Gjest medlem-141789 Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 (endret) Dette har jeg lurt litt på. Jeg er bare 21 år, men likevel. Da jeg var yngre tenkte jeg ikke på sex som noe særlig farlig akkurat, men etter hvert forstod jeg mer av farene ved det. Ei kvinne kan jo ta abort, selv om det er ilt for henne emosjonelt, så er det jo en vei ut av en ulykke. Menn som har ulykker har ingen retter. Kondomer er mindre sikkert og er eneste prevensjonsmiddelet som de kan ha ansvar for. Hvorfor blir de ikke fortalt at de må være mer forsiktige og er den svake part, slik at de ikke begir seg ut på det for ofte? Jeg ble i vertfall ikke fortalt om dette godt nok ... Endret 3. april 2014 av medlem-141789 Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Det er vel muligens ikke politisk korrekt eller greit å fremsette sånne påstander i klasserom med lettpåvirkelige elever (dessverre). Det burde forøvrig være noe foreldre også snakker med sine håpefulle om. Har du hatt et "uhell" siden du sier du ikke ble fortalt dette godt nok, eller er det bare noe som har gått opp for deg nå? Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 (endret) Det er vel muligens ikke politisk korrekt eller greit å fremsette sånne påstander i klasserom med lettpåvirkelige elever (dessverre). Det burde forøvrig være noe foreldre også snakker med sine håpefulle om. Har du hatt et "uhell" siden du sier du ikke ble fortalt dette godt nok, eller er det bare noe som har gått opp for deg nå? Det er jo politisk korrekt å si sannheten. Jeg er enig i at kvinner er de eneste som skal ha noe å si når det gjelder abort, fordi ingen kan tvinge henne til noe som abort om hun ikke vil. Det hadde vert fryktelig. Og det er vanskelig å nekte. Selv om det også er far sitt barn, så blir det praktisk talt vanskelig å overholde noen lovgivning som lar dem få retter når det gjelder dette. Det er jo best å si sannheten, de er den svake part og burde ikke begi seg ut på noe slikt for ofte. Helst med noen de kjenner, i edru tilstand for deres egen sikkerhet. Endret 3. april 2014 av medlem-141789 Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Kanskje de blir mindre tøffe i hatten da, om de forstår hvor mye farligere det er for dem. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Det er jo politisk korrekt å si sannheten.Eh.. Nei. Det vil si, "sannheten" er i konstant endring. Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 (endret) Det er jo politisk korrekt å si sannheten.Eh.. Nei. Det vil si, "sannheten" er i konstant endring. Men dette er jo ikke i endring, slik har det jo vert siden 70-tallet eller noe slikt, og det er enda verre i dag, fordi nå er det jo enkelte kvinnfolk som faktisk greier å finne på å lure enn mann til å gi henne barn i forhold, og verst av alt noen helt få spesielle, på byen Endret 3. april 2014 av medlem-141789 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Det er mange "life essentials" som man ikke lærer på skolen. 1 Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Som mann i dagens samfunn må du egentlig bare finne deg i å bli diskriminert og holdt utenfor ting og det å ikke ha noen rettigheter eller noe du skulle ha sagt. Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Det er mange "life essentials" som man ikke lærer på skolen. Men dette er jo en veldig elementær ting de burde bli fortalt. Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Absolutt. Men det kan nok ikke komme som offentlig info. Det er jo generalisernede ovenfor kvinner, og vil gå utover de som ikke er uærlige og slue. Men spre info til kompiser og andre, jeg har ihvertfall diskutert det der noen ganger med mine guttevenner Da får de ihvertfall droppe å klage til meg i ettertid, når de vet hvor lett det er å lure på noen en unge. Synes det er litt merkelig hvordan det forventes at andre skal trykke info inn i dere også, det er lov til å bruke hodet og tenke selv. Lete etter info og finne ut litt før man risikerer 18 år med barnebidrag. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Ved en klar innrømmelse hadde det vært interresant å teste i retten om bevisst løgn ang. p-pille med formål å få barn med en person som ikke er samboer eller ektefelle kvalifiserer til svindel ("Bedrageri er en formuesforbrytelse som går ut på å skaffe seg selv eller andre en uberettiget vinning ved å lure eller forlede noen til å foreta en handling slik at de påføres et tap, eller det oppstår fare for at et tap vil oppstå.") Et motsatt aspekt er at gjennomsnittsmannen tjener mer en kvinnen, så han har råd til å betale barnebidrag. Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Absolutt. Men det kan nok ikke komme som offentlig info. Det er jo generalisernede ovenfor kvinner, og vil gå utover de som ikke er uærlige og slue. Men spre info til kompiser og andre, jeg har ihvertfall diskutert det der noen ganger med mine guttevenner Da får de ihvertfall droppe å klage til meg i ettertid, når de vet hvor lett det er å lure på noen en unge. Synes det er litt merkelig hvordan det forventes at andre skal trykke info inn i dere også, det er lov til å bruke hodet og tenke selv. Lete etter info og finne ut litt før man risikerer 18 år med barnebidrag. Det burde jo gå an å fortelle det til dem fordi. Det er jo slik at det er blitt foreslått å fortelle guttene at de ikke skal voldta i seksualundervisningen ... Hahaha, som om de ikke vet det! Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Lete etter info og finne ut litt før man risikerer 18 år med barnebidrag. Ja, for det finnes jo sikkert et slags register over kvinner som svindler menn. Og de idiotene som ikke slår opp der, altså.... 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Ved en klar innrømmelse hadde det vært interresant å teste i retten om bevisst løgn ang. p-pille med formål å få barn med en person som ikke er samboer eller ektefelle kvalifiserer til svindel ("Bedrageri er en formuesforbrytelse som går ut på å skaffe seg selv eller andre en uberettiget vinning ved å lure eller forlede noen til å foreta en handling slik at de påføres et tap, eller det oppstår fare for at et tap vil oppstå.") Et motsatt aspekt er at gjennomsnittsmannen tjener mer en kvinnen, så han har råd til å betale barnebidrag. Ikke bare det økonomiske. Men det at du ødelegger et menneske emosjonelt også, fordi du godt forstår hvordan barnet vil føle et savn, det at du ikke får være med barnet ditt osv. Noe som er 100 ganger verre. Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 (endret) .. Endret 3. april 2014 av Andeith Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Lete etter info og finne ut litt før man risikerer 18 år med barnebidrag. Ja, for det finnes jo sikkert et slags register over kvinner som svindler menn. Og de idiotene som ikke slår opp der, altså.... Jeg håper du misforstår med vilje for å virke morsom nå, ellers blir jeg alvorlig bekymret Dere vet vel hvordan barn blir laget? Og at dere må bruke kondom og ikke stole på at andre sørger for prevensjonen? 2 Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 (endret) Når en mann og kvinne har sex, kan kvinnen bli gravid. Som TS sier er kondom det eneste prevensjonmiddelet som er sikkert for gutter, hva vanskelig er det å legge sammen disse to opplysningene? Helt ærlig virker det som TS mener gutter ikke kan tenke selv? Endret 3. april 2014 av Andeith 2 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Beklager å måtte skuffe deg, men det finnes ingen prevensjonsmidler som er sikre. Noen er bare litt mer sikrere enn andre. Vil du ikke ha sykdommer eller parasitter som varer i 18-20 år, så får du la være å ha sex. Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Når en mann og kvinne har sex, kan kvinnen bli gravid. Som TS sier er kondom det eneste prevensjonmiddelet som er sikkert for gutter, hva vanskelig er det å legge sammen disse to opplysningene? Helt ærlig virker det som TS mener gutter ikke kan tenke selv? I dag virker det som om folk tror at sex er helt risikofritt, men det er det så langt der i fra for menn. Det at de ikke tenker mer på dette, virker for meg som at de ikke har fått nok informasjon. Klart at de burde lære dette i seksualundervisningen. At de må være forsiktige. Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Beklager å måtte skuffe deg, men det finnes ingen prevensjonsmidler som er sikre. Noen er bare litt mer sikrere enn andre. Vil du ikke ha sykdommer eller parasitter som varer i 18-20 år, så får du la være å ha sex. I dag varer disse parasittene du prater om til de er minst 25 Det gjelder denne karen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå