FrihetensRegn Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 "Norsk klimapolitikk bør avblåses snarest og alle de dyre tiltak den fører med seg, i særdeleshet den kostbare elektrifiseringen av oljeutvinningen." En interessant artikkel av professor Rögnvaldur Hannesson, der han tar opp tåplighetene ved klimapolitikk i Norge og verden ellers. http://e24.no/kommentarer/kommentar-klimapanelets-dommedagsprofeter/22867883 4 Lenke til kommentar
Teemonster Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 Det neste blir vel at "forskerne" kommer til å kreve at absolutt all fossil brennstoff må brennes opp for å "redde" planeten vår fra den globale nedkjølingen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 Jeg er så lei av dommedagsprofetene. Jeg er 53 og har overlevd truslene om AIDS, atomkrig og hungersnød, bare for å nevne noen. Om det blir et par grader varmere så skal ikke jeg klage, i dag tidlige var det is på alle bilrutene i Skolemestervegen. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 "Norsk klimapolitikk bør avblåses snarest og alle de dyre tiltak den fører med seg, i særdeleshet den kostbare elektrifiseringen av oljeutvinningen." En interessant artikkel av professor Rögnvaldur Hannesson, der han tar opp tåplighetene ved klimapolitikk i Norge og verden ellers. http://e24.no/kommentarer/kommentar-klimapanelets-dommedagsprofeter/22867883 Det hadde vært mer interessant om det hadde vært fra noen med noe som helst av faglig tyngde. AtW 4 Lenke til kommentar
Teemonster Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 "Norsk klimapolitikk bør avblåses snarest og alle de dyre tiltak den fører med seg, i særdeleshet den kostbare elektrifiseringen av oljeutvinningen." En interessant artikkel av professor Rögnvaldur Hannesson, der han tar opp tåplighetene ved klimapolitikk i Norge og verden ellers. http://e24.no/kommentarer/kommentar-klimapanelets-dommedagsprofeter/22867883 Det hadde vært mer interessant om det hadde vært fra noen med noe som helst av faglig tyngde. AtW Ja "faglig tyngde" er åpenbart det man trenger, ettersom de 100vis av klimamodellene som "faglig tunge folk" lagde for mange millarder kroner, ALLE SOM EN overdrev den fremtidige oppvarmingen og dens forbindelse til CO2 i atmosfæren Ja gi meg flere folk med "FAGLIG TYNGDE" plz 3 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 "Norsk klimapolitikk bør avblåses snarest og alle de dyre tiltak den fører med seg, i særdeleshet den kostbare elektrifiseringen av oljeutvinningen." En interessant artikkel av professor Rögnvaldur Hannesson, der han tar opp tåplighetene ved klimapolitikk i Norge og verden ellers. http://e24.no/kommentarer/kommentar-klimapanelets-dommedagsprofeter/22867883 Det hadde vært mer interessant om det hadde vært fra noen med noe som helst av faglig tyngde. AtW Ja "faglig tyngde" er åpenbart det man trenger, ettersom de 100vis av klimamodellene som "faglig tunge folk" lagde for mange millarder kroner, ALLE SOM EN overdrev den fremtidige oppvarmingen og dens forbindelse til CO2 i atmosfæren Ja gi meg flere folk med "FAGLIG TYNGDE" plz Vennligst konlretiser dine påstander med faktiske data. Videre så ønsker jeg at du argumenterer for hvorfor "ekspertisen har tatt feil en gang" automatisk fører til at man heller skal høre på synsing. AtW 2 Lenke til kommentar
blinc Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 "Klimafolka" er ute etter å få makt over deg og meg. Klima er bare en vei for den for å kapre til seg makt. Det mest irriterende i det her er at media lar disse synserne få utrolig mye spalteplass. Og får CO2 til å høres utrolig viktig ut. Som klimagass har imidlertid CO2 en betydning på opp mot 1 promille. La meg også nevne at disse klimafolka var de som lenket seg fast når vannkraft skulle utbygges. 1 Lenke til kommentar
arthon Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 Klimaforandringen er reel - men ingen krise for de fleste deler av jorden - den vil skje over tid som den alltid har gjort så samfunnene som blir mest berørt kan justere seg - i en overgangs periode vil været opptre mer ustabilt. Det har vært varmere på kloden før enn det er nå - lenge før høy CO2 konsentrasjon i atmosfæren pga. fossilt brennstoff eksisterte - det var en grunn til at norske Vikinger bosatte seg på Grønnland (og gav landet navnet grønn....) som landbrukere, dyrket jorden og hadde husdyr - det er også en grunn til at de flyttet derfra etter 400 år - det ble etterhvert for kaldt. CO2 er ikke årsaken til Klimaforandringene - det er et fullstendig feilspor - det er mange og større krefter i universet som har mye større innflydelse på jordens klima sykluser enn det naturlig tilstedeværende CO2. Verden burde være mye mer bekymret for forsøplingen og forgiftningen i verdens havene - den dagen havene er så fulle av kjemikalier at det vil regne radioaktiv gift har vi et problem med å skaffe oss rent drikkevann. Stillehavet er nå radioaktivt fra Japan helt til USA kysten - og hver dag slippes det ut millioner av tonn med nytt radioaktivt vann fra Japan - pressen ser ut til å ignorere dette av en eller annen grunn. 1 Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 Stillehavet er nå radioaktivt fra Japan helt til USA kysten - og hver dag slippes det ut millioner av tonn med nytt radioaktivt vann fra Japan - pressen ser ut til å ignorere dette av en eller annen grunn. Er det Alex Jones/Infowars som forteller deg dette? 1 Lenke til kommentar
arthon Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 (endret) Stillehavet er nå radioaktivt fra Japan helt til USA kysten - og hver dag slippes det ut millioner av tonn med nytt radioaktivt vann fra Japan - pressen ser ut til å ignorere dette av en eller annen grunn. Er det Alex Jones/Infowars som forteller deg dette? Alex Jones, hvem er det? Jeg følger ikke konspirasjon teoretikere............. Prøv heller å følg med litt på faktiske nyheter før du prøver å være spydig. http://www.livescience.com/43631-fukushima-radiation-ocean-arrives-west-coast.html http://local.msn.com/fukushimas-radioactive-ocean-water-arrives-at-west-coast http://www.ibtimes.com/fukushima-radiation-reaches-waters-coast-canada-expected-reach-us-april-1557857 Endret 4. april 2014 av arthon 1 Lenke til kommentar
Djn Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 Bare for å sitere en av de kildene dine: "The detected concentrations are much lower than the Canadian safety limit for cesium levels in drinking water (...) ." Det er radioaktivt, ja ... men at vi kan måle det sier mye om hvor gode detektorene våre er. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 "Klimafolka" er ute etter å få makt over deg og meg. Klima er bare en vei for den for å kapre til seg makt. Det mest irriterende i det her er at media lar disse synserne få utrolig mye spalteplass. Og får CO2 til å høres utrolig viktig ut. Som klimagass har imidlertid CO2 en betydning på opp mot 1 promille. La meg også nevne at disse klimafolka var de som lenket seg fast når vannkraft skulle utbygges. Vennligst underbygg at "som klimagass har CO2 en betydning på oppimot 1 promille", hva enn det skal bety. Og hvem er "disse klimafolka", hvor mange av klimaforskerene lenket seg fast for å protestere mot vannkraft? AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 Stillehavet er nå radioaktivt fra Japan helt til USA kysten - og hver dag slippes det ut millioner av tonn med nytt radioaktivt vann fra Japan - pressen ser ut til å ignorere dette av en eller annen grunn. Det er jo lov å håpe at grunnen er at 10 Bq per kubikk er svært lite radioaktivitet, og helt ufarlig? AtW Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 (endret) Jaja Jeg overlevde folkene med faglig tyngde som spådde kaos i alle PC'er som ville føre til bankkollapps og at strømnettet gikk ned i overgangen til år 2000. Jeg overlevde folkene med faglig tyngde som spådde pandemi med fugleinfluensa, kugalskap og ebola. Jeg overlevde folkene med faglig tyngde som spådde massiv skogdød pga sur nedbør på 80 tallet. Jeg overlevde ozonlaget som folkene med faglig tyngde spådde at skulle nærmest forsvinne. Jeg overlevde de massive solstormene med en av tidenes største solsykluser som skulle ha peak i 2010 som folkene med faglig tyngde spådde i 2006, og jeg overlevde visst den samme peaken i 2013. Denne skulle visst slå ut satelittene og store deler av strømmnettet. Jeg er visst nærmest som Cuck Norris å regne slik jeg har kjempet meg gjennom og overlevd alle disse dommedagene som i følge de med faglig tyngde skulle skje. Men jeg har enda ikke sett hverken den flygende eller den atomdrevene personbilen som de med faglig tyngde lovet meg for mange år siden. Endret 5. april 2014 av flesvik 3 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 Jaja Jeg overlevde folkene med faglig tyngde som spådde kaos i alle PC'er som ville føre til bankkollapps og at strømnettet gikk ned i overgangen til år 2000. Jeg overlevde folkene med faglig tyngde som spådde pandemi med fugleinfluensa, kugalskap og ebola. Jeg overlevde folkene med faglig tyngde som spådde massiv skogdød pga sur nedbør på 80 tallet. Jeg overlevde ozonlaget som folkene med faglig tyngde spådde at skulle nærmest forsvinne. Jeg overlevde de massive solstormene med en av tidenes største solsykluser som skulle ha peak i 2010 som folkene med faglig tyngde spådde i 2006, og jeg overlevde visst den samme peaken i 2013. Denne skulle visst slå ut satelittene og store deler av strømmnettet. Jeg er visst nærmest som Cuck Norris å regne slik jeg har kjempet meg gjennom og overlevd alle disse dommedagene som i følge de med faglig tyngde skulle skje. Men jeg har enda ikke sett hverken den flygende eller den atomdrevene personbilen som de med faglig tyngde lovet meg for mange år siden. Vennligst pek på der ett fagmiljø har sagt at noen av disse tingene vil drepe store deler av befolkningen. AtW Lenke til kommentar
Djn Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 (endret) Y2K-tingen er ordentlig irriterende: Det gikk så bra som det gjorde fordi vi fikset det aller meste på forhånd. Jeg lurer innimellom på om det hadde vært bedre å la et og annet gå til helvete bare for å kunne peke og si "dette er hva vi prøvde å unngå". Endret 5. april 2014 av Djn 1 Lenke til kommentar
EternalSunshine Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 Jeg overlevde ozonlaget som folkene med faglig tyngde spådde at skulle nærmest forsvinne. Nå gjorde man jo drastiske grep for å hindre nedbrytningen av ozonlaget da. Vi stoppet helt opp å bruke disse skadelige gassene (globalt). Hevder du virkelig at vi bare kunne fortsatt å bruke KFK-gasser uten vesentlige konsekvenser? Y2K-tingen er ordentlig irriterende: Det gikk så bra som det gjorde fordi vi var klar over det på forhånd, og fikset de fleste problemene. Det er vel neppe så kontroversielt å kalle Y2k for overdrevent, men det er alltid vanskelig å skille medias sensasjonsoppslag fra hva fagfolkene reelt sa. Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 Alex Jones, hvem er det? Jeg følger ikke konspirasjon teoretikere............. Prøv heller å følg med litt på faktiske nyheter før du prøver å være spydig. http://www.livescience.com/43631-fukushima-radiation-ocean-arrives-west-coast.html http://local.msn.com/fukushimas-radioactive-ocean-water-arrives-at-west-coast http://www.ibtimes.com/fukushima-radiation-reaches-waters-coast-canada-expected-reach-us-april-1557857 Er det ikke stort sett Alex Jones og konspirasjonsteoretikere som prøver å hause opp dette, da? Myndighetene har nemlig foretatt målinger, og sier at radioaktiviteten er ufarlig. Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 I følge Wikipedia står følgende i en rapport fra IPCC: "Anthropogenic warming could lead to some impacts that are abrupt or irreversible, depending upon the rate and magnitude of the climate change." "There is medium confidence that approximately 20-30% of species assessed so far are likely to be at increased risk of extinction if increases in global average warming exceed 1.5-2.5 °C (relative to 1980-1999). As global average temperature increase exceeds about 3.5 °C, model projections suggest significant extinctions (40-70% of species assessed) around the globe." Jeg vet ikke hva de mener med "increased risk of extinction", men det høres ganske skummelt ut og IPCC er vel å regne som representativt for hva konsensus er? Jeg er ganske uvitende på dette området, så dere må gjerne rette på meg, men hvis vi ser på de siste 10 - 20 000 årene så har vi hatt både kaldere og varmere klima enn dagens nivå, korrekt? Klimaet har også endret seg raskere enn det vi opplever i dag, ikke sant? De fleste arter på jorden er vesentlig eldre enn 10 - 20 000 år gamle, hvis jeg ikke tar helt feil. Så, hvis det jeg har skrevet så langt stemmer, så har de fleste arter på jorden (inkludert oss) overlevd klimaendringer som var mer ekstreme enn de vi ser nå. Det kan selvsagt være at artsmangfoldet var mye større før. Har vi data som viser dette? http://en.wikipedia.org/wiki/Extinction_risk_from_global_warming http://en.wikipedia.org/wiki/IPCC_Fourth_Assessment_Report Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 5. april 2014 Forfatter Del Skrevet 5. april 2014 99% av alle arter av planter og dyr som har levd på jorden over de årene liv har eksistert her, er allerede utryddet. Med andre ord, arter kommer og går. Global oppvarming/nedkjøling er ikke ett nytt fenomen, det har eksistert i ganske mange millioner av år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå