Gjest Bruker-239845 Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Heisann, Noen her som faktisk har god erfaring med flislegging og kan gi meg noen tips? Har vel fuget en to-tre kjøkken og et par bad, men jeg er egentlig ikke flislegger og det går som regel ganske lang stund mellom hver gang. I et nøtteskall, så er vel problemet det at jeg har en tendens til å vaske vekk for mye av fugen slik at den forsvinner litt bak overflaten og ikke blir flush med flisen. Når jeg først griser på, er det bare å dekke alt med fugemasse? Ser ut som det er slik proffene gjøre det, men det blir jo mer å vaske av. Hvor lang tid venter jeg før jeg vasker første gang? Hva med andre gang? Kan jeg vente til neste DAG eller en god stund senere om overflaten av flisene fortsatt ikke er fri for fugemasse? Lurer på om det er her jeg brenner meg. Takk for svar. Må bare til slutt legge til at flislegging er noe som ser enklere ut enn det er, og det sier jeg som tømrer. Lenke til kommentar
War Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Vaska relativt kjapt jeg mener jeg å huske så googla litt og alle sa det samme? Fugemassen påføres underlaget med en gummisparkel/fugebrett. For å unngå luftblærer i fugene føres sparkelen diagonalt på flaten i begge retninger. Påfør fugemasse på mindre områder, og tørk bort overflødig masse med en våt svamp etter hvert. Etter ca. én time kan den siste rengjøring utføres med en tørr tvistdott/klut. Gni til glansen i flisene kommer frem. Den siste rengjøringen støver en del. Bruk støvmaske og tett til slik at støvet ikke svever ut i rommene ved siden av. http://www.ifi.no/slik-fuges-fliser Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå