Eivor Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 (endret) Det sies at torsken bare kan huske 10 sekunder bak i tid, det samme gjelder for denne tosken her som skriver dette innlegget. Det jeg trenger er et program som lar meg bytte mellom to program bare ved å flytte musepekeren. Det kan man forsåvidt få til på flere måter ved å bruke diverse Windows-funksjoner til å ordne programmene side ved side, men det er ikke "nok". Holder på å lære meg et nytt program, og trenger å lese en steg for steg veiledning (som er en PDF-fil) Trekker for eksempel ned en meny i programmet og må lese litt om hva jeg skal gjøre nå, men trenger kanskje å bytte over og skrolle litt nedover i PDF-fila for å lese mer i veiledninga. Da lukker menyen seg igjen. Og med dårlig hukommelse blir det litt slitsomt, når jeg ikke husker hva det stod på nedtrekksmenyen... Så, finnes det et program som lar to programmer være aktive samtidig? Endret 5. april 2014 av Eivor Lenke til kommentar
Nacalai Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 Har ikke vært borti noe slikt. Tror heller ikke det er mulig at nedtrekksmenyen ikke går bort når du forlater programmet, da det er standard at menyer og sånt i windows lukker seg når man bytter/minimerer et program Eneste tips jeg kan gi er å bruke Alt-TAB for å bytte mellom de to programmene Det går ivertfall raskere enn å bruke musa for å bytte. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Eneste jeg kommer på i farta er at et program kjørt i en virtualiseringsmotor kan oppføre seg som du beskriver. Men å sette opp en virtuell PC er for viderekommende. Ved å bytte mellom PDFen og programmet med alt+tab i stedet for musen, og piltastene og page-up/page-down for å scrolle, kan du bruke musen kun på programmet du lærer. Da lar du musepekern stå ved menyen, og det blir raskere/lettere å finne tilbake. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 http://antibody-software.com/web/software/software/wizmouse-makes-your-mouse-wheel-work-on-the-window-under-the-mouse/ Enjoy Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Det enkleste er å bruke en annen PC. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Nei, bruk Wizmouse! Det lille programmet er avhengighetsskapende. Lenke til kommentar
Eivor Skrevet 8. april 2014 Forfatter Del Skrevet 8. april 2014 Det enkleste er å bruke en annen PC. Metoden er allerede testet ut. Blir svært lite plass igjen til kaffikoppen på stuebordet, + en ekstra strømkabel å snuble i. Lenke til kommentar
Eivor Skrevet 8. april 2014 Forfatter Del Skrevet 8. april 2014 WizMouse gjorde susen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå