jt1 Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Har et nettverk med 3 pc'er. Den ene har vært lånt bort og kom tilbake i dag. Jeg plugga i nettverkskabelen og ville inn på internett men det funka ikke. :o jeg ekke noen kløpper på dette området men hva kan være galt, er det noen instillinger jeg må endre på eller har pc'n klikka ? :wink: jOnas Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Gå på START -> skriv "cmd" uten "" -> skriv "ipconfig" Der står det ip adresse og gateway. Gjør det på en annen maskin i nettverket. Er det samme Gateway? Muligens at IP instillingene er klusset med, gå på LAN Connection, høyreklikk for egenskaper/properties. Vel TCP/IP og sett alt på AUTO (hvis du har en router eller datamaskin som deler ut IP automatisk). Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Hvis de har forandret på at maskinen skal ta automatisk IP. My networkplaces-view network connection-marker maskinen-høyreklikk-propertier-dobbelklikk på Inernet Protocol(TCP/IP) Marker for obtain an IP Address automatically.Kan være en mulighet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå