SunMaster Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Forslag... Aerocool Deep Impact kjøler (meget bra - bruker en selv, brukte Zalman cu5100 før) ( http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet459.htm ) En stor harddisk i stedet for 2 mindre (gir mindre støy), med mindre du har behov for to fysiske. Selv bruker jeg en Maxtor 250gig s-ata disk. Ellers så bruker jeg den PSUen med 12cm vifte som er foreslått, meget bra og stille. Når det gjelder kasse anbefaler jeg den jeg bruker selv http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...?ARTNR=CI6926BB Denne har plass til 2 12cm vifter og er ellers en meget ryddig og bra kasse etter min mening. 12cm vifter er et "must" hvis du ønsker en stille maskin. Når det gjelder det å gå ned til 17" skjerm for å kjøpe siste nye CPU.... den CPUen er den raskeste i noen måneder - skjermen skal du stirre inn i i flere år! Håper du får en flott maskin! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Ser du sier at du ikke har planer om overklokking, men det er du ikke den første som har sagt, den cpuèn kan med enkelhet settes som en 3200+, men for å få riktig ytelse trenger du da helst 3200 ram, denne er og en mer fremtidsrettet ram enn 2700, bare nevner det :wink: om det er så enkelt som du sier, og den kjølinga jeg kjøper skal være tilstrekkelig (vil ikke ha noen jetmotorer for å holde greiene kjølige) er det kanskje noe å vurdere. hva vil du anbefale av 3200 ram, da? ------------------------------------------------------------------------------------ angående skjermen får jeg den betalt, så her er det få planer om å endre på noe. gjennomsiktig kabinett kunne kanskje være tøft (det jeg skal kjøpe er ikke all verdens stilig design på), men her er det kjøling i forhold til støy som kommer inn i bildet. alle viftene på kabinettet "mitt" holder seg i teorien til 21 db, og det er såvidt jeg husker 4 av dem, som med et par runde ide kabler til cdrommene bør klare en god luftgjennomstrømning. Vel jeg kjører min xp 2500+ på 220 x 11 med std vifte uten prob og bruker Twinmos 3200 brikker. PS: satte på en volcano 11+ nå gikk ned kun 2 grader. Lenke til kommentar
rockalot2 Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Vel jeg kjører min xp 2500+ på 220 x 11 med std vifte uten prob og bruker Twinmos 3200 brikker. PS: satte på en volcano 11+ nå gikk ned kun 2 grader. Off topic... håper det går greit Hvilket hk, timings på ram... kjører de sync? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Vel jeg kjører min xp 2500+ på 220 x 11 med std vifte uten prob og bruker Twinmos 3200 brikker. PS: satte på en volcano 11+ nå gikk ned kun 2 grader. Off topic... håper det går greit Hvilket hk, timings på ram... kjører de sync? Abit NF7-s, timing 2,5-3-3-8 syncront Lenke til kommentar
espresso Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Prisnedsettelsen på pentium kommer 20 oktober. Da går prisene ned fra 20 - 35% !! så den p4 2.8 800fsb kommer seg kanskje ned i 2000,- så du burde kanskje vente? se link: http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=2866 espresso Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2003 Jeg venter til 20. oktober med å bestemme meg for det klassiske AMD/Intel spørsmålet. Er det noen som kan avkrefte/bekrefte at AMD ikke får noe særlig utav dual-DDR? Den boksen fra microplex ser mye bedre ut enn den jeg valgte. Langt færre dippedutter og unødvendig design-møl. Det eneste problemet jeg ser er at den forrige boksen jeg så på (se første post) hadde vifter på 21db, mens den mest stillegående viften microplex kan tilby ligger på 26db. Forøvrig begynner det nå å bli snakk om mye luft som skal igjennom maskinen. Om jeg kjøper et filter til frontviften fra microplex - passer det i kabinettet? Som det ble nevnt over, skal jeg stirre inn i denne skjermen i flere år. Den skal også brukes til å se film og slikt, det oppløsningen ikke er det helt store, men heller størrelsen på skjermen. Dessuten får jeg som sagt skjermen betalt, slik at å gå over til en mindre skjerm ikke vil gi meg mer penger til andre komponenter. Lenke til kommentar
SunMaster Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Det eneste problemet jeg ser er at den forrige boksen jeg så på (se første post) hadde vifter på 21db, mens den mest stillegående viften microplex kan tilby ligger på 26db Ingen som kjører viftene på full rulle. Jeg har 2 12cm i min kasse, begge to er papst 26db vifter som jeg har installert en 56 ohms motstand fra zalman på ( http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=RC56 ). Da rusler og går de på <700 rpm istedet for 1600, dette gjør dem veldig stillegående - jeg tipper rundt 10db pr stk. Se også http://www.silentpcreview.com/files/fanspe...cs/fanspecs.xls (Papst 12cm 1600 rpm vifte som bråker 26dba på fullt er 4412FGL) Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 17. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2003 Jeg er ikke sikker på om viftene rett og slett vil kjøle nok på den hastigheten. Planen for øyeblikket er jo å gå for en p4 cpu overklokket med et passende hovedkort, kabinettet og psu'n som har blitt foreslått, og ellers det jeg begynte med. Er det noen som har anbefalinger angående variable motstander til slike vifter? Er det lange nok ledninder til at jeg f.eks. kunne kjøpe en slik sak med 4-5 skruknotter til å stappe inn i en 5.25"? Finnes det evt. automatiske (etter temperatur) viftekontrollere, slik at jeg ikke behøver å bekymre meg for at kabinettviftene går for tregt? Lenke til kommentar
SunMaster Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Heisann. Hvis du er redd for ikke å få nok kjøling på den hastigheten anbefaler jeg deg bruke Zalman Fanmate eller lignende der du kan justere viftehastigheten akkurat slik du vil, de koster 39 kroner fra microplex ( http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...?ARTNR=FANMATE1 ). Husk på at en Papst 4412fgl 12cm på 5v/7db flytter 23cfm, f.eks omtrent like mye som en Artic Cooling Super Silent 2000 8cm 20db flytter, og at det i de fleste kabinetter kun kan brukes 8cm vifter. Med andre ord du kan ha fire 12cm vifter og flytte 92cfm med den samme støyen en stillegående 8cm avgir. Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 :-? :-? :smile: :smile: :-) :-) :o :o :o :x :x :oops: :wink: :wink: :oops: :oops: :oops: :wink: :wink: :wink: :wink: :x :o :o :o :o :o :-? :-? :-? :-? :-) :-) :-) :-? :-? :smile: :smile: :-) :-) :o :o :o :x :x :oops: :wink: :wink: :oops: :oops: :oops: :wink: :wink: :wink: :wink: :x :o :o :o :o :o :-? :-? :-? :-? :-) :-) :-) :-? :-? :smile: :smile: :-) :-) :o :o :o :x :x :oops: :wink: :wink: :oops: :oops: :oops: :wink: :wink: :wink: :wink: :x :o :o :o :o :o :-? :-? :-? :-? :-) :-) :-) :-? :-? :smile: :smile: :-) :-) :o :o :o :x :x :oops: :wink: :wink: :oops: :oops: :oops: :wink: :wink: :wink: :wink: :x :o :o :o :o :o :-? :-? :-? :-? :-) :-) :-) Lenke til kommentar
MokkaKaffi Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 hva er vitsen med to cpu'er? amd 3200+ og amd 2800+? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå