmenn han ingenting mot denne prosessen, generelt sett? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 Jeg vet ikke om du har sett denne? Personlig synes jeg barnehageonkel er fint, men jordfar klinger galt for meg, kanskje det er fordi det finnes mye flere barnehageonkler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå