ImagineAnarchy Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 Hei, jeg har at modem og fra modemet til dlink dir 655 routeren så er det en nettverkskabel som gir ut wireless internett. Jeg lurte på om: - Dir 655 har en skikkelig firewall? Den har ikke en option som sier 'av' eller 'på', men den har en egen firewall meny, så det kan jo tenkes at dette er på og kan ikke slåes av. - Lest litt at hvis jeg har firewall på både modem og router så kan dette ødelegge for hverandre. Så hvis jeg slår av firewall på modemet, vil nettet mitt fortsatt være 'safe'? Firewallen til dir 655 er litt vanskelig å forstå. Bilde som vedlegg. Tenkte jeg skulle sette nettverkskabelen fra PS4 til modemet (som da vil ha firewall av) og så får alle maskinene i huset internett fra routeren som da, forhåpentligvis, har firewall.. Roter jeg mye her eller er det forståelig? Er redd for å gjøre meg åpen for verden :-) Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 Hvorfor skal PS4 omgå ruter/stå utenfor brannmur? Det finnes en mulighet til å sett PS4 utefor brannmuren ved hjelp av DMZ i ruter. Blir fort krøll om du skal splitte uttaket fra modem. Lenke til kommentar
ImagineAnarchy Skrevet 4. april 2014 Forfatter Del Skrevet 4. april 2014 (endret) Hvorfor skal PS4 omgå ruter/stå utenfor brannmur? Det finnes en mulighet til å sett PS4 utefor brannmuren ved hjelp av DMZ i ruter. Blir fort krøll om du skal splitte uttaket fra modem. På en eller annen merkelig måte så har jeg 17 i ping fra modem og 34 i ping fra routeren. Samtidig som en åpen firewall er lettere enn dmz + andre innstillinger for å få en optimal fps opplevelse. + Vi har testet før og modem + firewall av gir mye bedre hit-detection i fps enn router + dmz. Endret 4. april 2014 av ImagineAnarchy Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 (endret) Lest litt at hvis jeg har firewall på både modem og router så kan dette ødelegge for hverandre. Et modem har ikke brannmur. Hvis "modemet" har brannmur er boksen mer enn et modem. Hva har du egentlig? På en eller annen merkelig måte så har jeg 17 i ping fra modem og 34 i ping fra routeren. Skaff en bedre ruter.... Endret 4. april 2014 av Mr D Lenke til kommentar
ImagineAnarchy Skrevet 4. april 2014 Forfatter Del Skrevet 4. april 2014 Lest litt at hvis jeg har firewall på både modem og router så kan dette ødelegge for hverandre. Et modem har ikke brannmur. Hvis "modemet" har brannmur er boksen mer enn et modem. Hva har du egentlig? På en eller annen merkelig måte så har jeg 17 i ping fra modem og 34 i ping fra routeren. Skaff en bedre ruter.... Det er en brannmur og router i et. Thomson dritt .. Haha, alt er fucka ! Får fiber om 1 mnd, men ønsket å få til noen gode runder før det skjer. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 Er rutermodemet (Thomson) satt i bridge mode? I såfall må du kjøre alt via Dlink-ruteren. Hvis ikke så er problemet at du har to rutere (dobbel NAT) etter hverandre. I såfall kunne du brukt Dlink-en som AP (slå av DHCP). Hvis rutermodemet ikke er bridget, så er det jo heller ikke noe problem å koble PS4 direkte i den. Lenke til kommentar
ImagineAnarchy Skrevet 5. april 2014 Forfatter Del Skrevet 5. april 2014 Er rutermodemet (Thomson) satt i bridge mode? I såfall må du kjøre alt via Dlink-ruteren. Hvis ikke så er problemet at du har to rutere (dobbel NAT) etter hverandre. I såfall kunne du brukt Dlink-en som AP (slå av DHCP). Hvis rutermodemet ikke er bridget, så er det jo heller ikke noe problem å koble PS4 direkte i den. Kjører ikke DHCP. Betyr dette at det ikke er noe dobbel nat? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 Kjører ikke DHCP. På hvilken boks? Lenke til kommentar
ImagineAnarchy Skrevet 5. april 2014 Forfatter Del Skrevet 5. april 2014 (endret) Kjører ikke DHCP. På hvilken boks? Dir 655 Modemet kjører DHCP, mener jeg. Endret 5. april 2014 av ImagineAnarchy Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 DIR-655 har vel ikke noen egen innstilling for å brukes som AP. Hvis du har slått av DHCP for å gjøre dette, så skal du koble nettverkskabelen fra LAN i rutermodemet til LAN i Dlink-modemet slik at den funker som en switch uten brannmur og annet "tull". Lenke til kommentar
ImagineAnarchy Skrevet 5. april 2014 Forfatter Del Skrevet 5. april 2014 DIR-655 har vel ikke noen egen innstilling for å brukes som AP. Hvis du har slått av DHCP for å gjøre dette, så skal du koble nettverkskabelen fra LAN i rutermodemet til LAN i Dlink-modemet slik at den funker som en switch uten brannmur og annet "tull". Jeg kjører en LAN kabel mellom dem. Men det er firewall innstillinger på begge to, så usikker hvordan jeg skal håndtere dette. Når jeg bytter litt om på firewallinnstillingene og tester FPS-spill så merker jeg forskjell, så er tydelig at begge to er aktive. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 Var jeg upresis i forrige post...? Koble nettverkskabelen i LAN (ikke i WAN) på Dlink. Da fungerer den som switch (uten brannmur). Lenke til kommentar
ImagineAnarchy Skrevet 5. april 2014 Forfatter Del Skrevet 5. april 2014 Var jeg upresis i forrige post...? Koble nettverkskabelen i LAN (ikke i WAN) på Dlink. Da fungerer den som switch (uten brannmur). Okei, beklager. Takk for tipset, skal gjøre det når jeg kommer hem! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå