nutini Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 Lysbrytning Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 Artig. Aldri hørt / sett dette før. Takk - nå er det en ny ting som må prøves ut ved tid og stunder. Lenke til kommentar
nutini Skrevet 6. april 2014 Forfatter Del Skrevet 6. april 2014 Flott at du vil prøve ut dette Mr. Sanders Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Hei, Nutini. Dette var flott, Arvid, og helt nytt for meg ! Dumt spørsmål, kanskje, men hvorfor blir det kjegleform, - er det på grunn av bevegelse i spindelvevstrådene ? Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
nutini Skrevet 7. april 2014 Forfatter Del Skrevet 7. april 2014 Hei Albert. Grunnen til at kjegleformen oppstår har jeg ingen forklaring på. Leste igjennom artikkelen en gang til uten at jeg ble noe klokere på akkurat det. Poenget er egentlig at trådene rett og slett må være ut av fokus for å få denne effekten,autofokus er det bare å glemme. Stativ er det også bare å glemme. Så mørk bakgrunn som mulig samtidig som sollyset såvidt treffer nettet. Makroobjektiv,eventuelt med mellomringer. Som sagt så har jeg prøvd dette bare en gang så,målet i løpet av sommerhalvåret får være å øve mere på dette,kanskje få med en edderkopp i samme slengen? Du må ihvertfall ikke ha edderkoppfobi,for på en kvadratmeter kan det være opptil 200 stykker:) Arvid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg