anon1408 Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 (endret) Hei, har satt sammen en liste med PC komponenter til ca. 9000krDen skal bli brukt til litt av hvert (spill, skole, redigering(?))Mus og tastatur har jeg, skjerm er med i listen. Jeg er egentlig litt ute etter innspill fra andre på hvordan det ser ut så langt, skal bestille om ikke så alt for lenge. GPU: ASUS GTX 760 DirectCU II OCCPU: Intel Core i5-4440RAM: Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GBMOBO: Gigabyte GA-H87N-WIFI mini-ITXPSU: Corsair CX 500W PSU ATX 80 Plus Bronze CASE: Corsair Carbide 330R Midi Tower SSD: Samsung 840 EVO 120GB MONITOR: BenQ 24" LED GL2460 Skjerm er ikke helt bestemt enda, men den som er lista opp virker som en grei kandidat. Ingen overclocking vil bli gjort på denne PCen, så vidt jeg vet. De komponentene jeg er veldig sikker på er CPU, GPU og CASE. Resten er ganske åpen for diskusjon. Men som sagt, er ute etter tilbakemeldinger på alt. Håper ingen grove feil er gjort, men om noen har dårlige erfaringer med noen av komponentene, si gjerne ifra. EDIT: Har også en 500GB HDD tilgjengelig, lagringsplass blir ikke noe problem i første omgang. Endret 5. april 2014 av Kizenco Lenke til kommentar
Fjellgutt20 Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 Burde nok ha litt mer enn 120GB hvis du skal installere ting på maskinen. Du burde hverfall skaffe minst 1TB ekstra. Lenke til kommentar
anon1408 Skrevet 5. april 2014 Forfatter Del Skrevet 5. april 2014 Burde nok ha litt mer enn 120GB hvis du skal installere ting på maskinen. Du burde hverfall skaffe minst 1TB ekstra. Burde ha nevnt at vi har en 500GB HDD tilgjengelig, beklager. Det burde holde en god stund før vi eventuelt legger til en ekstra 2TB eller 3TB. Lenke til kommentar
Fjellgutt20 Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 Nei, da ser det mye bedre ut med valgene dine. Lenke til kommentar
Tovubek Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 Ville heller gått for denne: https://www.komplett.no/xfx-radeon-r9-280x-3gb-gddr5/804914 Er på tilbud og den presterer bedre enn gtx 770 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 (endret) Ville også byttet ut strømforsyningen. Her har du noen som passer til deg uten å bruke alt for mye penger. Antec High Current Gamer HCG-520M Corsair CS550M Corsair CS650M XFX ProSeries 650W Silver Power SP-S650M Personlig ville jeg gått for Antec, XFX eller SP pga dem er laget av Seasonic. Endret 5. april 2014 av sveibuen Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 Du får Crucial M500 SSD på 240GB til 899kr på dustin og MPX denne uka. Ellers ser det ut som et greit bygg. Jeg ville selv lagt i et par kroner for en litt bedre PSU men Corsair CX er helt greie. Ellers har jeg kjempegode erfaringer selv med Asus DCII kortene. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 CX serien har ekstremt høy feilrate. Bedre å gå for CS serien da. Koster så og si det samme. Bare CS er litt bedre kvalitet Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 Kan også anbefale deg XFX R9 280x kortet. Utrolig bra ! Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 CX serien har ekstremt høy feilrate. Bedre å gå for CS serien da. Koster så og si det samme. Bare CS er litt bedre kvalitet Kilder? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 Ingen kilder å komme med ang feil raten. Bare lest en del rundt om kring å det er stor feilrate på denne. Men kan ikke anbefale CX serien til noen. Dårlig kvalitet og ja, alt er dårlig. Bare lese seg opp på en del tester. Å du har vel kikka på Strømforsyningstråden min ? Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 CS serien er helt ny, umulig å si om den er god eller ikke på sikt. CX500 gjør det faktisk ganske dårlig på denne testen: http://linustechtips.com/main/topic/108284-huge-list-of-failure-rates-on-pc-components-french-but-i-translated-nearly-everything/ Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 CS serien her fått skryt Kom seg fint gjennom testen til HardOCP Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 (endret) Ingen kilder å komme med ang feil raten. Bare lest en del rundt om kring å det er stor feilrate på denne. Men kan ikke anbefale CX serien til noen. Dårlig kvalitet og ja, alt er dårlig. Bare lese seg opp på en del tester. Å du har vel kikka på Strømforsyningstråden min ? - 3,64% Corsair Gaming Series GS600 - 3,59% Corsair CX500 V2 - 3,59% Corsair CX600 V2 - 3,39% FSP (Fortron) HEXA 500 - 3,31% Seasonic S12II-520 En failrate på 3,59 kan ikke kalles ekstremt høy. Er ikke langt fra seasonic sin som blir skrytt opp i været og koster dobbelt så mye. Endret 6. april 2014 av PgUp Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 I norge har man jo 5 år reklamasjonsrett, så er ikke verre enn å sende den inn og få ny strømforsyning. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 S12II er en midrang PSU fra Seasonic og koster ikke noe heller. Så klart man har 5 års reklamasjon i Norge. Men du skal få litt av en kamp viss PSUen ryker og tar med seg resten av komponentene. Derfor anbefaler jeg alltid en PSU av kvalitet. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Men du skal få litt av en kamp viss PSUen ryker og tar med seg resten av komponentene. Derfor anbefaler jeg alltid en PSU av kvalitet. Classy, Mobo 2 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Ja, du skal slite med å få nytt classy og mobo viss psuen tar dem med seg i fallet... Du skal vel egentlig ha nytt etter loven, men det ville vært vanskelig. Derfor anbefaler jeg en skikkelig PSU av kvalitet, da denne har ekstremt mye vern innebygget slik at den ikke skal ta noe annet en seg selv ned i fallet. Alle husker vel Q-tec PSUene? Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 https://www.netonnet.no/Customer/SharedList/3460 Her er pcen min Lenke til kommentar
anon1408 Skrevet 6. april 2014 Forfatter Del Skrevet 6. april 2014 Takker for alle svar så langt, skal bestille nå om noen få minutter! Jeg innser å ha gjort en tabbe ved valg av PSU og er villig til å sette inn litt ekstra penger der, fordi jeg vet selv hvor viktig det er med en strømforsyning som kan holde seg en god stund. Derfor har jeg tenkt til å bestille denne her istedet: https://www.komplett.no/corsair-rm650-650w-psu/796966#!tab:infoOg det er snakk om 50kr i forskjell fra modellen med 550W, så jeg ser ingen grunn til å ikke skaffe 650W her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå