Gå til innhold

MSI GP70 2PE Leopard- Vifte støy

Anbefalte innlegg

Hei...

Kjøpte nettopp denne Pc'en hos Lefdal. Den virker bra på mange måter men den har en forferdelig irriterende viftelyd.

Vifta går konstant fra den starter og holder seg der uten at jeg bruker Pc'en. Det er ikke jetmotor viftestøy, men veldig merkbart hvis det er stille i rommet.

Spec: 17"

2.4 GHz Intel i7 Quad Core-prosessor i7-4700HQ
NVIDIA GT 840M med 2 GB
8 GB ram og 750 GB

Jeg har en gammel asus med gammle I7 og 640m som bråker mindre enn denne når jeg surfer, har også en dell med i5 og Ati 7670 som er helt stille når jeg surfer.....

Har oppdatert til siste Bios, utrolig irriterende.

Jeg satser på at MSi kommer ut med ny Bios som kan ordne dette, hvis ikke har jeg lyst å returnere på 30 dagern.

Noen som har noen tanker rundt dette?

Link til pc:

http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/MSIGP702PE/msi-gp70-17-3-gaming-pc

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MSI sine bærbare er kjent for å bråke en del. Kjøp ASUS N56JR istedenfor. Den er både billigere og mye kraftigere. Har selv prøvd forgjengeren med GT 650M, veldig stille selv under spilling.

Kjøpte den på tilbud til 8000.......

Så det er ikke slik at nye bioser vil endre på denne støyen?

Lenke til kommentar

Jeg ville også lent mot n56 med gtx 760. Her er også et billigere alternativ med gt740; https://prisguiden.no/produkt/asus-n56vb-s4050h-181044

Det er forresten verdt å huske at MSI GP70 er ment som et konkurrerende produkt til for eksempel asus egne g750 og gir derfor mindre "bang for the buck" enn n56 gjør. N56 er for eksempel 2000,- kroner billigere enn en helt likt speccet g750.

Asus sine n56 maskiner er noe av det stødigste du kan kjøpe på amatørmarkedet i dag. Bra skjerm (matt), cpu, valgfri grafikk og lett mulighet til oppgradering av både ssd og ram.

Bråkete pc'er er forferdelig..........................

Lenke til kommentar

Hvis den bråkte slik når du fikk sen så er det nok slik maskinen er, og det er slik maskinen er satt sammen. Det er nok dessverre dermed ikke noe du kan gjøre med dette, så dermed så er alternativene å selge din maskin, eller gi den bort og kjøpe deg en ny maskin som bråker mindre. Asus maskinene er fine! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...