Jetset Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 Noen som vet hvilken mediespiller til pc som kan sende til Chromecast? 1 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 (endret) https://www.google.com/intl/en/chrome/devices/chromecast/apps.html Plex er kanskje ditt beste alternativ? edit: ...selv om Plex ikke er en ren mediespiller, som for eksempel VLC er. Endret 4. april 2014 av johanf Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 Er det noen måte å få .mkv og .avi filer til å funke? Dvs mkv filer dratt over ifra hardisk og inn i Chrome fungerer å spille av men uten lyd verken ifra PC eller TV`n, Avi filer ser det derimot ut til at jeg ikke får spilt av i det hele tatt. Foreløpig har jeg kun fått mp4 filer til å fungere med både lyd å bilde, noen som har noen tips? Lenke til kommentar
Feh Skrevet 3. juni 2014 Del Skrevet 3. juni 2014 Bumpy! Mens jeg rotet rundt med Plex fikk jeg det aldri til å virke spesielt bra, men i under troubleshootingen kom jeg over Videostream. Akkurat hvordan det fungerer aner jeg ikke, men man slipper å installere en mediaserver på PCen for å strømme lokalt innhold (fra harddisken) til Chromecast. Såvidt jeg kan se må man åpne filer manuelt på PCen via en chrome extension, men de har også gratis app til Android som styrer play/pause og volum. Helt basic funksjonalitet, men det har fungert uten den minste hickup siden jeg startet å bruke den for en ukes tid siden. Selv 1080p strømmes knirkefritt (dog, det er mulig det blir downsamplet noe i encodingen, men det har ikke jeg øyer til å oppdage uansett). Eneste "minuset" er at uten premium ($15 pr. år) man fysisk må gå bort til maskinen for å åpne en (ny) video. Funksjonaliteten er også generelt meget begrenset i forhold til mulighetene man har i Plex, men hvis noen mot formodning skulle havne i samme situasjon som meg, der plex bare ikke vil fungere, så er det vel det beste alternativet jeg har funnet til nå. Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Satte opp plex server i går og den fungerer kjempe bra mot chromecastFølgte denne guiden: http://allaboutchromecast.com/how-to-use-plex-media-server-to-stream-local-media-to-chromecast-from-your-pc/ Det eneste som var litt "stress" var at min maskin er satt opp med kabel.. Jeg måtte deaktivere ethernet ingangen, for så koble til wifi før chromecast symbolet kom opp.Når den var kommet fram kunne jeg bruke Ethernet ingangen igjen.Jeg ble så fornøyd at jeg testet betal versjonen 1 måned. 24kr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå