Gå til innhold

Anmeldelse: Diablo III: Reaper of Souls


Anbefalte innlegg

 

Men hele poenget med spillet er vel fortsatt å slakte så mange monstre en kan, for å få bedre utstyr slik at man kan slakte enda flere monstre. Spillet mangler da helt mål og mening for min del, og motivasjonen til å spille det blir derfor fraværende.

 

Du beskriver jo arpg sjangeren, det at du ikke liker sjanger er jo ikke spillet sin feil!

 

Det blir jo akkurat det samme som om jeg skulle sette meg den å spille et FPS spill, som jeg ikke syns er veldig gøy, det går jo ut på det samme! Å slakte mest mulig folk for å bedre våpen og høyere rank!

 

Du bør spille en annen sjanger!

Kan utdype litt mer, men det er jo så klart bare min mening :p

I et fps med andre mennesker, får jeg mer følelse av mestring da det er konkurranse mot ekte mennesker som fysisk sitter et annet sted og spiller.

Diablo for meg, blir som å være milliardær som det eneste mennesket på jordkloden, nemlig meningsløst.

Hadde det eksistert pvp i spillet, hadde situasjonen derimot være en helt annen for min del, nemlig at det da finnes en grunn til å skaffe bedre utstyr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha lest kommentarer så ser jeg at det ikke blir noe kjøp.

 

Du kan jo logge på vanilla diablo 3 for å se hva du synes om loot-systemet nå siden loot 2.0 er oppe og kjører for alle. Ekspansjonen er mer av det samme, i tillegg til "adventure"-modusen

Lenke til kommentar

 

 

Jeg er skeptisk, synes ikke det virker som de har fått ryddet opp nok til at dette blir noe kjøp.

 

AtW

Utdyp? Spillet har fått ekstremt god mottagelse, og skeptikerene er vel bortimot enstemmig enig i at Blizzard har gjort en formidabel jobb med å rydde opp i spillet. Hva mer kunne de gjort?

 

Her er noe av det som irriterte meg i Diablo 3.

 

 

- For mye fokus på loot, i tilegg har loot nesten mer å si for vanskelighetsgraden enn den faktiske vanskelighetsgraden

 

- Alt for ujevn vanskelighetsgrad

 

- På det vanskeligste så blir spillet vanskelig på en urettferdig og dustete måte

 

- Always online, spesielt i kombinasjon med punktet over er irriterende, man dør av hits som helt åpenbart ikke treffer animasjonsmessig,

 

- Man må trøske seg igjennom masse av spillet for å få "åpnet" andre moduser/vanskelighetsgrader

 

- For ensformig.

 

 

 

Har inntrykk av at kun punkt 2, og kanskje delvis punkt 3 er gjort noe særlig med siden da.

 

 

 

AtW

 

 

Fair enough. Selv opplever jeg at vanskelighetsgraden er veldig bra balansert, og fokuset på loot hører jo sjangeren til, så det må man nesten bare forvente. Kan være enig med deg at spillet blir for ensformig for min smak, men igjen, det er bare sånn sjangeren er.

Lenke til kommentar

Jeg syns kanskje prisen på dette virker litt stiv? Jeg mener, mye av oppdateringene/oppgraderingene (alt etter hvordan en ser det) kom i siste patch før RoS ble utgitt. Jeg kommer sikkert til å kjøpe det etter hvert, men syns kanskje de kunne lagt seg på et noe lavere prisnivå.

Lenke til kommentar

Er ikke den største feilen mangelen på gode gamler demoer?

 

Husket jeg abonnementerte på PC gamer på 90-tallet, har fortsatt 30 demo cd'er fra den tiden i hylla, det var perfekt for å finne ut om et spill var verdt pengene eller ikke.

 

I dag så skyter man i blinde, screenshots og trailere og til og med "journalister" er med på å skreddersy "previews" slik at spillet ser mye bedre ut enn det egentlig er, samtidig blir "screenshots" photoshoppet (C&C anyone?) til å se mye bedre ut enn det egentlig er.

 

Og så har vi early access shit in your mouth opplegget.

 

Nei alt var ikke bedre før i tiden men da ble vi iallefall ikke facefucked gagged hver gang et nytt spill blit gitt ut, "ikke kjøp hvis dere ikke liker det" argumentasjonen fungerer ikke, det er det samme som å kjøpe 40MB linje bare for å finne ut at det er gammel 128kbs linje.

Lenke til kommentar

Tidene forandrer seg. Før hadde man demo-cder, nå har man Let's play på youtube og twitch.tv. Begge deler lar deg sjekke ut spillet før du kjøper det

 

Er ikke det samme da det ikke forteller deg noe om hvordan spillet føles kun hvordan det ser ut.

Tror de sluttet med demoer siden de ville bli for store, etter at spill kom opp i cd og dvd størrelse.

 

I dag er de fleste spill kjøpt online uansett så de kunne lagt inn en demo modus som lot deg spille til et vist nivå før du får besjed om at må må du kjøpe.

 

Ville stoppet mye av den, jeg laster ned en pirat kun for å prøve spillet, så finner du altid at det ikke er godt nok til å kjøpe.

Lenke til kommentar

det "demo" opplegget det snakkes om, føler jeg er blitt gjort om til "Beta" i disse tider...

BETA the new demo?

 

Battlefield har vært flinke på dette,

titanfall open beta var også en typ demo, føler jeg da.

 

Men denne expansion virker mye mer som en DLC ifølge comments. og støtter egentlig min tankegang om dette spillet. husker det var gøy å drepe Diablo 2,3 kanskje 4 ganger, men etter det ble det bare latterlig.

Føler at diablo hadde blitt ufattelig gøy vis det hadde vært noe arena lignende som i Wow 5v5 og 3v3.(spiller ikke wow lenger)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Jeg er skeptisk, synes ikke det virker som de har fått ryddet opp nok til at dette blir noe kjøp.

 

AtW

Utdyp? Spillet har fått ekstremt god mottagelse, og skeptikerene er vel bortimot enstemmig enig i at Blizzard har gjort en formidabel jobb med å rydde opp i spillet. Hva mer kunne de gjort?

Her er noe av det som irriterte meg i Diablo 3.

 

 

- For mye fokus på loot, i tilegg har loot nesten mer å si for vanskelighetsgraden enn den faktiske vanskelighetsgraden

 

- Alt for ujevn vanskelighetsgrad

 

- På det vanskeligste så blir spillet vanskelig på en urettferdig og dustete måte

 

- Always online, spesielt i kombinasjon med punktet over er irriterende, man dør av hits som helt åpenbart ikke treffer animasjonsmessig,

 

- Man må trøske seg igjennom masse av spillet for å få "åpnet" andre moduser/vanskelighetsgrader

 

- For ensformig.

 

 

 

Har inntrykk av at kun punkt 2, og kanskje delvis punkt 3 er gjort noe særlig med siden da.

 

 

 

AtW

Fair enough. Selv opplever jeg at vanskelighetsgraden er veldig bra balansert, og fokuset på loot hører jo sjangeren til, så det må man nesten bare forvente. Kan være enig med deg at spillet blir for ensformig for min smak, men igjen, det er bare sånn sjangeren er.

Åja fokuset på loot ?

Hvor har du det fra ?

 

Det hører ikke til sjangeren, det var Blizzard som prøvde og frakte Wow over til Diablo 3.

 

De trodde folk kom til og spille den dørg kjedelige campaign over and over for og få items.

 

(hører jeg ordene Loot og farming igjen spyr jeg.)

Lenke til kommentar

Åja fokuset på loot ?

Hvor har du det fra ?

 

Det hører ikke til sjangeren, det var Blizzard som prøvde og frakte Wow over til Diablo 3.

 

De trodde folk kom til og spille den dørg kjedelige campaign over and over for og få items.

 

(hører jeg ordene Loot og farming igjen spyr jeg.)

Jeg aner ikke hvordan du spillte spill som Diablo 2? Men minner om tusenvis av Mephisto-runs og baal-runs for å prøve å få riktige items er det jeg husker. Endret av etse
Lenke til kommentar

 

Åja fokuset på loot ?

Hvor har du det fra ?

 

Det hører ikke til sjangeren, det var Blizzard som prøvde og frakte Wow over til Diablo 3.

 

De trodde folk kom til og spille den dørg kjedelige campaign over and over for og få items.

 

(hører jeg ordene Loot og farming igjen spyr jeg.)

Jeg aner ikke hvordan du spillte spill som Diablo 2? Men minner om tusenvis av Mephisto-runs og baal-runs for å prøve å få riktige items er det jeg husker.

 

Det er vel slik alle Rpg er, sloss for bedre gear, men når gear ødelegger spillet og historien da er det snakk om MMO.

 

Diablo 3 tvang deg gjennom easy as hell mode. jeg spiller nå på den 3 vanskeligste graden og spillet er fortsatt easy. ikke før jeg kommer i lvl 67 blir spillet vanskelig.

 

Begynner du og se poenget her.

 

Spillet skal liksom være morsomt fra starten av, ikke i end game.

Det er jo helt broken, man må jo klare spillet før det blir morsomt. (HOST)) MMO)))

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Det er vel slik alle Rpg er, sloss for bedre gear, men når gear ødelegger spillet og historien da er det snakk om MMO.

 

 

Diablo 3 tvang deg gjennom easy as hell mode. jeg spiller nå på den 3 vanskeligste graden og spillet er fortsatt easy. ikke før jeg kommer i lvl 67 blir spillet vanskelig.

 

Begynner du og se poenget her.

 

Spillet skal liksom være morsomt fra starten av, ikke i end game.

Det er jo helt broken, man må jo klare spillet før det blir morsomt. (HOST)) MMO)))

 

 

Jeg skjønner du har hatt noen traumatiske opplevelser med mmo, men det er ikke noen grunn til å ta ut alt hatet her. Diablo 2 hadde også et endgame, siden du etterhvert begynte å få så lite xp at du praksis sto på stedet hvil hva gjaldt level (for de som ikke var dedikerte nok til å nå 99). Da var det kun loot igjen å spille for, og det fungerte veldig bra

 

At diablo 3 tvang folk igjennom tre playthroughs før det interessante begynte var en svakhet, men det er har da ingenting med mmo å gjøre. De har dessuten fikset det med 2.0, der du kan sette vanskelighetsgraden på et punkt der en playthrough vil være utfordrende fra begynnelse til slutt

Lenke til kommentar

zip

Jeg er lvl 30 og spillet er veldig lett i den vanskeligste graden før man klarer spillet.

 

Men ærlig talt så er spillet veldig morsomt. skulle bare ønske de hadde fokusert litt mer på andre ting.

Og savner skill systemet fra Diablo 2, her er det så rart. jeg tror Adventure mode kommer til og holde spillet i live for meg. også blir det enda morsommere med flere venner, men etter det så ser jeg ikke hva som skal få meg til og fortsette og spille, når man allerede har klart spillet.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

 

 

Åja fokuset på loot ?

Hvor har du det fra ?

 

Det hører ikke til sjangeren, det var Blizzard som prøvde og frakte Wow over til Diablo 3.

 

De trodde folk kom til og spille den dørg kjedelige campaign over and over for og få items.

 

(hører jeg ordene Loot og farming igjen spyr jeg.)

Jeg aner ikke hvordan du spillte spill som Diablo 2? Men minner om tusenvis av Mephisto-runs og baal-runs for å prøve å få riktige items er det jeg husker.

 

Det er vel slik alle Rpg er, sloss for bedre gear, men når gear ødelegger spillet og historien da er det snakk om MMO.

 

Diablo 3 tvang deg gjennom easy as hell mode. jeg spiller nå på den 3 vanskeligste graden og spillet er fortsatt easy. ikke før jeg kommer i lvl 67 blir spillet vanskelig.

 

Begynner du og se poenget her.

 

Spillet skal liksom være morsomt fra starten av, ikke i end game.

Det er jo helt broken, man må jo klare spillet før det blir morsomt. (HOST)) MMO)))

 

 

Stor forskjell på RPG og ARPG/Dungeon Crawler. Diablospillene har alltid vært om å farme items. Husk at spillet egentlig har Normal, Hard, Expert, Master, Torment 1-6. Dette betyr at 3. vanskeligste vil være Torment-3. På hard/expert er spillet relativt enkelt ja. Men er jo bare å dytte det opp til Master eller Torment om du ønsker en utfordring. Med mindre du hadde temmelig bra gear fra level 60 (noe langt i fra alle hadde), så vil selv torment 1 være en temmelig fin utfordring.

 

På denne måten er spillet på mange måter en forbedring med expansion. I diablo3 (pre paradon2.0) og diablo2 ble man tvunget til å spille gjennom den samme storien flere ganger - hvor man først måtte gå gjennom det på en sykt lett vanskelighetsgrad. Nå i dag kan du velge å spille på "umulig" fra level 1.

Lenke til kommentar

Mangler følgende:

 

- Skill systemet fra Diablo 2.

- PVP!!!

- Elites som er unike. Blir veldig repetering, stort sett hele tiden.

 

Diablo 3's største svakhet er builds. Enkelte klasser/heroes har så å si kun 1 must have build, mens det finnes 1-2 variasjoner som gjør en OK jobb. Problemet er at resten av abilitiene er useless, spesielt i combo. Du blir næmest tvunget til å spille likt som alle andre..

Lenke til kommentar

Elites som er unike hadde ikke diablo 2 heller. Stort sett var det bare å pløye gjennom så lenge du ikke møtte en MSLEB

 

Det med builds mistenker jeg er mer et psykologisk problem enn et reelt gameplay-messig problem. Den store trenden med å analysere og perfeksjonere builds eksisterte ikke før diverse mmo tvang det frem. Før i tiden var det i mye større grad aksept for å gjøre noe som var sub-optimalt om man følte det var mer morsomt, og det var også akseptert om en skill/build var mye bedre enn alle andre (ja, frozen orb wizard fra diablo 2, jeg tenker på deg). Så kom online scoreboards, theorycrafting, enrage timers osv, og gjorde slik at alle egenskaper må være innenfor et par prosent av hverandre, ellers blir de ikke valgt

 

Jeg husker jeg lagde en necromancer i diablo 2 som fokuserte på curses + corpse explosion (og ikke noe annet). Iron maiden på en gruppe, attract på en i midten, vente til han dør, CE liket, repeat. Det gikk grusomt sakte, men jeg elsket hvert sekund av det. Nå tror jeg ikke at jeg ville hatt tålmodighet til en slik måte å spille på, og det tror jeg som sagt at kommer av en mentalitetsendring hos spillerne.

 

Men når det er sagt, bare slik at disclaimeren er her, diablo 3 har et godt stykke igjen når det gjelder balanse mellom forskjellige skills

Endret av Vegard#
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...