Gjest mafister Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Jeg har en AMD Athlon Tunderbird 1.4 og jeg lurer på om hvordan jeg skal overklokke den. Vist jeg går inn i biosen så er det sperret for og endre på noe. Noen som vet? Er det noen programmer jeg kan bruke til og overklokke untatt i biosen? Lenke til kommentar
Rasmus Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 ja, det er bare å bruke blyant trikset. jeg klokket min t-bird 900 til 1100mhz i sin tid. lurt å bruke blyantpenn, med tynt bly 0.5mm eller mindre God kjøling er også lurt. min tbird klarte jeg bare å klokke 50mhz med en standard kjøler. Blant trikset: http://www.overklokking.no/cpu/duron-tbird/index4.html Lenke til kommentar
Judaz Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Jeg hadde også en tbird 1,4 og jeg husker ikke akkurat den som noe særlig god overklokker. Faktisk så synes jeg det var vanskelig nok med standard hastighet å holde temperaturen på et akseptabelt nivå. Jeg prøvde å øke fsb med noen mhz, men cpu ble fort ekstremt varm selv med det kraftigste som var å få tak i av luftkjøling. Byttet den heller ut med en mye mer overklokkingsvennlig XP1800+. - Judaz - Lenke til kommentar
Kavroom Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Hvilket hovedkort har du? Har du siste bios? Jeg trengte ikke gjøre noe med min cpu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå