jevli Skrevet 10. april 2014 Forfatter Del Skrevet 10. april 2014 BIOS er oppdatert til siste versjon, men problemet er fortsatt tilstede. Det virker som om ACPI-drivere (?) forårsaker system interrupts, men hvordan kan jeg klare å identifisere selve kilden til problemet? ACPI er vel så mangt? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 10. april 2014 Del Skrevet 10. april 2014 (endret) Sjekk at alle drivere er oppdatert. Ellers vet jeg ikke noe annen måte enn å ta ut (eller disable i device manager) en og en hardware-del og se om problemet forsvinner. Start med å fysisk ta ut batteriet. Endret 10. april 2014 av Tåkelur Lenke til kommentar
jevli Skrevet 12. april 2014 Forfatter Del Skrevet 12. april 2014 Sjekk at alle drivere er oppdatert. Ellers vet jeg ikke noe annen måte enn å ta ut (eller disable i device manager) en og en hardware-del og se om problemet forsvinner. Start med å fysisk ta ut batteriet. Har disablet alle hardware-deler som var mulig i device manager. Har oppdatert drivere (ikke alle, enda), men har fortsatt feilen. Hvis jeg kjører trace mens jeg trigger feilen, tror dere jeg da kanskje klarer å se hva som foråsaker feilen?Iom. at denne feilen kun oppstår når jeg kjører CPU-en tungt en stund, kanskje det har noe med kjølingen å gjøre? Lenke til kommentar
jevli Skrevet 15. april 2014 Forfatter Del Skrevet 15. april 2014 UPDATE: Har fortsatt ikke klart å fikse feilen, men jeg tror det er noe som trigges av kjølingen/temperatur-måling av CPU. Dersom jeg starter PCen på nytt, vil CPU-en normalt stabilisere seg etter omstart. Dersom jeg starter på nytt mens PCen fortsatt er ganske varm, vil den ene kjernen henge seg opp på 100% umiddelbart. Kan noen hjelpe? Lenke til kommentar
MiiX Skrevet 21. april 2014 Del Skrevet 21. april 2014 (endret) Hvor varme blir egentlig kjernene? Endret 21. april 2014 av MiiX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå