G-Oh-O Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 Vi har nettop fått barn og merker at vi sitter med masse ubesvarte spørsmål, vi lurer blant annet på hva vi nå gjør med f.eks. Barnehage? Datteren vår er bare en uke gammel, så det er sikkert et år til hun begynner i barnehagen, men burde vi søke plass allerede nå? Velger vi barnehage selv eller blir vi tildelt en av kommunen? Noe vi bør tenke på med valg av barnehage? Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 (endret) Nei ta det som det kommer, kos dere heller hjemme med ungen nå men litt bakgrunn sjekking gjør ikke noe, ta en kjapp tlf til kommunen eller en barnehage. ting ordner seg alltid. Gratulerer så mye Endret 5. april 2014 av Yippee Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 For det første: Gratulerer! Datteren deres har rett på barnehageplass neste høst, vanlig oppstart er 1. august. Dersom det er ledig plass kan hun begynne tidligere, det varierer litt fra barnehage til barnehage når tidligste oppstart er, noen lar barn ned til ti måneder begynne, men såvidt jeg vet har de fleste en aldersgrense på ett år Uansett er det bare å søke, du finner link til søknadsskjema på hjemmesiden til kommunen din. Lenke til kommentar
G-Oh-O Skrevet 6. april 2014 Forfatter Del Skrevet 6. april 2014 (endret) For det første: Gratulerer! Datteren deres har rett på barnehageplass neste høst, vanlig oppstart er 1. august. Dersom det er ledig plass kan hun begynne tidligere, det varierer litt fra barnehage til barnehage når tidligste oppstart er, noen lar barn ned til ti måneder begynne, men såvidt jeg vet har de fleste en aldersgrense på ett år Uansett er det bare å søke, du finner link til søknadsskjema på hjemmesiden til kommunen din. Ok, datteren vår er 1 år i Mars 2015, så da kan hun i utgangspunktet ikke begynne før August 2015 da? Hvis vi ønsker privat barnehage, er alt opp til barnehagen da ettersom kommunen ikke er involvert? Har hørt om noe som heter "åpen barnehage" der hun kan komme på besøk i korte perioder for å tilvenne seg, er det noe alle tilbyr? Eller er det en privatbarnehage-greie? Endret 6. april 2014 av G-Oh-O Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Ok, datteren vår er 1 år i Mars 2015, så da kan hun i utgangspunktet ikke begynne før August 2015 da? Hun har rett på plass høsten 2015, men hun kan begynne tidligere dersom det er ledig plass i en barnehage før. I vår bydel er det åpen barnehage i forbindelse med helsestasjonen, men det er mulig det er annerledes der du bor, sjekk på kommunens hjemmeside. Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Åpen barnehage er barnehage dere kan besøke sammen med barnet når dere er i permisjon. Dere kan være der og barnet kan leke seg. Det er bare å søke på barnehage så fort dere får personnummer. Jeg har søkt så fort med begge mine. Dere velger selv, setter opp en liste over de som dere kunne tenke dere. Når det gjelder privat eller kommunal, så søker dere på begge typene i samme opptak. Det er ulikt hvor tidlig barn får begynne. Jeg har hørt om barnehager som har tatt inn barn på 5 mnd, men jeg ville aldri levert fra meg et så lite barn. Jeg hadde sønnen min hjemme til han var 14 mnd (begynte i august) og datteren min begynte da hun var litt over 13 mnd (da var det januar). Lenke til kommentar
MadeleneB Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Som kommentaren her over sier.. Det finnes åpne barnehager. Men du trenger ikke å søke på barnehage før til neste år. Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 Åpne barnehager er ikke for å levere fra seg ungen, det er for å være der med ungen. Om dere bor der dere kommer til å bo så søk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå