trekasse Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 Alt at regler jeg finner gjelder piggdekk, som det ser ut som må byttes senest mandag etter påske. Har selv piggfrie vinterdekk, og ser ut som det blir kjøretur til hamar i påska. Har ikke veldig lyst på mulig 500kr per dekk bot, men ser ut som jeg er safe selv om jeg hadde hatt piggdekk. Uansett, er det samme regler, eller andre for piggfrie? Er det det som også går under "helårsdekk"? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 (endret) Piggfrie kan du kjøre på så lenge du vil, men vegvesenet opplyser om at de ikke har like gode egenskaper som sommerdekk osv. http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Sesongbehov/Dekk+og+kjettinger Endret 4. april 2014 av Sampson Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 Piggfrie kan du kjøre med hele året, men de har en mykere gummiblanding som gjør at kjøreegenskapene blir betraktelig dårligere når det er varmt. I tillegg takler de ikke vann like bra, noe som øker sjansen for vannplaning. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 I teorien kan man kjøre på piggfritt hele året ja, men det er å utsette seg selv og andre for stor fare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå