Gå til innhold

Kjøpe GoPro kamera - Hvilket skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en 19år gammel student, som har tenkt å kjøpe GoPro kamera! Jeg har tenkt å bruke det til løping, bading/dykking/hopping, bilkjøring. Altså natur tema, og prøver å få noen fete videoer av naturen. (Eventuelt til å ha med på fester, men det er ikkje første pri)

Kameraet må takle skarp lys fra sola, ettersom det er sommer nå! :p

Noen forslag til hvilket jeg skal velge? :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du bør se på er hva du ønsker å få ut av kameraet og hvordan du ønsker at sluttresultatet skal se ut.

Er du ute etter muligheten for slow-motion på 1080p, 4K oppløsning og høy bildekvalitet så er det black-edition.

Om du klarer deg 1080p/30fps uten noe ekstra så holder det med white-edition.

Du får også forskjellig FOV på versjonene. Noe som lar deg skyte med videre vinkel.

http://gopro.com/product-comparison-hero3-cameras

Forskjellen på Hero3 kan du se her:

N8VSkHx.jpg

Om du har råd til black-edition så gir den deg mest muligheter. Når du skal filme i naturen så er det alltid greit med vid vinkel, da får du med deg mer i bildet.

Tror selv jeg ville kjøpt den om jeg skulle handlet nå. Ligger på 3300,- GoPro white ligger på 1900,-

Endret av Hille
Lenke til kommentar

Silver er veldig bra og har lengre batterilevetid enn Black. Det er spesielt 1080 på 60 Hz jeg ville savnet på Silver. Skal du laste opp filmene på youtube så har du foreløpig ingen nytte av 60 Hz bortsett fra at du kan vise film i halv hastighet.

Endret av Kristallo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...