Konkurransekjøreren Steen Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 Til min store glede oppdaget jeg nettopp at Netcom 4g har blitt bygd ut her jeg bor. Det ser også ut til å være gode signal da jeg får inn 4g i/rundt hele huset med mobil, i motsetning til Telenor 3g som kun fungerer i en del av huset. Jeg har fra før Telenor router ZTE MF91D, kjøpt uten binding. Kan jeg bruke denne med Netcom abonnement? Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 Skal fungere det, med mindre den er operatørlåst. 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 (endret) Prøv å sette et Netcom SIM-kort inn i den. Hvis det er mer enn ett år siden du kjøpte den, kan en eventuell operatørlås deaktiveres gratis. Endret 5. april 2014 av Mannen med ljåen 1 Lenke til kommentar
Konkurransekjøreren Steen Skrevet 5. april 2014 Forfatter Del Skrevet 5. april 2014 Har ikke Netcom sim-kort tilgjengelig nå, men prøvde med onecall. Fant ut at den er operatørlåst, dessverre. Hvis jeg eventuelt får fjernet operatørlåsen vil jeg da få brukt Telenor programvaren med Netcom? Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 (endret) Kontakt Telenor å få låsekoden (det er gratis), du kan/skal fremdeles bruke Telenorsin programvare, bare forandre APN til den Netcom benytter. (internet.netcom.no eller vpn.netcom.no) Endret 7. april 2014 av Krokan Lenke til kommentar
Konkurransekjøreren Steen Skrevet 13. april 2014 Forfatter Del Skrevet 13. april 2014 Fikk låst opp ruteren og satt inn Netcom sim, det fungerer. Gjorde ingen ting med APN. Jeg ble imidlertid litt overrasket over at det er så liten forskjell mellom 3g og 4g, det er i praksis bare opp hastighet som er bedre med 4g. Nedlasting på opp mot ca 20 Mbit/s og ping rundt 60 ms på begge teknologier. Det er nok tilførsellinjer til basestasjon som begrenser hastighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå