Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny headunit rundt 5k

Anbefalte innlegg

Heisan, trenger anbefaling til ny headunit, da den gamle ikke tålte norske vinterveier.

Dette er det jeg har sett for meg.

2-dins.

DAB

Dugans 4 kanals forsterker + like mange preouts

Mulighet til å streame fra iphone trådløs av en eller annen sort

Grafisk EQ, gjærne med mulighet for å stille denne fra mobil eller pc.

Rundt en 5k, billigere gjør ikke noe det heller.

Planen er å bygge ut med nye høytalere(4 kanaler) og sub, siden, så forsterkeren i uniten trenger ikke være verdens beste, siden jeg skal inn med dedikert forsterker uansett. Langt viktigere at lyden på preout utgangenen er bra.

Har kikket litt på Pioneer AVH-X3600DAB og AVH-X8600BT (da mister jeg dab, men har fått forståelse for at denne har langt bedre lyd på preout utgangene)

Så om noen kunne vert så elskverdige å hjelpt en stakkar i bilstero jungelen hadde det vert veldig fint.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener å huske at det kun er den dyre modellen som har høyspente utganger.

Og forsterkeren er det som sagt ikke det alle viktigste, bare den er der. Mye viktiger at det er en god dac og preamp i den.

Menheller litt over mot billigspilleren egentlig, rett og slett fordi den er betrakrlig mye billigere, mtp at den andre kommer på nesten det dobbelte med dab modul. Eneste som holder meg litt tilbake(dette gjelder begge modellene egentlig, er dårlig eq, eq'en er sikkert fin for de som skal bruke den til å få overdrivi mye bass og diskant, men der stopper det, lite muligheter for å faktisk korigere lydbildet i bilen.

Så om noen har noe anbefaling til en 4 kanals grafisk/analog eq, men minimum 3 bånd hadde dette vert supert. Om jeg går for den billige har jeg litt å gå på der.

Endret av Frufsa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...