Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Arbeidsrett: Krav til lønn i midl. lønnsavtale ved sykemelding

Anbefalte innlegg

Hei.

For å møte kundenes krav til vareleveranse før det skal gjennomføres en omstrukturering som hindrer produksjon, er det trukket ut ett antall personer som jobber en annen skiftordning (5-skift, helkontinuerlig) som også er bedre betalt.

Jeg har nå desverre kommet i en situasjon der jeg står i fare for å bli sykemeldt fra skiftordningen, men at jeg kan jobbe dag igjen. Sykdommen kan skyldes skiftarbeidet uten at det er mulig å trekke en sikker konklusjon mot det.

Spørsmålet er, har jeg krav på 5-skift lønn dersom jeg av helsemessige årsaker plutselig ikke kan jobbe ut den ordningen, men går over til å jobbe bare dag? Det er som sagt en midlertidig ordning som varer et par måneder til. Eller vil jeg falle tilbake på normal dagskiftlønn?

Jeg er fast ansatt og jobber 100%.

På forhånd takk for svar!

Anonymous poster hash: 51c0f...42c
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har krav på sykelønn for skiftet ditt på en vanlig sykemelding.

Dersom helsen din ikkje holder til å jobbe skiftet og du må gå vanlig dag, så er eg 99,9% sikker på at du ikkje har krav på noe annet enn vanlig lønn, ikkje skkifttillegget du mister.

Dersom du i 5-skiftordningen hadde høyere timelønn enn du skal ha no, er det vanlige at timelønnen din fryses til lønnssystemet har tatt deg igjen gjennom vanlige lønnstillegg. Kordan det er når det uansett var midlertidig veit eg ikkje :) Eg hadde forhandlet meg frem til at den det gjaldt fikk timelønnen så lenge den midlertidige arbeidstidsordningen varte (er klubbleder i FF).

Endret av Dragavon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...